کد مطلب: ۳۵۵۷۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش اقتصادی به دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی

اولین واکنش اقتصادی به دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی

به دنبال انتشار خبر دومین دیدار رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی در ویتنام، سهام آسیا روز چهارشنبه رشد کرد. ترامپ و کیم‌جونگ اون قرار است در مورد موضوعاتی چون خلع سلاح و توقف برنامه موشکی پیونگ‌یانگ و کاهش احتمالی تحریم‌ها از سوی واشینگتن مذاکره کنند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ، رهبران آمریکا و کره شمالی قرار است برای دومین بار در کمتر از یک سال در ویتنام با یکدیگر ملاقات کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رهبران دو کشور ساعت 11:30 به وقت گرینویچ در هانوی پایتخت ویتنام با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد.

آنها قرار است در مورد موضوعاتی چون خلع سلاح و توقف برنامه موشکی پیونگ‌یانگ و همچنین کاهش کمک‌ها و کاهش احتمالی تحریم‌ها از سوی واشینگتن مذاکره کنند. با این حال کارشناسان بر این باورند که انتظار چندانی از این دیدار نباید داشت.

ترامپ چند ساعت پیش از دیدار خود با کیم جونگ اون، در پیامی توییتری نوشت: کره شمالی با برچیدن برنامه‌های هسته‌ای خود از لغو تحریم‌های آمریکا و سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار خواهد شد. این کشور اگر برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد، می‌توانند همانند ویتنام به سرعت رشد کند.

به دنبال انتشار خبر سفر رهبران دو کشور به سوی ویتنام، سهام آسیا روز چهارشنبه رشد کرد.

در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگهای 0.8 درصد و شنزن کامپوزیت 0.167 درصد افزایش یافت.

همچنین شاخص هنگ سنگ هنگ‌کنگ 0.48 درصد، شاخص کاسپی کره جنوبی 0.22 درصد و شاخص نیکی ژاپن 0.44 درصد رشد داشت.

در استرالیا هم شاخص ASX 200 با رشد 0.15 درصدی مواجه شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.