کد مطلب: ۸۰۵۱۳۲

تاکید رهبر انقلاب بر تقویت مدارس دولتی/توصیه‌های رهبری به معلمان چه بود؟

تاکید رهبر انقلاب بر تقویت مدارس دولتی/توصیه‌های رهبری به معلمان چه بود؟

هم‌زمان با روز معلم، جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبری در این دیدار بر تقویت مدارس دولتی تاکید کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبری در این دیدار با بیان این نکته که «باید هویت ایرانی و اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان کشور زنده کنیم» به اهمیت مسئله زبان، ملیت و پرچم اشاره کردند و فرمودند: «دانش آموز باید به ایرانی بودن خود افتخار کند که افتخار هم دارد.»

شهید مطهری به معنای واقعی کلمه یک معلم بود

رهبر انقلاب با گرامیداشت یاد شهید مرحوم آیت‌الله مطهری ایشان را نمونه یک معلم واقعی خواندند و افزودند: «همه‌ آن خصوصیاتی که ما در معلمین مدارسمان یا مدرسین دانشگاههای‌مان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. علم داشت، تعهد داشت، دقت داشت، پیگیری داشت، نظم و انضباط در کار داشت. بحمداللّه شهادت او هم برکاتی برای کشور داشت. خود ایشان که به مقامات عالی رسید و آثار ایشان در اثر این شهادت در دل جامعه جا باز کرد و من توصیه می‌کنم نوشته‌های ایشان و تنظیم شده‌های سخنرانی‌های ایشان را حتماً به خصوص معلمین، این‌ها را نگاه کنند، بخوانند.»

سپاسگزاری رهبر انقلاب از مجاهدت جامعه معلمان کشور

رهبر انقلاب در دیدار معلمان فرموردند: «اولین مطلبی که در باب معلم باید بنده امروز عرض بکنم، سپاس از جامعه‌ی معلمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در اطراف کشور در دورترین نقاط کشور بی‌سروصدا مشغول کارند، مشغول مجاهدتند. با سختی‌ها، با مشکلات فراوان دارند کار می‌کنند. در واقع فرزندان ملت را این جامعه‌ی معلمین دارند تربیت می‌کنند و آنها را برای آینده‌ی روشنی آماده می‌کنند. معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را می‌سازید.

تقویت مدارس دولتی مهم است

ایشان با نگاهی به سیستم آموزشی کشور بیان کردند: «نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته می‌شود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است. وقتی به مدرسه دولتی کم‌اعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالی‌اش آنقدر نبود که بتواند در مدرسه‌ای که شهریه می‌گیرد ثبت نام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد. این بی‌عدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

معلم، شاگرد را مثل فرزند خودش بداند

رهبری در پایان فرمودند: «معلم شاگرد را مثل فرزند خودش بداند. شما در مورد پسر خودتان، دختر خودتان چه آرزوهایی دارید؟ نمی‌خواهید خوشبخت باشد؟ نمی‌خواهید سربلند باشد؟ نمی‌خواهید عاقل باشد؟ نمی‌خواهید با سواد باشد؟ نمی‌خواهید رفتار او احترام‌برانگیز باشد در جوامع، در خانواده‌ها؟ انسان راجع به بچه‌اش این چیزها را می‌خواهد. عین همین‌ها را از این شاگردتان هم بخواهید. در خلال درس با رفتار، با کردار، با بیان، ایمان را، صلاح را، صلاحیت‌های انسانی را در این شاگرد پرورش بدهید فرض کنید فرزند خودتان است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.