کد مطلب: ۷۰۵۶۹۶

دیدار وزیران خارجه ایران و ارمنستان

دیدار وزیران خارجه ایران و ارمنستان

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با یکدیگر دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه قفقاز گفت وگو کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می برد، عصر شنبه به وقت محلی با آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان دیدار کرد و گفت: اختلافات کشورها باید از طریق مذاکره و گفتگوی سیاسی درون منطقه حل و فصل شود.

به نقل از ایرنا، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان که برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برند، با یکدیگر دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه قفقاز گفت وگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه با ابراز خرسندی از رایزنی ها و مشورت های دوره ای دو کشور، بر پیگیری توافقات دوجانبه در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی تاکید کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان موضع تهران را درباره آخرین تحولات قفقاز عدم‌ پذیرش هرگونه تغییر در مرزها و ژئپلتیک منطقه بیان کرد و افزود جمهوری اسلامی ایران قویا معتقد است که اختلافات کشورها باید از طریق مذاکره و گفتگوی سیاسی درون منطقه حل و فصل شود.

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز با اشاره به جایگاه تاریخی ایران در تحولات قفقاز از روند رو به رشد همکاری های دوجانبه ابراز خرسندی کرد .

وی افزود: شتاب مناسبات تهران - ایروان به تحکیم و تقویت همکاری ها و همبستگی میان دو کشور و منطقه کمک خواهد کرد .

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به همراه سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به نیویورک سفر کرده است، در ادامه دیدارهای فشرده خود با وزیر خارجه ارمنستان در محل اقامتش دیدار و گفتگو کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.