کد مطلب: ۷۳۳۵۵۲

خاندوزی مطرح کرد:

جای خالی دانش بنیان ها در صنعت بیمه

جای خالی دانش بنیان ها در صنعت بیمه

متاسفانه صنعت بیمه در کشور با چالش‌های جدی مواجه است. امروزه هوشمند سازی و استفاده از پتانسیل شرکتهای دانش بنیان نقش چندانی در بیمه ندارد که این خود در عقب ماندگی این حوزه نقش بسزایی ایفا می کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر امور اقتصاد و دارایی خواستار جبران عقب ماندگی‌های بیمه‌ها شد تا بتوانند با توسعه هوشمند‌شدن زیرساخت‌های خود، خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مسیرهای طی شده در حوزه هوشمند شدن بیمه درست است، اما سرعت تحولات آن با برنامه‌های دولت تناسب ندارد و باید شتاب بیشتری بگیرد.
سید احسان خاندوزی گفت:در اقتصاد دانش بنیان تنها تکنولوژی سخت افزاری مدنظر نیست و در این نظام دسترسی به رقابت پذیر بودن محصولات و خدمات اهمیت بسزایی دارد و به اقتصاد کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از جهت‌گیری‌های عمده صنعت بیمه این است که خود را برای تحول دانش بنیان آماده کند.

خاندوزی گفت: کروکی آنلاین، پرداخت آنلاین خسارت‌ها، اتصال برخط دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با بحث بیمه با یکدیگر از جمله اقدامات برای ایجاد تحول دیجیتال است که در تحقق این برنامه‌ها عقب ماندگی قابل توجهی وجود دارد و این اقدامات باید متناسب و هم‌جهت با مطالبات به حق سیاست‌گذاران و اسناد بالادستی اجرا شود تا بخشی از عقب‌ماندگی‌های بیمه‌ای جبران شود.

گفتنی است برای پیشرفت در بازار بیمه امروزه نیاز به سرعت، کارایی و سهولت استفاده است. دستیابی به این فاکتورها به معنای دیجیتالی شدن است و اگرچه این یک فرآیند ساده نیست، با به کارگیری یک استراتژی هوشمند، هر مرحله شما را به بهره‌گیری از مزایای تحول دیجیتال نزدیکتر می‌کند.

نکته ظریفی که در این مسیر وجود دارد این است که در آن غرق نشوید. لازم نیست همه چیز را به یکباره تغییر دهید. تحول دیجیتال را به جای یک مقصد، یک سفر در نظر بگیرید و در طول مسیر، مزایای آن را جمع آوری کنید.

تحول دیجیتال در صنعت بیمه

از لحاظ تاریخی، صنعت بیمه در پذیرش فناوری‌های جدید به شدت کند بوده است. ایده‌های بهینه سازی گردش کار، انتقال به یک پلتفرم آنلاین یا حتی پردازش ادعاها در همان روز غیرممکن به نظر می‌رسید. با این حال با توجه تغییرات سریع در حوزه فناوری و مدل کسب و کار و حرکت در مسیر تحول دیجیتالی در همه صنایع صنعت بیمه نیز از این تغییرات مصون نمانده و مجبور شده است به منظور بهبود خدمات مناسب به مشتریان خود، اقدامات زیربنایی در نحوه ارائه خدمات و به نوعی پیاده سازی تحول دیجیتال در صنعت بیمه داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.