خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۶۶۸۳

راه ارتباطی ۱۵ روستای مارگون مسدود شد/ هشدار برای کهگیلویه و بویراحمد!

راه ارتباطی 15 روستای مارگون مسدود شد/ هشدار برای کهگیلویه و بویراحمد!

باران‌های سیل‌آسا هم‌اکنون راه ارتباطی 15 روستای شهرستان مارگون در بخش زیلایی و دهستان سیلاب و کلوار را مسدود کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرماندار شهرستان مارگون اظهار کرد: به‌دلیل باران‌های سیل‌آسا هم‌اکنون راه ارتباطی 15 روستای این بخش در بخش زیلایی و دهستان سیلاب و کلوار مسدود شده و زندگی مردم دو روستای موشمی وسطی و بخشی از بردپهن مختل شده است.

به نقل از تسنیم، مختار اندرخور با اشاره به ورود سیل به منازل مردم روستای موشمی وسطی و بخشی از بردپهن عنوان کرد: هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و مشغول بازگشایی جاده روستای موشمی هستیم تا شرایط خدمات‌رسانی و بررسی‌ها تسهیل شود.

اندرخور با انتقاد از مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد و بی‌توجهی به راهداری زمستانه قبل از وقوع بحران، ابراز کرد: با یک دستگاه لودر می‌خواهند راهداری زمستانه شهرستان سردسیری و برف‌گیر مارگون با جاده‌های روستایی سخت‌گذر و صخره‌ای را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه عوامل راهداری شهرستان با دست خالی شبانه‌روز مشغول خدمات‌رسانی هستند، ادامه داد: نگرانی از مدیریت ارشد استانی راهداری بوده که فکر می‌کند با پشت‌میز نشینی و با حداقل امکانات می‌توان مدیریت بحران کرد.

هشدار ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد به عشایر و کشاورزان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بارندگی اخیر در استان عشایر برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی مراقب باشند.

علیرضا نیکروز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی سراسر استان را درگیر می‌کند و وضعیت هشدار نارنجی اعلام شده می‌طلبد که عشایری که در نقاط سخت‌گذر ساکن هستند نکات ایمنی را رعایت و هشدار‌ها را جدی بگیرند.

وی از آماده‌باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: برای خدمات‌رسانی بهتر در مواقع ضروری به فرمانداران، بخشداران و دهیاری‌ها اعلام شده تا پایان بارندگی در شهرستان و محل سکونت خود حضور داشته باشند.

نیکروز با اشاره به حضور تعدادی از جمعیت عشایر در حاشیه دره‌ها و رودخانه‌ها ادامه داد: نیاز است عشایر با رعایت نکات ایمنی از تردد در نقاط پرخطر خودداری کنند و حضور برخی از افراد در حاشیه رودخانه برای گرفتن عکس خطرناک بوده زیرا در مواقع بارندگی امکان تخریب و رانش زمین در حاشیه رودخانه‌ها وجود دارد.

وی در خصوص خسارت‌های بارندگی هفته گذشته در استان، اعلام کرد: در این بارندگی پاییزی خسارت جانی نداشتیم، اگرچه خسارت‌های مالی در حوزه زیرساخت‌ها در شهرستان بهمئی، کهگیلویه و لنده گزارش شده از جمله اینکه پُل میان بخش «مُمبی» و «سرآسیاب» تخریب شده است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز می‌گوید: این سامانه بارشی تا بعدازظهر امروز جمعه در استان فعال بوده و آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید موقتی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی است.

رضا کاکاوند بر احتیاط در سفر‌های برون‌شهری و درون‌شهری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و جمع‌آوری محصولات تأکید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.