کد مطلب: ۴۴۱۹۸۹

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

رشد دلار و افت دارایی‌های پرریسک در معاملات روز چهارشنبه / طلا اندکی ارزان شد

رشد دلار و افت دارایی‌های پرریسک در معاملات روز چهارشنبه / طلا اندکی ارزان شد

علی‌رغم افزایش امیدها به‌دلیل آهسته‌تر شدن گسترش ویروس در کشورهای غربی، تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله دلار و ین ژاپن همچنان بالاست. تقویت دلار در معاملات امروز موجب افت ۰٫۲ درصدی قیمت جهانی طلا شد.

علی‌رغم افزایش امیدها به آهسته‌تر شدن روند گسترش کرونا در اروپا و نیویورک، رشد تقاضا برای دارایی‌های امن در معاملات روز چهارشنبه هم ادامه یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز دلار در برابر بیشتر ارزها از جمله ین ژاپن رشد قیمت را تجربه کرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در بازارهای آسیایی در سطح ۱۰۰٫۱۷ قرار گرفت.

به‌گفته تحلیلگران، علی‌رغم کمتر شدن آمار جانبخاتگان در نقاط مختلف جهان، انتظار می‌رود بازارها همچنان ناپایدار باقی بمانند.

در حال حاضر، توجه سرمایه‌گذاران به برداشته شدن قرنطینه‌ها و ممنوعیت‌ها در ووهان چین معطوف شده؛ آنها به‌دنبال سرنخ‌هایی درباره چگونگی روند، پس از عبور از بحران در کشورهای غربی هستند.

دلار امروز با رشد ۰٫۱ درصدی، به‌ازای ۱۰۸٫۵۵ ین ژاپن مبادله شد.

دلار آمریکا در برابر دارایی‌های پرریسک‌تر از جمله دلار استرالیا و نیوزیلند، به‌ترتیب ۰٫۵ درصد و ۰٫۶۱ درصد رشد کرد.

به‌گفته جو کپرسو، تحلیلگر در بانک کامن ولث استرالیا، درحالی‌که نمودار مبتلایان نشانه‌های خوش‌بینانه‌ای به ما ارائه می‌دهد، اما نباید فراموش کرد که اثرات اقتصادی بحران کرونا تا سال‌ها باقی می‌ماند. بازگشایی برای برخی کسب‌وکارها و اقتصادها زمان‌بر خواهد بود و این بدان معناست که دلار و ین ژاپن باز هم تقویت می‌شوند.

پوند انگلیس و یورو امروز به‌ترتیب به‌ازای ۱٫۲۳۲۱ دلار و ۱٫۰۸۷۸ دلار مبادله شدند.

تقویت دلار اما مانع رشد فلز زرد شد. قیمت جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه با ۰٫۲ درصد افت به هزار و ۶۴۸ دلار و ۹۶ سنت رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز سه‌شنبه با ۰٫۱۵ درصد افزایش، به ۹۸۵٫۷۱ تن رسیده است.

بر اساس آخرین داده‌ها، تاکنون ۱٫۳ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

امروز پالادیوم با رشد ۰٫۶ درصدی، به دو هزار و ۱۸۸ دلار در هر اونس رسید. درحالی‌که پلاتین و نقره با ۰٫۷ درصد و ۰٫۹ درصد کاهش، به‌ترتیب با قیمت ۷۲۹٫۳ دلار و ۱۴٫۸۶ دلار در هر اونس معامله شدند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.