کد مطلب: ۳۶۰۸۰۶

کارنامه بازار سرمایه در روز ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۷

بورس ۱۳۹۷ واحد رشد کرد / به هر کد چه تعداد سهم «بزاگرس» رسید؟

بورس 1397 واحد رشد کرد / به هر کد چه تعداد سهم «بزاگرس» رسید؟

با ادامه روند صعودی بورس در روزهای پایانی سال، شاخص بازار سهام امروز نیز به روند خود ادامه داد و رشد 1397 واحدی را به ثبت رساند. همچنین در عرضه اولیه 150 میلیون سهم نماد بزاگرس، 333 هزار کد معاملاتی شرکت کردند که به هر کد، تعداد 450 سهم معادل 68 هزار تومان تخصیص یافت.

با ادامه روند صعودی بورس در روزهای پایانی سال، شاخص بازار سهام امروز نیز به روند خود ادامه داد و رشد 1397 واحدی را به ثبت رساند.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، با رشد 1397 واحدی معادل 0.8 درصد همراه شد و در سطح 172 هزار و 522 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در طول جریان معاملات امروز، 26 اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 164 هزار معامله به ارزش 2432 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 659 هزار میلیارد تومان ارتقا یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های شیمیایی و فلزات اساسی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه شیمیایی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 121 میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

شاخص بورس ۲۶ اسفند ۹۷

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه زغال‌سنگ، غذایی به جز قند و خودرو و زیان‌ده‌ترین گروه‌ها نیز اطلاعات و ارتباطات و محصولات چوبی بودند.

شاخص بورس ۲۶ اسفند ۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فارس، پارس و فخوز و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فولاد، وامید و کاوه بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 33.9 میلیارد تومان متعلق به نماد تنوین و بیشترین عرضه نیز با 5.8 میلیارد تومان مربوط به نماد وبیمه بود.

12548

عرضه اولیه بزاگرس

در بازار سهام امروز عرضه اولیه تعداد 150 میلیون سهم معادل پنج درصد از سهام شرکت توليد برق زاگرس کوثر با نماد بزاگرس انجام شد. سهم بزاگرس در قیمت 1500 ریال کشف قیمت شد.

در این عرضه اولیه به هر کد، تعداد حدود 450 سهم معادل 68 هزار تومان تخصیص یافت.

کوتاه از فرابورس

شاخص کل بازار فرابورس در پایان معاملات امروز با رشد 42 واحدی مواجه شد و در سطح 2156 واحد قرار گرفت.

در طول جریان معاملات امروز بازار فرابورس، بیش از 199 هزار معامله به ارزش 792 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار اول و دوم فرابورس در سطح 125 هزار میلیارد تومان باقی ماند.

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای مارون و زاگرس بر شاخص کل و ارزش بازار فرابورس امروز داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.