کد مطلب: ۳۷۳۶۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازدهی بازارها در هفته اخیر / دلار در صدر بازدهی بازارها / بورس تنها بازار متضرر هفته سوم اردیبهشت

آنالیز بازدهی بازارها در هفته اخیر / دلار در صدر بازدهی بازارها / بورس تنها بازار متضرر هفته سوم اردیبهشت

در هفته‌ای که گذشت در حالی که دلار توانست رشد بیش از هفت درصدی داشته باشد و نسبت به دیگر بازارها بیشترین بازدهی را ثبت کند؛ بورس افت داشت و به ته جدول بازدهی‌ها سقوط کرد.

در هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری، دلار توانست در مقایسه با بازارهای بورس، طلا و سکه در صدر بازدهی قرار گیرد؛ اما بورس کمترین بازدهی را ثبت کرد و نتوانست نسبت به طلا و سکه پیشی بگیرد.

7.7 درصد به ارزش دلار افزوده شد

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار در هفته سوم اردیبهشت ماه به بازدهی 7.7 درصدی رسید.

دلار در هفته دوم اردیبهشت ماه با نرخ 14 هزار و 241 تومان به کار خود پایان داد و با شروع هفته سوم با شیب بیشتری به نوسانات خود ادامه داد، به نحوی که جهش این شاخص ارزی به کانال 15 هزار تومان انجام پذیرفت.

قیمت دلار در اولین روز هفته در میانه کانال 14 هزار تومان بود، ولی تمایل این ارز برای عبور از مرز 15 هزار تومان در روزهای میانی هفته به نتیجه رسید.

در حالی که صرافی‌های بانکی نرخ ارز را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نزدیک به این مرز اعلام می‌کردند؛ دلار در بازار آزاد در قیمت‌های بالای نرخ 15 هزار تومان معامله شد.

قیمت دلار سرانجام در روز پایانی کاری یعنی پنجشنبه، 19 اردیبهشت ماه برای رسیدن به بالای قله 15 هزار تومان از سد صرافی‌های بانکی نیز عبور کرد و صرافی‌های بانکی نیز نرخ فروش این ارز را 15 هزار و 350 تومان اعلام کردند.

سکه و طلا؛ باثبات‌ترین بازارها

در حالی که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری رتبه پربازده‌ترین بازار بین بازارهای دلار و بورس جابه‌جا می‌شود، طلای 18 عیار توانسته بازدهی به نسبت با ثباتی را در سه هفته ابتدایی ماه جاری ثبت کند.

طلای 18 عیار در هفته‌ای که گذشت با بازدهی 3.9 درصدی و با رشد 0.5 درصدی نسبت به بازدهی هفته دوم در رتبه دوم بازدهی بازارهای هفته قرار گرفت.

هر گرم طلا در هفته اخیر روی نرخ 454 هزار و 300 تومان بسته شد.

اما قیمت سکه در پایان هفته سوم با رشد 3.9 درصدی نسبت به پایان هفته دوم به نرخ 472 هزار و 300 تومان رسید.

بازدهی سکه امامی نیز مانند طلا 18 عیار در سه هفته اول اردیبهشت ماه روند با ثباتی را طی کند.

این فلز گران‌بها توانست در این هفته بازدهی 2.7 را از آن خود کند که نسبت به بازدهی هفته دوم که 2.5 درصد بود، بازدهی بیشتری را به ثبت برساند.

هر عدد سکه امامی در روز 12 اردیبهشت ماه سال جاری در رقم پنج میلیون و 21 هزار تومان معامله شد ولی این فلز گران‌قیمت با رشد 2.7 درصدی در طول هفته، به رقم پنج میلیون و 160 هزار تومان در روز 19 اردیبهشت ماه رسید.

بورس، کم‌بازده‌ترین بازار هفته

در حالی که بورس در هفته دوم اردیبهشت ماه سال جاری، نسبت به دیگر بازارها در صدر جدول بازدهی قرار داشت، در هفته سوم جای خود را به دلار داد و به ته جدول رفت و جای سکه را گرفت، با این تفاوت که بازدهی شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت منفی شد.

در پایان هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به هفته دوم به شاخص کل بورس بازدهی منفی چهار درصدی رسید.

در هفته‌ای که دلار بازدهی 7.7 درصدی را از آن خود کرد، شاخص کل بورس تهران افت بیش از هشت هزار واحدی را تجربه کرد.

شاخص کل بورس که در پایان کار این بازار در روز 11 اردیبهشت ماه به سطح 220 هزار و 108 واحدی رسیده بود، در روز 19 اردیبهشت ماه با کاهش هشت هزار و 764 واحدی، بازدهی منفی چهار درصدی را از آن خود کرد و نتوانست به روند رشد خود در دو هفته اول اردیبهشت ماه ادامه دهد.

سوم

دلار پربازده‌ترین و بورس کم بازده‌ترین بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه سال 98 شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.