کد مطلب: ۲۴۵۵۱۷

رشد ۱٫۲ درصدی شاخص کل فرابورس ایران

رشد ۱٫۲ درصدی شاخص کل فرابورس ایران

در هفته معاملاتی منتهی به ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۷ شاخص کل در آخرین روز کاری در سطح حدودا ۱۰۷۰ واحدی ایستاد و ۱٫۲ درصد نسبت به ابتدای هفته صعود کرد.

سومین هفته معاملاتی فرابورس ایران در اردیبهشت‌ماه با ثبت دادوستد یک‌هزار و ۲۸۳ میلیون ورقه بهادار در ۱۵۰ هزار دفعه صورت گرفت که ارزش این دادوستدها ۹ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته معاملاتی منتهی به ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۷ شاخص کل در آخرین روز کاری در سطح حدودا ۱۰۷۰ واحدی ایستاد و ۱٫۲ درصد نسبت به ابتدای هفته صعود کرد.

معاملات بازارهای فرابورس ایران نیز در حالی هفته پیش ادامه یافت که بهترین عملکرد در رشد حجم معاملات را به ترتیب بازار پایه و اول و بهترین عملکرد در رشد ارزش معاملات را بازارهای دوم و اول کسب کردند

در مجموع بازارهای پایه ۶۶۴ میلیون سهم به ارزش ۷۸۸ میلیارد ریال و در مجموع بازارهای اول و دوم نیز ۵۸۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال مبادله شدند.

آمار سایر بازارهای فرابورسی همچنین حاکی از دادوستد به ترتیب تعداد ۳۲ و ۱٫۴ میلیون ورقه به ارزش ۷ هزار و ۸۸، و ۵٫۷ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط است.

از طرف دیگر، بیشترین تعداد معاملات در هفته منتهی به ۲۴ فروردین متعلق به بازار پایه فرابورس با ۶۰ هزار نوبت معاملاتی بود که ۶۶ درصد افزایش نسبت به هفته پیش را نشان می‌دهد.

نگاهی به ابزارهای معاملاتی در بازار ابزارهای نوین مالی حاکی از آن است که افزایش ارزش معاملات اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب ۱، ۶۵ و ۴۴ درصد و افزایش حجم معاملات این سه ابزار به ترتیب ۴، ۵۰ و ۳۹ درصد بوده است.

هم‌زمان ارزش معاملات خرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME در فرابورس ایران نیز به ۲ هزار و ۱۳۴ میلیارد رسید که گروه محصولات شیمیایی با ارزش معاملاتی به میزان ۴۰۱ میلیارد ریال ۱۹ درصد از ارزش کل معاملات را از آنِ خود کرد و در صدر ایستاد.

گروهای فلزات اساسی و فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط نیز به ترتیب ۱۴ و ۱۰ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

منبع: آرمان اقتصادی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.