کد مطلب: ۳۹۸۵۲۹

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

رشد ۴.۲ درصدی قیمت نفت در هفته‌ اول سپتامبر

رشد 4.2 درصدی قیمت نفت در هفته‌ اول سپتامبر

در هفته ابتدایی سپتامبر، قیمت نفت با رشد 4.2 درصدی مواجه شد و بار دیگر به کانال 61 دلار بازگشت. از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت کاهش ذخایر نفت آمریکا و افزایش امیدها برای حل‌وفصل اختلافات تجاری میان چین و آمریکا بوده است.

در اولین روز از معاملات هفتگی، با آغاز دور جدید تعرفه‌های چین و آمریکا قیمت نفت برنت با افت 0.7 درصدی مواجه شد. هر بشکه نفت برنت روز دوشنبه با قیمت 58.83 دلار معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چین در هفته‌های اخیر تعرفه‌های پنج و 10 درصدی بر روی هزار و 717 کالا به ارزش 75 میلیارد دلار وضع کرده است. در مقابل آمریکا نیز بر روی 110 میلیارد دلار کالای چینی شامل کفش، دستگاه‌های برقی، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های صفحه‌تخت تعرفه اعمال کرده است.

در عین حال، نظرسنجی‌های رویترز نشان می‌دهد که تولید کشورهای عضو اوپک برای اولین بار طی سال اخیر در ماه آگوست (ماه گذشته میلادی) افزایش یافته است.

در معاملات روز سه‌شنبه، قیمت نفت برای دومین روز متوالی و تحت تاثیر مناقشات تجاری میان واشینگتن و پکن 0.6 درصد کاهش یافت و به 58.59 دلار رسید.

علی‌رغم طولانی شدن مناقشات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که هیات‌های مذاکره‌کننده هر دو کشور در اواخر ماه سپتامبر دیدار خواهند کرد.

در سومین روز هفته یعنی چهارشنبه، در ساعات ابتدایی معاملات بازار نفت با رشد 0.4 درصدی مواجه شد.

قیمت نفت از ماه آپریل که به بالاترین سطح خود در سال جاری رسیده بود، تحت تاثیر جنگ تجاری و تعرفه‌های میان دو کشور افتی 18 درصدی را تجربه کرده است.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نگران آهسته‌ شدن رشد اقتصادی و رکود به دنبال وضع تعرفه‌ها و مناقشات تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان هستند.

در ادامه روز اما قیمت نفت 4.2 درصد رشد کرد و موفق شد بار دیگر به کانال 60 دلار باز گردد.

روز پنج‌شنبه اما پس از آنکه گزارش مربوط به افزایش ذخایر نفت خام آمریکا منتشر شد، بهای نفت اندکی افت کرد و به 60.52 دلار کاهش یافت.

گزارش‌ها از موسسه نفت آمریکا در روز چهارشنبه نشان می‌دهد، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۳۰ آگوست ۴۰۱ هزار بشکه افزایش یافته و به ۴۲۹٫۱ میلیون بشکه رسیده است.

در آخرین روز معاملات، جمعه، قیمت نفت با رشد 0.9 درصدی به کانال 61 دلار وارد شد.

با این حال، به گفته جیووانی استانوو، تحلیلگر موسسه یوبی‌اس، اگر تنش‌های تجاری میان دو کشور ادامه یابد، رشد تقاضا برای نفت به کمتر از یک میلیون بشکه در روز می‌رسد و قیمت نفت برنت در سال آینده میلادی تا ۵۵ دلار کاهش خواهد یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.