کد مطلب: ۲۷۰۸۴۲

رفتار آمریکا با ذات تجارت جهانی همخوانی ندارد

رفتار آمریکا با ذات تجارت جهانی همخوانی ندارد

یک کارشناس اقتصاد بین‌الملل گفت: رفتار آمریکا برای بسیاری از اقتصاددانان جهان قابل هضم نیست چرا که رویکردهای این اقتصاد فاقد همخوانی و همگرایی با ذات تجارت جهانی است.

محمد حسین بابالو افزود: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در شرایط فعلی حمایت از تولید داخلی را بصورت جدی در دستور کار خود قرار داده و در این مسیر چین و اتحادیه اروپا را به عنوان یک تهدید بزرگ جهت دستیابی به اهداف خود می‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین اظهارداشت: هیچ پیمانی در فاز تجاری و اقتصادی دنیا مستدام نخواهد ماند مگر اینکه منافع دو جانبه داشته باشد.

این کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: آمریکایی‌ها امروز به این نتیجه رسیده‌اند که روابط تجاری با ممالک مختلف دنیا منافع تجاری قابل قبولی برای این کشور در بر نداشته بلکه اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کند.

وی افزود: استدلال دولتمردان آمریکایی خیلی دقیق نیست با این پیش فرض که اقتصاد آمریکا امروز از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

بابالو تصریح کرد: نرخ فعلی بیکاری آمریکا 2.8 درصد است اگر این روند کاهشی ادامه پیدا کند شاید بهترین شرایط به لحاظ اقتصادی با پیش فرض نرخ بیکاری از سال 1970 تا به امروز برای آمریکا باشد.

وی گفت: نرخ بیکاری به نسبت تولید ناخالص داخلی و نظایر این برای مردم و مصرف‌کنندگان آمریکایی اهمیت ویژه‌ای دارد.

این کارشناس اقتصاد بین‌الملل افزود: ادامه روندی که دولت آمریکا در پیش گرفته بیش از اینکه به اقتصاد این کشور کمک کند به اقتصاد جهانی لطمه خواهد زد.

وی تصریح کرد: عملکرد ترامپ نیز در این میان نشان می‌دهد که هیچ اهمیتی برای پیمان‌های بین المللی قائل نیست.

بابالو تصریح کرد: رفتار آمریکا برای بسیاری از اقتصاددانان جهان قابل هضم نیست چون رویکردهای این اقتصاد با ذات تجارت جهانی همخوانی ندارد، تجارتی که آمریکا داعیه دار این مسیر بوده و از تجارت بین‌المللی و اقتصاد آزاد منافع زیادی کسب کرده است.

وی در ادامه یادآورشد: با توجه به این شرایط باید ویژگی‌های جدیدی برای اقتصاد آمریکا تعریف تا‌معلوم شود هدف آمریکا از این بازی‌ها چیست چرا که نه برای خود و نه برای سایر کشورها هیچ توجیهی ندارد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.