کد مطلب: ۲۶۹۶۰۶

روند کاهش تورم و رشد بالای اقتصادی باید ادامه یابد

روند کاهش تورم و رشد بالای اقتصادی باید ادامه یابد

معاون اول رئیس‌جمهور، جریانی مرکب از اسرائیل، آمریکا و سعودی‌ها را مسبب آن دانست که ایران از روند رو به رشد اقتصادی باز ماند و گفت: آنها می‌خواهند ارتباط دولت و بخش‌خصوصی را بر هم بزنند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم روز ملی صنعت و معدن، گفت: شب گذشته متوجه شدم که باید در مراسم روز ملی صنعت و معدن سخنرانی کنم، در حالیکه معمولا برنامه من هفتگی تنظیم می‌شود، ضمن اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت به دنبال افراد دیگری برای حضور در این مراسم بود، اما اکنون که فردی برای حضور در این مراسم هماهنگ نشده، به سراغ من آمدند، اما به صنعتگران ارادت دارم.

به گزارش تجارت‌نیوز ،جهانگیری افزود: خدمتی که سهم بالایی در اقتصاد یک کشور دارد، خدماتی است که متکی به واحدهای تولیدی است؛ به این معنا که راه اندازی هر صنعت، ده‌ها رشته خدماتی دیگر را هم نظیر بانک، خدمات پس از فروش و مواردی از این دست را فعال می‌کند. در چنین توسعه صنعتی که هنوز ایران در ابتدای مسیر صنعتی شدن قرار داریم، دولت و صنعتگران هر یک نقش‌هایی دارند و فعالان بنگاه‌ها در داخل بنگاه‌های خود، رسالتی دارند؛ اما دولت باید وظایف خود را به درستی انجام دهد.

به گفته جهانگیری، دولت باید فضای پیش برنده اقتصاد را برای حمایت از تولید به کار گیرد، به همین دلیل در ابتدای دولت یازدهم، خود را به تیم اقتصادی قوی مجهز کردیم، چراکه به دنبال این بودیم که ثبات در فضای فعالیت‌های اقتصادی کشور حاکم شود، چراکه اگر فضای بین‌المللی تعاملی کرده و ثبات به اقتصاد برگردد، ضمن اینکه به دعواهای بی خود و بی جهت داخلی را نیز پایان دادیم. این در حالی است که اگر صدای واحدی از مسئولان به گوش فعالان اقتصادی برسد، آن‌ها آرامش بیشتری خواهند داد.

وی اظهار داشت: در سیاست خارجی به برجام رسیدیم که شش کشور قدرتمند بزرگ دنیا مقابل ایران نشستند و ایران توانست در مذاکره نفس‌گیر ۱۸ ماهه دولت یازدهم، به یک توافق بینالمللی دست یابد. این در حالی است که شوک اقتصادی سال‌های ۹۱ و ۹۲، به شدت قدرت خرید مردم را کاهش داده بود؛ این در حالی است که طبقات ضعیف، قدرت درک تورم پایین و رشد اقتصادی بالا را نداشتند. اما این مسیر باید دنبال شود.

جهانگیری با اشاره به روی کار آمدن ترامپ، اعلام کرد که می‌خواهم با شما شفاف‌تر صحبت کنم. وی گفت: اینکه در کشورهای جهان سوم، مقررات و قواعد بین‌المللی گاهی مورد بی اعتنایی قرار گیرد، امری مرسوم بوده است، اما وقتی که از طرف قدرت‌های غربی، توافقات بین المللی زیر سوال رود، کشورهای دنیا نگران و مضطرب می‌شوند. در حالیکه رئیس‌جمهور آمریکا به هر دلیلی، با این توافق از دوره انتخابات خود مخالفت کرد و برجام را بدترین توافق دوران حیات آمریکا دانست.

معاون اول رئیس‌جمهور، جریانی مرکب از اسرائیل، آمریکا و سعودی‌ها را مسبب آن دانست که ایران از روند رو به رشد اقتصادی باز ماند و گفت: در دولت‌های مختلف حضور داشتم؛ رابطه‌ای بین دولت و بخش خصوصی به واقع به شکل کنونی هیچگاه وجود نداشته است. آنها اکنون می‌خواهند که این رابطه را بر هم بزنند.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.