کد مطلب: ۳۰۷۸۲۳

رکورد زنی سهام روسیه با اوج گرفتن قیمت‌های نفت و رشد تولید

رکورد زنی سهام روسیه با اوج گرفتن قیمت‌های نفت و رشد تولید

بورس سهام مسکو به روند رشد خود ادامه داد و به لطف جهش مجدد قیمت نفت خام و رکورد زدن تولید نفت این کشور، بالاترین رکورد تاریخ خود را ثبت کرد.

بورس سهام مسکو به روند رشد خود ادامه داد و به لطف جهش مجدد قیمت نفت خام، بالاترین رکورد تاریخ خود را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز،شاخص بورس مواِکس که تجارت در آن با روبل صورت می‌گیرد به رکورد تاریخی ۲۴۹۳.۸۲ واحد رسید و شاخص سهام آرتی‌اس که معاملات آن با دلار صورت می‌گیرد هم تا ساعت ۱۰:۱۵ روز سه‌شنبه به وقت تهران، با ندکی افزایش نسبت به روز قبل به رکورد ۱۲۰۲.۱۶ واحد رسید. تا ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران، شاخص مواِکس با اندکی افت در سطح ۲۴۴۹.۷۰ واحد و نزدیک به رکورد خود باقی ماند و شاخص آرتی‌اس تا ۱۱۸۱.۶۱ واحد پایین آمد. این سطح شاخص آرتی‌اس هنوز به بالاترین سطح امسال آن که در ماه جولای ثبت شد بسیار نزدیک است.

آناستازیا سوسنوا، تحلیل‌گر فریدم‌فایننس، می‌گوید: یکی از محرک‌های اصلی بازارهای سهام، اوج گرفتن بازارهای نفت است. قیمت نفت برنت امروز از مرز ۸۵ دلار به ازای هر بشکه، عبور کرد و می‌تواند تا ۹۰ دلار برای هر بشکه بالا برود.

از طرف دیگر رویترز گزارش داد که در بازه ۱ تا ۲۷ سپتامبر، میانگین تولید نفت خام روسیه به ۱۱.۳۴۷ میلیون بشکه در رسیده است که نسبت به ماه آگوست ۱۳۰۰۰۰ بشکه درروز افزایش یافته است. به این ترتیب روسیه رکورد تولید جدیدی در تولید ماهانه نفت در عصر بعد از فروپاشی شوروی، ثبت کرده است.

رکورد قبلی در اکتبر ۲۰۱۶ ثبت شده بود و بالاترین سطح تولید ماهانه روسیه در حدود ۳۰ سال گذشته بود. روسیه در آن ماه، روزانه ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه نفت خام تولید کرد.

به گفته تحلیل‌گران آمار و ارقام خوب از بخش تولید، خبر خوبی برای بازارهای سهام هستند.

ایگور کوالف، تحلیل‌گر اینستافورکس، در یادداشتی نوشت: در ماه سپتامبر شاخص پی‌ام‌آی صنایع تولیدی روسیه از ۴۸.۹ واحد به ۵۰ واحد ارتقا پیدا کرد و به توالی ۴ ماهه افت خود پایان داد.

منبع:راشاتودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.