خبر مهم:

کد مطلب: ۴۶۸۶۳۲

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از بازار ارز:

ریزش دلار چقدر محتمل است؟ / پیش‌بینی دلالان از آینده بازار ارز

ریزش دلار چقدر محتمل است؟ / پیش‌بینی دلالان از آینده بازار ارز

پس از اینکه دلار در روزهای اخیر ریزش چشم‌گیری داشته، این روزها فروش دلار از سوی مردم نقش پر رنگ‌تری در معاملات دارد و چون دلالان قیمت بیشتری نسبت به صرافان به دلار فروشان پیشنهاد می‌کنند بازار گرم‌تری دارند.

عماد صدر: پس از اینکه دلار در روزهای اخیر ریزش چشم‌گیری داشته، این روزها فروش دلار از سوی مردم نقش پر رنگ‌تری در معاملات دارد و چون دلالان قیمت بیشتری نسبت به صرافان به دلار فروشان پیشنهاد می‌کنند بازار گرم‌تری دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از صحبت‌های چهارشنبه ( 99/5/15 ) حسن روحانی در جلسه هیات دولت مبنی بر گشایش اقتصادی در روزهای آینده، قیمت دلار ریزش چشم‌گیری داشت، به گونه‌ای که نرخ دلار طبق تابلوی صرافی ملی در دو روز اول هفته 2 هزار و 200 تومان کاهش یافت.

ساعت 12 ظهر است، تابلوی صرافی‌ ملی قیمت دلار را 20 هزار و 800 تومان نشان می‌دهد اما در هیاهو و شلوغی خیابان‌ قیمت‌ها فرق می‌کند، دلار فروشان خیابان فردوسی هر کدام دلار را به یک قیمت می‌فروشند از 21 هزار تومان شروع می‌شود تا 21 هزار و 500 تومان.

در صرافی ملی چه خبر است؟

پس از اینکه دلار در روزهای اخیر ریزش چشم‌گیری داشته، این روزها فروش دلار از سوی مردم نقش پر رنگ‌تری در معاملات دارد و چون دلالان قیمت بیشتری نسبت به صرافان به دلار فروشان پیشنهاد می‌کنند بازار گرم‌تری دارند.

2

صرافی ملی برخلاف معمول شاهد صف‌های طولانی نیست و تنها دانشجویان و کسانی که نیاز فوری به ارز دارند مشتریان صرافی ملی هستند، دانشجویی که برای خرید ارز به فردوسی آمده است، به تجارت‌نیوز می‌گوید: «فکر می‌کنم با افت فعلی قیمت دلار الان بهترین زمان برای خرید دلار است، چون با توجه به شرایط اقتصادی امیدی به ریزش دلار نیست اما در حال حاضر این ریزش مقطعی می‌تواند مقداری از هزینه‌ها را کم کند.»

با اینکه بیشتر معاملات بازار غیررسمی مربوط به فروش ارز است اما در صرافی ملی وضعیت تفاوت دارد و در اینجا همه خریدار ارز هستند و نه فروشنده.

پیش‌بینی دلالان از آینده بازار ارز

امروز در بازار دلار و یورو یکی از معامله‌گران می‌گوید: «اگر کسی قصد خرید ارز دارد نباید معطل کند، در این شرایط نمی‌شود صبر کرد و احتمالا دلار در روزهای آینده دوباره به کانال 23 هزار تومان برمی‌گردد. الان مردم به خاطر ترس از ریزش دلار در روزهای آینده بیشتر در حال فروش ارزهای خود هستند و این باعث پایین آمدن مقطعی قیمت ارز در بازار شده است. حدس می‌زنم بازار بیش از این ارزان نشود، مگر اینکه سیاست‌های دولت در راستای کاهش و ثبات بازار ارز تنظیم شود.»

یکی دیگر از معامله‌گران دلار و یورو در پاسخ به این پرسش که دلار تا کجا سیر نزولی دارد می‌گوید: «فعلا باید ببینیم روحانی قرار است چه بگوید، اما هیچ چیز دور از انتظار نیست همه چیز به دخالت دولت بستگی دارد.»

دلار

حضوری چند ساعته در بازار نشان می‌دهد قیمت دلار میان دلالان ثابت نیست و قیمت فروش دلار میان آنها از 21هزار تومان تا 21هزار و 500 تومان متغییر است.

اما برخی از معامله‌گران عقیده دارند به علت خبر گشایش اقتصادی دولت و به نحوی سازش ایران با چین قیمت دلار سیر نزولی خواهد داشت و اگر کسی می‌خواهد دلار بفروشد الان بهترین وقت است. در پاسخ به دانشجوهایی که می‌خواهند دلار بخرند می‌گویند اگر عجله ندارید بروید و چند روز دیگر بیایید، اما آنها هم می‌گویند به هیچ جای این بازار اعتمادی نیست و هر اتفاقی محتمل است.

با وجود این، این روزها هم دلالانی که عقیده دارند «دلار گران‌تر می‌شود»، بیشتر از قبل دلار می‌خرند و آنهایی هم که می‌گویند گشایش اقتصادی باعث ریزش دلار می‌شود، به فکر فروش دلارهای خود هستند. با این حال کسانی هم در این بازار هستند که هرچند می‌گویند دلار ارزان می‌شود اما همچنان میل به خرید دارند! اتفاقی که باعث می‌شود برخی مشتریان بازار به پیش‌بینی فعالان بازار اعتماد نکنند.

تفاوت قیمت دلار میان معامله‌گران

حضوری چند ساعته در بازار نشان می‌دهد قیمت دلار میان دلالان ثابت نیست و قیمت فروش دلار میان آنها از 21هزار تومان تا 21هزار و 500 تومان متغییر است.

همچنین برخلاف صرافی ملی سقف خرید ندارد و نیازی به ارائه کارت ملی نیست اما در گفتگوهایی علت این تفاوت قیمت این گونه گفته شده است: « کسانی که دلار را به قیمت 21 هزار تومان می‌فروشند 5 درصد کارمزد فروش دریافت می‌کنند اما دلار 21هزار و 500 تومانی کارمزدی ندارد. »

آیا در روزهای آینده پیش‌بینی ارزانی بیشتر برخی فعالان بازار ارز محقق می‌شود یا اینکه بار دیگر روند نوسانی قیمت دلار به حالت صعودی بازمی‌گردد.

آخرین اخبار دلار را در صفحه دلار تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امین

    خدایا خودت به دادمون برس

  • ناشناس

    با این وضع مملکت اصلا به چشم نمیاد

  • رضا

    تا کجا این مردم فریب میخورند . باز شایعه ریزش برای جمع کردن دلار از دست مردم . چند روز قیمت کاهش پیدا میکنه دوباره میره بالاتر از 25 هزار تومان .الان 4 ساله هر روز میگن دلار افت شدید پیدا میکنه .از ویدیو ریس جمهور تا بانک مرکزی موجود هست . 40 ساله یاد ندارم چیزی تو ایران گرون شده باشه بعد ارزون بشه .اگر شما یاد دارید بگید . فقط جون آدما قیمتش آمده پاییناگر یک بار دیکه ترامپ انتخاب بشه دلار میشه 50 هزار تومان

    • ناشناس

      هیچ وقت همه تحریمها برداشته نمیشه، حالا هر کی میخاد ریئس جمهور باشه ،تحریمها ریشه داره و سخته از این مرحله بتونیم نجات پیدا کنیم.خاور میانه روز خوشی نخواهد دید.

  • میرزایی

    اگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بایدن برنده شود با توجه به اینکه گفته به برجام بر می گردد احتمال اینکه همه تحریم های ایران برداشته شود زیاد است و حتی دلار به زیر ۷۰۰۰ تومانم احتمال دارد برسد چون ضمن اینکه صادرات ایران باز می شود اگر محدودیت های مربوط به عدم مجوز واردات کالایی که در ایران تولید می شود برای حمایت از تولید کننده حفظ شود در آن زمان با مازاد عرض روبرو هستیم دلار به به شدت ارزان می شود .

  • صدای ملت

    ای معامله گر ارز و ای دلال به مردم لطف کن و دروغ نگو چون به زودی داره تحریم ها برداشته میشه بخاطر سود خودت خون مردم رو تو شیشه نکن حداکثر تا آبان ماه تحریم ها برداشته میشن

    • ناشناس

      ????

  • ناشناس

    اغاریزش کجا بود؟ این وضعیت نابسامان تمام دانشجوا روخسته کرده .اومدیم این تابستان خیر سرمون برگردیم انرژی بگیریم برگردیم سردرس وکارمون نوسان زدن انرژیمونم گرفتن صرافی ها‌.
    اقاهمتی فکری بحال ماها بکن وارزدانشجویی روبرقرارکن لطفا

  • ناشناس

    مملکت روی انگشت دلار میچرخه، چقدر ضعیف و حقیر شدیم؟!؟

  • ناشناس

    دولت مردم فریب هرکاری دلش خواست با مردم می کنه مردم هم بخوبی همراهی می کنند خوب دست مردم خواندند دلار کردند4200 یه هفته بعدش 7تومان وبعدازیک ماه 11تومان حالا 23و24یه کم میاد پایین می گن ریزش کرد الان آرزو مردم اینه دلار رو 20وایسه عجب مردمی هستیم که اینجوری بامون بازی میشه باز هم همراهی می کنیم

  • ناشناس

    خدا آخر و عاقبت مردم رو ختم به خیر کنه
    دلار و تومان بازیچه دست سیاست شده
    در آینده دلار تا 73 یا 74 هزار تومان رو میبینم
    ولی خوب جالب اینجاست که جارو برقی سیاست
    برای خوردن ارز موجود در دست مردم سناریو شکست
    قیمت رو پیاده میکنه
    بصورت کاذب شاید تا 9 هزار تومان
    تا مردم از ترس زیان بیشتر ارز بفروشند

  • محمد

    دلار تا ۱۵۰۰۰ تومان سیر نزولی دارد وشاید روی ۱۶۰۰۰ وحدود آن بمونه یه مدت