کد مطلب: ۶۴۱۲۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ابهام در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱/ واکنش‌ها به احتمال تعویق کنکور

ابهام در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱/ واکنش‌ها به احتمال تعویق کنکور

پس از انتشار اخباری مبنی بر افزایش طول سال تحصیلی برای دبیرستانی‌ها، حالا ابهاماتی درباره زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ شنیده می‌شود. اما واکنش مخاطبان به این خبر چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابهام در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ طی روزهای اخیر جدی‌تر شده است. گرچه سازمان سنجش هیچ خبر جدیدی در این باره نداده است، اما افزایش طول سال تحصیلی می‌تواند کنکور را به تعویق بیندازد.

اتفاقی که موافقان و مخالفان خاص خود را دارد. مخالفان تعویق برگزاری کنکور بیشتر افرادی هستند که هم‌اکنون آماده حضور در این آزمون هستند. موافقان را هم گروهی تشکیل می‌دهند که یک ماه را هم برای آمادگی بیشتر مغتنم می‌شمارند.

در ادامه بخشی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را درباره تعویق در برگزاری کنکور ۱۴۰۱ می‌خوانید.

آموزش آنلاین کافی نبود

«اگه کنکور یک ماه به تعویق بیفته این جوری حتی اونی که قصد آوردن رتبه خوب و قبول شدن واسه امسال نداره، می‌شینه و درس‌های از الان به بعد رو با آرامش و تمرکز و با کمک دبیر یاد می‌گیره و مشکلش واسه سال دیگه که می‌خواد کنکور بده کمتر می‌شه.».

«لطفا کنکور رو به تعویق بندازید تا جدا از تغییراتی که در نحوه برگزاری کنکور رخ داده و خودش یه نوع استرس داره، عقب موندن بعضی از مباحث درسی و درست یاد نگرفتن مباحث خودش یه دلنگرانی دیگه هست.».

«سلام. من دوازدهمی هستم. از موقعی که درس‌ها آنلاین شدن من از درس هیچی یاد نگرفتم. تو رو خدا یک ماه کلاس‌ها رو بیشتر کنید که حداقل ما یه چیزی یاد بگیریم. بتونیم تو امتحان‌های نهایی و کنکور قبول بشیم.».

«سلام. خواهشا کنکور رو به تعویق بیندازید. سال دوازدهمی‌ها خیلی ضرر کردند. از نصفه سال دهم آنلاین شدند. واقعا خیلی ظلم شده به آن‌ها. لطفا کنکور رو به تعویق بیندازید تا حداقل وقت بیشتری برای کنکور داشته باشند.».

«سلام. خواهش می‌کنم کنکور سراسری رو یک ماه عقب بندازید تا یک ماهی که نرفتیم برامون جبران بشه.».

«به نظرم کنکور عقب بیفته عالیه، چون یک ماه رفع اشکال می‌کنیم.».

«تعویق کنکور با توجه به آنلاین بودن از سه سال دهم تا دوازدهم و عدم اعلام حذفیات برای دروس دوازدهم بر خلاف یازدهم اتفاق خوشایندی هست.».

«با سلام. من به عنوان یه کنکوری خواهش می‌کنم کنکور رو یک ماه دیر تر برگزار کنین
تو اون یک ماه درسته نمیشه مبحث جدیدی خوند و یاد گرفت ولی لااقل میشه خونده هارو مرور کرد و اونارو درست زد تو کنکور. با تشکر

«سلام. من یک کنکوری‌ام. از وقتی که کلاس‌ها غیرحضوری شده نمی‌دونم چطور می‌خوام کنکور بدم.».

حق درس‌خوان‌ها پایمال می‌شود

«کنکور باید سر زمان خودش برگزار بشه. ما که خوندیم حقمون پایمال می‌شه.».

«تعویق کنکور یه سمّیه که خبرش یه عده‌ای رو خسته می‌کنه و ممکنه کلا از دادن کنکور منصرف کنه. پس به هیچ وجه نباید زمانش تغییر کنه.».

کنکور عقب نیفته؛ چون بنده کنکوری هستم و فشار کنکور خیلی زیاده. اگه قرار باشه کنکور عقب بیفته بچه‌ها تلف می‌شند.».

«کسی که تو ۱۲ سال تلاش نکرد، یک ماه هم تلاش نمی‌کنه.».

«واقعا نمی‌فهمم عقب انداختن چه داره؟ کنکوری‌ها سه ساله مدرسه نمی‌رن، بیکارن. نتونستن بخونند. هی یک ماه براشون میشه چی؟».

«خواهشا کنکور رو به تعویق نندازید و واقعا این کار به کسانی که درس خوندند و تلاش کردند ضربه می‌زنه. اینایی که موافقن با تعویق کنکور اونایی هستن که این آخرش یادشون اومده کنکور دارند و می‌بینند وقت کافی ندارند. خواهش می‌کنم کنکور رو همون زمان خودش برگزار کنید.».

«مگه مسخره‌بازیه که کنکور بیفته عقب؟ لطفا حتی دیگه حرفشو هم نزنید. این همه به ما استرس وارد نکنید. کنکور باید دقیقا همون زمانی که اعلام کردید برگزار شه. من که خوندم چه گناهی کردم که استرس بیشتر بخورم؟ اونایی هم که نخوندند می‌خواستند بخونند. الان بخدا از استرس موهام ریخته اونم تو این سن.».به شدت

«مخالف تعویق کنکور هستم. دانش‌آموزی که به فکر بوده الان آماده است. ما نمی‌تونیم جور کسایی که نخوندن رو بکشیم. عدالت هم خوب چیزیه.».

«دانش‌آموزانی که توی سال پیش برای پیشرفت خودشون تلاش نکردند توی این یک ماهه اضافه هم تلاشی برای بالا بردن خودشون نخواهند کرد.».

«من مخالف عقب انداختن کنکورم. پسرم خسته شده. چقدر بخونند؟ زودتر کنکور رو بدن و از استرسش راحت شن.».

«یک ماه عقب افتادن کنکور به هیچکس کمکی نمی‌کنه! یک ماه استرس بیشتر و دیرتر رسیدن نتایج و آمادگی برای بعد از نتایج. تازه به فکر رشته‌های هنر هم باشید. اونا کنکور عملی هم دارند. ما نباید به خاطر کسانی که کم‌کاری کردند و عقب افتادند آسیب ببینیم که.».

برای مطالعه بیشتر خبر کنکور ۱۴۰۱ به تعویق می‌افتد؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا هیچ کس به فکر کنکور ۱۴۰۱ نیست؟؟؟؟ چرا همش راجع به کنکور ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حرف می زنن؟؟؟؟
    چرا اون موقع که همه ی کلاسا رو مجازی کردن به فکر این روزا نبودن؟ چرا هیچ کس ما رو نمی فهمه و حرفای ما رو منتقل نمی کنه؟
    ما چه گناهی داریم که با سه سال مجازی خوندن و حالا ام که امتحانات نهایی باید یه هفته بعد امتحانات کنکور بدیم!!!!
    تو رو خدا رسانه ها و خبر نگارای محترم صدای ما رو برسدنید.ما فقط خواهان مدت زمان بیشتری هستیم تا درس هایمان را جمع بندی کنیم،لطفا کنکور سراسری ۱۴۰۱ را به تعویق بیندازید

  • ناشناس

    لطفا کنکور سراسری را تعویق بدین،فرصت برای مرور مطالب می خواهیم.

  • ناشناس

    لطفا و خواهشا پیگیر تعویق کنکور سراسری باشید،بعد از سه سال آموزش مجازی فرصتی برای جمع بندی و رفع اشکال می خواهیم،چرا پایه های دیگه باید کلاس جبرانی در تابستان داشته باشند ولی پایه ی دوازدهم هیچ فرصت جبرانی نداشته باشد ؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    حداقل فاصله کنکور رو با امتحانات نهایی یکم بیشتر کنید ،یه هفته بعد امتحانات باید بریم کنکور بدیم خیلی نامردیه

  • بردیا

    لطفا تعویق بندازید فکر کسایی ک امسال کرونا گرفتن و یک ماه از درسا عقب افتادن رو هم بکنید و فکر دانش آموزانی دوازدهمی ک هیچ فرصتی بعد امتحان نهایی ها ندارن هم بکنید🥺

  • ناشناس

    لطفا تعویق بدید

  • ناشناس

    لطفا تعویق بدید ۱۰ روز خیلی کمه

  • سما

    سلام لطفاکنکورتعویق بندازین ماهم قبول شیم توروخدا..نیاز به مرورداریم…کرونابه اندازه کافی تاثیرش زودرس خواندن مجازی واگذاشت..لطفاً…یعنی ایناروکسی هم میخونه

  • سینا

    لطفا کنکور رو به تعویق بندازید ماه مرداد خیلی بهتر هست تا تیر اون دانش اموزایی که باید ۱۴۰۱ کنکور بدن از سه سال فقط یک ماه اموزش حضوری داشتن این اصلا انصاف نیست و یه جورایی وقتمون فقط برای درسای نهایی و امتحانات مدرسه تلف شده اینطوری تو این یه ماه هم میتونیم نگاهی به درسای دو سال قبل داشته باشیم و هم متناسب با کنکور یه مطالعه ای بکنیم

  • ناشناس

    خواهش میکنم تعویق بدین این انصاف نیست