کد مطلب: ۴۱۸۲۹۳

معاون سازمان ملی استاندارد:

زمان توقف شماره‌گذاری پراید و پژو اعلام شد

زمان توقف شماره‌گذاری پراید و پژو اعلام شد

معاون سازمان ملی استاندارد گفت: مقرر شد تولید پژو ۴۰۵ تا یک تیر ۹۹ متوقف شود، همچنین تولید پراید ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۳۲ تا یک مرداد ۹۹ متوقف می‌شود که پس از تاریخ‌های ذکر شده هیچکدام از این خودروها شماره گذاری نخواهند شد حتی اگر از جانب خودروسازان پیش فروش شده باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وحید مرندی مقدم معاون سازمان ملی استاندارد در نشست خبری امروز با اشاره به استاندارد‌های اجباری برای خودرو‌ها اظهار کرد: در سال ۹۶، ۸۵ نوع استاندارد اجباری برای تمام خودرو‌های اعمال شد، اما برای خودرو‌های داخلی برنامه زمان‌بندی ۳ساله در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای عالی استاندارد توقف تولید خودرو‌هایی که امکان پاس کردن استاندارد‌های ۸۵ گانه ندارند مطرح شد، افزود: بر این اساس مقرر شد تولید پژو ۴۰۵ تا یک تیر ۹۹ متوقف شود و پس از این تاریخ ۴۰۵ فقط بصورت گازسوز و برای تاکسی تولید می‌شود.

معاون سازمان ملی استاندارد ادامه داد: تولید پراید ۱۱۱ ،۱۳۱و ۱۳۲ تا یک مرداد ۹۹ متوقف می‌شود و فقط پراید وانت برای مدتی به منظور تامین نیاز کشور تولید خواهد شد.

مرندی مقدم افزود: مابقی خودرو‌ها در حال اجرای استاندارد‌های ۸۵ گانه هستند.

وی گفت: پس از تاریخ‌های ذکر شده هیچکدام از خودرو‌هایی که مقرر شد تولید آن‌ها متوقف شود شماره گذاری نخواهند شد حتی اگر از جانب خودروسازان پیش فروش شده باشند.

معاون سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در جلسه بعدی شورا عالی استاندارد درباره سه استانداردی که خودروسازان نمی توانند آن را اجرا کنند تصمیم گیری می‌شود.

مرندی درباره کیفیت بنزین گفت: استاندارد قبلی بنزین کشور یورو ۲ بود، اما اکنون این استاندارد به ملی که معادل یورو ۴ است تغییر یافته که اختلاف فاحشی با یکددیگر دارند.

وی بیان کرد: عرضه گازوئیل در کشور مشمول استاندارد نیست، اما مقرر شده از سال ۱۴۰۰ وزارت نفت گازوئیل را به صورت استاندارد عرضه کند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سید عباس

    سلام شرکت سایپا میگه تیبا دوگانه سوز پلاک نمیشه آیا این درست هست.
    الان ده ماه است که فروشی فوری سایپا ثبت نام کردم ماشین تیبا دوگانه سوز قرار بوده یک ماه تحویل بده اما هنوز تحویل نداد… باید چکار کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید.

  • سید عباس

    چرا چرا چرا چرا انقدر سایپا ظلم مردم میکن…………

  • ناشناس

    سلام.با موتوقف شدن این دوخودرو پژو.پراید..
    تاثیری روقیمت میگذارد
    یعنی ما بقیشون ارزون میشوند