کد مطلب: ۶۹۹۵۰۴

زمان واردات خودرو اعلام شد

زمان واردات خودرو اعلام شد

زمان واردات خودرو قطعی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت‌هایی که طبق آیین‌نامه واردات خودرو مشمول واردات می‌شوند تا ۱۹ شهریور فرصت دارند تقاضای خود را به وزارت صمت ارائه دهند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: آذر ماه باید منتظر دیدن خودروهای وارداتی باشیم. تا پایان سال ۷۰هزار خودرو معادل ۱میلیارد یورو قرار است وارد کشور بشود.

مسئولیت بانک مرکزی و وزارت صمت در واردات خودرو چیست؟

به نقل از شرق، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر تمام شرایط واردات خودرو به خوبی انجام شود این خودرو ها در آذرماه وارد بازار کشور می‌شود.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی، گفت: بر اساس آیین‌نامه واردات، شرکت‌های مشمول واردات خودرو باید تقاضای خود را تا ۱۹ شهریور ماه به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند.

وی افزود: بر این اساس تقاضاهای ارائه شده از سوی شرکت‌های متقاضی، توسط وزارت صمت تا آخر شهریور ماه بررسی و در ابتدای مهرماه نیز مشخص می‌شود که کدام شرکت‌ها واجد شرایط واردات خودرو هستند.

وی با بیان اینکه بنابراین از ابتدای مهرماه شرکت‌های واردکننده مشمول می‌دانند که می‌توانند خودرو وارد کنند، گفت: ضمن اینکه قبل از این نیز این شرکت‌ها مذاکرات ‌شان را با شرکت‌های خودروساز دنیا آغاز کرده‌اند.

قالیباف با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه امکان واردات خودرو وجود دارد، افزود: اما شرکت واردکننده باید ثبت سفارش کند و مراحل تخصیص و تامین ارز را طی کند.

وی افزود: بنابراین پس از مرحله تایید شرکت‌های واردکننده و اعلام اسامی شرکت‌های مشمول واردات خودرو دیگر وزارت صمت مسئولیتی ندارد و مراحل دیگر در بانک مرکزی، گمرک و … باید پیگیری شود.

وی اظهار داشت: بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز واردکننده را تامین کنند و پس از آن نیز مراحل واردات خودرو انجام و در نهایت نیز خودروی وارداتی باید از گمرکات ترخیص و سپس به روش‌های مذکور در آیین‌نامه باید عرضه شود که براین اساس فکر می‌کنم که اگر تمام شرایط به خوبی انجام شود در آذرماه خودروهای وارداتی وارد بازار می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قرار بود شهریور وارد بشه

  • ایرانی

    قرار بود از اول سال خودرو وارد بشه بعد شد خرداد ،بعد شد شهریور، بعد شد مهر ماه و حالا شد آذرماه و آخرآذرماه میگن سال 1401که تمام شد انشالله خرداد سال 1402 و دوباره باز همین روش دور سال 1401 تکرار خواهد شد و مردم را وعده سرخرمن می دهند شما را بخدا ول کنید این کارها

    • ناشناس

      دقیقا

  • مهرداد

    خنده داره!!!امضای برجام حداقل دو ماه افتادعقب اینها هم قراربود از مهر واردات کلیدبخوره انداختنش عقب..دست آخر هم کنسل میشه…خیال همه راحت چون همون برجام هم پادرهواست….

  • حسین

    سلام ما را به مسعولین عزیزبرسانید که اگه می خواهید انجام بدید دیگه ایقدر امروز و فردا نکنید تا این مردم هم کمی راضی شوند و ماشین با کیفیت هم باشد نه از ماشین پراید خودمون بدتر باشه