خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۶۸۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمان واریز افزایش حقوق معلمان مشخص شد

زمان واریز افزایش حقوق معلمان مشخص شد

آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان امروز ایلاغ شد. حالا رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید هر روزی که رتبه معلم تعیین شود، زمان واریز افزایش حقوق نیز در همان حکم مشخص است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رتبه‌بندی معلمان یک مرحله دیگر را برای اجرا شدن از سر گذراند. امروز رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت به وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ شد. حالا سوال اینجاست که بعد از این ابلاغ، افزایش حقوقی که معلمان سال‌هاست منتظر آن هستند چه زمانی واریز می‌شود؟

اواخر فروردین وزیر آموزش‌وپروش، آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را به هیأت دولت داد. اما بررسی و تصویب ماده‌های این آیین‌نامه با تأخیر انجام شد. آنطور که علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید آخرین موعد قانونی ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان ۲۳ خرداد بود.

حالا بعد از حدود سه هفته این آیین‌نامه امروز به وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ شد. برای اجرای این قانون و افزایش حقوق معلمان حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه در مجلس تصویب شد.

زمان واریز افزایش حقوق معلمان مشخص شد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس جزئیاتی از ابلاغ این آیین‌نامه به تجارت‌نیوز داد. منادی سفیدان می‌گوید: «آموزش‌وپرورش ممیزهای کشوری، استانی، شهرستانی و… را مشخص کرده است. از همه معلمان هم خواستند مدارک خود را بارگذاری کنند. حالا بر اساس این آیین‌نامه که ابلاغ شد، رتبه معلمان تعیین و اعلام می‌شود.»

او درباره زمان دقیق پرداخت افزایش حقوق به معلمان می‌گوید: «هر روزی که معلمان در آموزش‌وپرورش رتبه خود را گرفتند و این رتبه روی حکم ثبت شود. همان حکم زمان واریز را مشخص و ابلاغ می‌کند.»

منادی سفیدان ادامه می‌دهد: «بعد از تعیین رتبه، از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال و سه ماه ابتدایی سال جاری، افزایش حقوق برای معلمان محاسبه و به آنها پرداخت می‌شود.»

حقق نهایی معلمان چقدر است؟

تاکنون اظهارات زیادی درباره افزایش حقوق معلمان شنیده‌ایم. حالا بعد از ابلاغ آیین‌نامه آیا مشخص است که سرانجام معلمان چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در این مورد می‌گوید: «بر اساس محاسبات ۸۰۰ هزار نفر شامل رتبه‌بندی معلمان می‌شوند. بعد از تعیین رتبه، اگر معلم اولین رتبه را بگیرد، ۴۵ درصد از مجموع حق شغل، شاغل و فوق‌العاده افزایش می‌یابد. اگر معلم بالاترین رتبه را بگیرد، ۹۰ درصد از این مجموع را می‌گیرد.»

او ادامه می‌دهد: «آنطور که محاسبات ما نشان می‌دهد، معلمی که پایین‌ترین رتبه را داشته باشد، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش حقوق دارد. اگر معلم بالاترین رتبه را بگیرد، شامل حدود پنج میلیون تومان افزایش حقوق می‌شود.»

حالا باید دید بعد از ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آیا باز هم معلمان باید در پاسکاری بین نهادها و سازمان‌ها منتظر اجرای نهایی آن باشند؟ یا این بار پرونده رتبه‌بندی معلمان بسته می‌شود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهلول دیوانه

    چرا درمورد فرهنگیانی که معلم نیستندصحبتی نمیشه؟ مثل کادر خدمات و….
    خدماتی که کمترین حقوق رو می‌گیره؟
    عدالت کجاست؟

    • جواد

      میخوای حقوقت با ما یکی بشه ؟!!!

  • ناشناس

    سلااام بازنشسته ها چی؟

  • ناشناس

    ای خدا
    خسته مان کردید اینقدر خبر زدین
    فکر کنم اجرایی رتبه بندی به عمر ما قد نمی ده

    • ناشناس

      زیاد دل خوش به رتبه بندی نباشید . ۵۰۰ تومن به حقوق امسالتون اضافه میشه .

  • علی

    من یک معلم هستم . البته شغل سوم من معلمی است . هیچ نیازی هم به رتبه بندی ندارم . ولی سایر دستگاهها هم تو این مملکت این جوری حقوقشون رسانه ای میشه ؟ دو ریال میخواهید اضافه کنید این همه سر و صدا و جنجال و بحث ؟

    • ناشناس

      سلام ببخشید پیشنهاد شما به عنوان شغل دوم برا معلم خانم چی هست؟

  • زبوبی

    فقط به فکر معلمان هستن بخور بخور.نشستن خونه و حقوق میگیرن

    • ناشناس

      چقدر جای تاسف داره برای مملکت و افرادی که اینجوری حرف میزنن و به حقوق بسیار کم معلم میگن پول مفت.البته مقصر اصلی رسانه مخصوصا صدا و سیما است که منزلت معلم رو پایین میاره.درضمن اکثرا فقط تعطیلات معلم رو می‌بینند نه زحماتشون مثلا هر ساعت تدریس سختی کارش به اندازه حدود ۹ساعت کار توی ادارات دیگه است و اینکه معلم در بدترین شرایط جسمی هم باید بره و تدریس انجام بده چون نه مرخصی داره و نه دلش میاد فرزندان شما رو بیخیال بشه به هر حال کار معلمی پاداش خیرش در آخرت نصیبمون میشه چون توی این دنیا کشورم کاری برای منزلتم نکرده.التماس تفکر

  • ناشناس

    چقدر تاریخش دقیقه. هروقت معلم ها رتبه بندی بشن پولش واریز میشه آن شالله با ظهور آقا امام زمان عج

  • ناشناس

    ای کاش سریع تر رتبه بندی اجرا می‌شد ومعوقات هم واریز میشد..

  • ...

    ای کاش سریع تر رتبه بندی اجرا می‌شد ومعوقات هم واریز میشد..

  • .....

    لطفا بارگذاری مدارک رو برای معلمان بالای20 سال حذف کنید… این چه کاری هست

  • درویش

    بیایید یه بیمه عمر بنام بیمه عمر رتبه بندی برای خودمون درست کنیم که ببینم آخرش چی میشه اگه دور از جان عمر کفاف نداد بتونیم یه وارث واسه پیگیری تعیین کنیم