خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۲۲۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟

عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟

پیشتر دولت از پرداخت تمام حقوق و عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا نیمه اسفندماه و زودتر از پرداختی‌های کارمندان دولت خبر داده بود. هرچند به تازگی زمان دقیق و مشخصی برای پرداخت عیدی مستمری بگیران اعلام نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، هرچند مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر از واریز حقوق و عیدی بازنشستگان در روز بیست‌وششم بهمن ماه خبر داد و از آنجایی که این اقدام زودهنگام انجام گرفته، آن را بی‌سابقه خواند، گروهی از بازنشستگان می‌گویند هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند.

همزمان با اخبار مربوط به پرداختی‌های پایان سال، یک پرسش مهم دیگر نیز مطرح شده است؛ قرار است عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟ جست‌وجوی کوتاهی در لابه‌لای منابع رسمی و غیررسمی حکایت از این دارد که پیشتر دولت از پرداخت تمام حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا نیمه اسفندماه و زودتر از پرداختی‌های کارمندان دولت خبر داده بود. اما زمان دقیق و مشخصی برای پرداخت عیدی مستمری بگیران اعلام نشده است.

پنج‌شنبه هفته قبل بود که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واریز حقوق بهمن‌ماه و عیدی بازنشستگان کشوری خبر داد. نعمت‌ا… ترکی در این باره اضافه کرد که روز چهارشنبه حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق به حساب آنها واریز شده که پرداخت زودهنگام یادشده‌، پیشتر بی‌سابقه بوده است.

ظاهرا، صندوق بازنشستگی کشوری، علاوه بر یک میلیون و 800 هزار تومان، 500 هزار تومان نیز برای عائله‌مندی و به‌ازای هر فرزند تحت تکفل 200 هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز کرده است.

پیشتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داده بود که میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز یک میلیون و 800 هزار تومان است.

عیدی کارکنان و بازنشستگان چقدر است؟

به‌تازگی با تصویب هیات وزیران میزان پرداخت عیدی کارکنان و بازنشستگان تعیین شد.

قانون دهه 70 می‌گوید که کارفرما موظف است به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کارکرد معادل 60 روز آخرین مزد روزانه، به‌عنوان عیدی و پاداش پایان سال پرداخت کند. در ضمن، مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل 90 روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

اما محاسبه این قانون به صورت اعداد و ارقام به چه شکلی است؟ از آنجایی که پایه حقوق روزانه برابر با 1،393،250 ريال است، این رقم ضربدر در 60 شده و حداقل عیدی معادل 83,595,000 ریال به دست می‌آید. برای رسیدن به رقم حداکثر عیدی 1402 نیز پایه حقوق را ضربدر 90 روز کرده که به عدد 125,392,500 می‌رسیم. به عبارتی دیگر حداقل و حداکثر حقوق 1402 به ترتیب هشت میلیون و 12 میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فاطمه

    عیدی مستمری چه قدر

  • ناشناس

    کشک

  • محمد

    والله ما عیدی ندیدیم بجز حقوق بهمن ماه پولی بحساب نیومد ک بگیم عیدی یا معوقه سال تموم شد معوقه هم خبری نشد

  • ملک

    وفت بخیر متاسفانه منهم هنوزعیدی نگرفتم نه حق اولاد ونه حق عائله مندی یه دفترچه رو میخواستی اعتباربزنی میدونستن که فرزندداری اماموقع گرفتن حق عائله مندی فاکتورش گرفته بودند

  • ناشناس

    من یه مستمری بگیرم با یه بچه.چهار میلیون اجاره خونه میدم ۲۷۰۰هزار تومن قسط وام .مستمری هم ۶میلیون .بی انصافی نکنید ملت بادمجون ۴۰ هزار.خیار ۳۸هزار گوشت ۵۰۰هزار.لباس یه تیشرت ساده ۳۰۰هزار شلوار اشغال ۵۰۰هزار کفش برو بالای ۵۰۰ هزار تومن.دوتا کیسه برنج هندی بخریم با یه کیسه شلوار با یکیش پیرهن بدوزیم تازه خارجی هم میشیم

  • ناشناس

    عیدی چی کدوم عید دلمون خوشه با این عیدی باهاش چی بخریم نزدیک عیده همه چی گران شده

    • ناشناس

      پول عیدی که هر سال ۵ اسفند پرداخت میشد و کمک معشیت دست آدمو برای خرید باز میکرد و چند روز بعد هم حقوق میدادن تا گرون نشدن وسایل شب عیدی زوتر خرید میکردیم اما امسال حقوق بهمن واریز شده ولی الان ده اسفند هست نه عید و نه حقوق اسفند و هیچ ادم چطوری با دست خالی بمونه تا شب عید که میخوان عید حقوق بدن اون موقع لوازم شب عید سربه فلک که هیچی سر به کهکشان میکشه قیمتها چرا که فروشندها میدونن چند روز بعد عید هست ..هر قیمتی بگن باید بخری …خلاصه این عیدی حقوق الان بدین که ده اسفنده مردم پول ندارن برای خرید و غیره ..الان پول لازن هستیم نه روز شب عید شرمنده خانواده بچه ها نشیم

  • ناشناس

    سلام من یک بازنشسته هستم بابا شما خیلی ناشکر هستید این 1800 رو بزارید رو سر تلویزیون و نگاهش کنید هرکس خواست به اون دست بزنه تنبیه آقا جان تنبیه بدنی و نزارید اونو بلند کنند چونکه خیلی سنگینه طفلکیها خدای نکرده دیسک کمر میگیرن آره بابا آره خودتون هم سنی ازتون گذشته مراقب باشید وای آخر عمر یه روززمین‌گیر نشیم عجب مسولین بی فکری داریم شب عیدیه کار دستمون ندن خیلیه

  • سمیه فریفته

    چراهنوز عیدی مستمری بگیران وواریزنکردن .

    • نگین

      گفتن ۱۵ اسفند به بعد عیدی ها رو واریز میکنن

  • سپیده

    اخه خدا نگزره ازتون با ۱۸۰۰گوشت بخریم اجیل بخریم برنج بخریم لباس بخریم ..واقعا چرا شما اینقدر جاهل بی مغز هستین با ۱۸۰۰حتی نمیشه یکی مهمونی داد ..لعنت بهتون لعنت ک ملت بیچاره کردین 😭😭😭

  • ناشناس

    امروز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ . هنوز خبری از عیدی ما نشده است .
    و. پ مستمری بگیر تامین اجتماعی . زهی به وجدان و عدالت و مدیریت و کاردانی و حمایت و مردمداری زمامداران مملکت