کد مطلب: ۵۸۹۰۶۹

ساخت ۱۵۰ هزار واحد استیجاری برای دهک‌های یکم تا سوم جامعه

ساخت ۱۵۰ هزار واحد استیجاری برای دهک‌های یکم تا سوم جامعه

محمودزاده گفت: همزمان با اجرای قانون جهش تولید مسکن، ساخت ۱۵۰ هزار واحد استیجاری هم به منظور ایجاد تعادل در بازار اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت ۱۵۰ هزار واحد استیجاری گفت: ۱۵۰ هزار واحد کف تقاضایی هست که برای مصوب شدن به هیئت دولت پیشنهاد کرده ایم که ۵۰ هزار واحد آن برای دهک‌های یک تا سوم جامعه با سود ۵ درصد است و ۱۰۰ هزار واحد آن برای دهک‌های متوسط جامعه در نظر گرفته شده است.

او گفت: همزمان با اجرای قانون جهش تولید مسکن ساخت ۱۵۰ هزار واحد استیجاری هم به منظور ایجاد تعادل در بازار اجرا می‌شود. در صورتی که تقاضا برای واحد استیجاری بیشتر شود، منعی برای افزایش این تعداد نداریم.

در ادامه یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق برنامه سند جامع مسکن در دولت‌های مختلف باید سالی یک میلیون واحد مسکن ساخته می‌شد که این موضوع انجام نشد.

او با بیان اینکه بازار مسکن در دولت قبل تعطیلی بوده است، افزود: علت آن گرانی مسکن در زمینه‌های مختلف، رها شدن طرح‌های مسکن در دولت گذشته بود.

یوسفی با بیان اینکه در چند سال گذشته ۹۸۰ درصد افزایش قیمت مسکن داشتیم، گفت: نزدیک به ۶ میلیون و هشتصد هزار نفر در کشور مستاجر داریم و ساخت یک میلیون واحد مسکونی هم که در تعهد دولت است. اگر بخواهیم ۱۵۰ هزار واحد مسکن اجاره‌ای بسازیم همچنان کمبود مسکن وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در ساخت مسکن اجاره‌ای به سه نکته باید توجه شود. مدت و میزان اجاره چقدر است و دولت در این قرارداد طرف موجر است یا مستاجر.

یوسفی گفت: برای کنترل قیمت مسکن و اجاره بها باید فاصله کمبود مسکن را کم کنیم. بازار مسکن باید برای نیاز افراد باشد نه سوداگری.

او گفت: تاثیر برنامه‌های مسکنی نیازمند صرف زمان بلند مدت است و امیدواریم با اجرای برنامه‌های ساخت مسکن تا چند سال دیگر تعادلی در این بازار ایجاد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهنام

    معلوم نیست ما که ظعیف هستیم تو کمیته امداد و بهزیستی هم آسمون نیست کدوم دهک شامل ما میشه من دارو ندارم 40 ملیونه اگه بیشتر بخوان چیکار کنم یا اگه اینو بدم به نام نویسی از کجا پول بیارم تا اجاره کنم یعنی میشه ماهم صاحب خونه بشیم