کد مطلب: ۵۳۵۷۵۴

ساندویچ پانل اکونومی چیست؟

ساندویچ پانل اکونومی چیست؟

ساندویچ پانل اکونومی نسل جدیدی از ساندویچ پانل‌ها است که با قیمت کمتر تولید می‌شوند. با این حال تمام ویژگی‌های ساندویچ پانل را دارد و برای پروژه‌هایی که نیاز به عایق‌بندی زیاد نشده باشد بهترین انتخاب می‌باشد.

ساندویچ پانل اکونومی نسل جدیدی از ساندویچ پانل‌ها است که با قیمت کمتر تولید می‌شوند. با این حال تمام ویژگی‌های ساندویچ پانل را دارد و برای پروژه‌هایی که نیاز به عایق‌بندی زیاد نشده باشد بهترین انتخاب می‌باشد.

ساندویچ پانل یا همان ساندویچ پنل که بعضا نیز به نام پانل ساندویچی شناخته می‌شود را می‌توان این‌گونه تعریف کرد که ساندویچ پانل دارای ساختاری سبک و مرکب است که از دو طرف به دو لایه محدود شده است و در وسط آن یک لایه عایق قرار دارد (همانند یک ساندویچ خوردنی که نان آن مواد غذایی را احاطه کرده است) این ماده عایق می‌بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد. ساندویچ پانل‌ها به دو گروه دیواری و سقفی تقسیم می‌شوند. و از طرفی خود ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری از موادی مانند پلی یورتان (بعضا پلی اورتان نیز نوشته می‌شود که اصطلاح علمی و صحیح آن همین ساندویچ پانل پلی اورتان است)، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند و در پوشش آنها از ورق آلومینیم ساده و طرح‌دار رنگی، ورق آلوزینک ساده و طرح دار رنگی، ورق‌های گالوانیزه رنگی و… استفاده می‌شود. ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری در حال ایجاد انقلابی در صنعت ساختمان‌سازی ایران هستند.

کاربردهای ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارد برخی از این کاربردها عبارتند از: ساخت کانکس، کانتینر، کانکس‌های یخچال‌دار ثابت و متحرک، سازه و خانه پیش‌ساخته، کمپ‌های اسکان موقت، سوله، سازه فلزی، سازه فضایی، انبار و بارانداز، مجتمع‌های ورزشی، کارخانه صنعتی و تولیدی، سردخانه صنعتی و نیمه صنعتی، ساختمان‌های اداری و تجاری و کلیه سازه‌ها و ساختمان‌ها با کاربردهای گوناگون.

استفاده از ورق فولادی را می‌توان متداول‌ترین روش در تولید پانل‌های ساندویچی دانست و عایق ساندویچ پانل‌ها در شرایط عادی از دو طرف به دو لایه ورق گالوانیزه محدود شده است اما در ساندویچ پانل اکونومی فولادغرب این‌طور نیست!

ساندویچ پانل اکونومی فولادغرب دارای ثبت اختراع می‌باشد. این‏‏ اختراع با بسیاری از علوم از جمله عمران‏،‏ معماری و طراحی خارجی‏، مکانیک‏، طراحی صنعتی‏، ‏مدیریت ساخت‏،‏‏‏ ‏‏مهندسی شیمی‏، ‏مهندسی زلزله، متالوژی مواد و ساخت و ساز صنعتی در ارتباط‏ می‌‏باشد.

ساندویچ پانل اکونومی فولاد غرب دارای عایق پلی استایرن با ضخامت ۴ سانتی‌متر می‌باشد که روی آن ورق رنگی گالوانیزه و کاغذ ضدآب برای ورق زیر تولید می‌گردد. این نوع ساندویچ پانل به خاطر استفاده از عایق ۴ سانتی پلی استایرن و جایگزینی ورق زیر با کاغذ ضد‌آب اقتصادی‌تر بوده در عین حال که ویژگی‌های اصلی ساندویچ پانل را دارد از لحاظ قیمتی به صرفه تر می باشد. به همین دلیل ساندویچ پانل اکونومی فولادغرب می‌تواند جایگزین مناسب برای ورق پروفایل سقف شیروانی باشد. همچنین نصب این محصول نسبت به ورق سقف شیروانی با زیرسازی لایه عایق مانند پشم شیشه، آسان و سریع‌تر است. ورق فولادی و فویل آلومینیومی که به طور معمول در ساخت ساندویچ پانل به کار می‌روند؛ هرچند قابلیت شستشو دارد اما قیمت نسبتا بالایی دارند. که از مشکلات دیگر این مواد می توان به نبود امکان چاپ طرح و نقش‌های متنوع اشاره کرد..

ساندویچ پانل اکونومی فولادغرب که تنها توسط شرکت نوردکاران فولادغرب تولید و ارائه می‌گردد دارای مزایای زیر است:

  • جایگزینی ورق گالوانیزه با کاغذ ضدآب باعث کاهش قیمت ساندویچ پانل می‌شوند و اصطلاح اکونومی که به معنای اقتصادی می‌باشد، نیز از همین امر ناشی می‌شود.
  • کاغذ ضدآب نیز طبیعتا از نفوذ آب جلوگیری کرده و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد.
  • به دلیل حذف ورق، وزن این محصول کمتر شده و به دلیل سبک بودن نصب آسان‌تری خواهد داشت.
  • ساندویچ پانل اکونومی فولادغرب مقاومت بسیار بالای در برابر فشار، کشیدگی و پارگی از خود نشان می‌دهد.
  • سازگاری بهتری با محیط زیست دارد.
  • این محصول می‌تواند تنوع تولیدی خود را از نظر ضخامت افزایش دهد.
  • مقاومت بیشتری نسبت به حرارت و آتش از خود نشان می‌دهد.

ساندویچ پانل اکونومی؛ دوست محیط زیست

ماندگاری و بهره‌وری انرژی را با ساندویچ پانل‌های فولادغرب افزایش دهید. کیفیت بالای ساندویچ پانل‌های فلزی عایق فولادغرب عملکردی عالی برای سازه شما فراهم می‌کند. ساندویچ پانل های فولادغرب در منزل شخصی، ساختمان تجاری یا انبارها، سال‌ها دوام آورده و بدون هزینه های هنگفت و سرسام‌آور عمر طولانی سازه شما را تضمین می‌کند.

ساندویچ پانل‌ها یکی از معدود مصالح ساختمانی هستند که محاسبه‌ی مقدار مورد نیاز آنها کمک به سزایی در کاهش تولید زباله‌ای ساختمانی می‌کند. به دلیل استفاده‌ی آسان از آنها می‌توان به راحتی مقدار مورد نیاز مصالح از متراژ کلی سازه را تخمین زده و به اجرای پروژه پرداخت.

علاوه بر افزایش راندمان انرژی و عایق‌بندی بهتر، مزایای دیگری نیز برای ساندویچ پانل وجود دارد. ساختار فلزی ساندویچ پانل ها به دلایل زیر موجب صرفه‌جویی در هزینه و مصالح می‌شود:

  • فلز تقریباً ۱۰۰٪ قابل بازیافت است
  • عایق اضافی به معنای هزینه کمتری در هزینه‌های نگهداری، نیروی کار و انرژی است.
  • بام فلزی می‌تواند سال‌ها دوام داشته باشد که در مصالح و هزینه‌های جایگزینی و تعمیر، صرفه‌جویی می‌شود.

IMG 20210502 101633

تمام مصالح اولیه از یک تولید کننده

ساندویچ پانل های فولادغرب که خود تنوع زیادی دارند (ساندویچ پانل سقفی و دیواری و ساندویچ پانل سردخانه ایی ) با گستره کاملی از لوازم جانبی ارائه می‌شوند. این لوازم شامل فلاشینگ‌ها در رنگ‌های متنوع و تمام انواع اتصالات می‌‌باشد تا به ساندویچ پانل‌ها اجازه دهد که به هر زیربنایی (مانند فولاد، بتن مسلح یا چوب) قابل اتصال باشد. همچنین صاحب پروژه می‌تواند با انتخاب طیف وسیعی از فلاشینگ‌ها، بالاترین درزبندی بین تیغه‌ها را تضمین کند.

قیمت ساندویچ پانل دیواری و سقفی

قیمت ساندویچ پانل به فاکتورهای مشخصی بستگی دارد و ممکن است در بازه‌های کوتاه یا بلندمدت دچار نوسانات قیمت شود، این بدین معنی است که قیمت واحدی نداشته و تا حدودی غیرقابل پیش‌بینی است. اما در نظر کلی فاکتورهای مشخص‌کننده‌ی قیمت شامل موارد زیر می‌شوند:

۱٫ نوسانات قیمت ارز

با توجه به این شرایط اقتصادی کشور و اینکه برخی عناصر سازنده ساندویچ پانل‌ها که وارداتی هستند؛ قیمت ساندویچ پانل ها متاثر از نرخ ارز می‌باشد. برای مثال قیمت گاز مورد استفاده در ساندویچ پانل‌های پلی اورتان ممکن است با نوسانات قیمت ارز افزایش و یا کاهش پیدا کند.

۲٫ فصول ساخت و ساز

در فصولی که شرایط جوّی مناسب ساخت و ساز است مانند بهار و تابستان، با افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی؛ قیمت ساندویچ پانل‌ها نیز افزایش می‌یابند.

۳٫ ساختار مواد سازنده

برخی مواد اولیه ساخت ساندویچ پانل به دلیل کیفیت بهتر از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند که برای پوشش انواع نیازهای مشتریان ارائه می‌شوند.

همچنین مقدار ساندویچ پانل مورد نیاز، طول، عرض ساندویچ پانل، جنس عایق مورد نظر، ساندویچ پانل غیر اکونومی و یا ساندویچ پانل اکونومی، ضخامت ورق فولادی و ضخامت عایق از دیگر عاملهای متغیر بودن قیمت ساندویچ پانل هستند.

۴٫ حمل و نقل محصولات

مسافت و نوع حمل و نقل نیز همچنین تاثیر به سزایی در تعیین قیمت ساندویچ پانل دارد. این عامل به مسافت بین محصول و مصرف کننده و همچنین شرایط انتقال بستگی دارد. جابه‌جایی ساندویچ پانل می‌تواند در نحوه‌ی بسته‌بندی این محصول نقش داشته باشد و بسته‌بندی یکی دیگر از فاکتورهای افزایش قیمت تمام شده برای سفارش مشتری است.

چرا ساندویچ پانل اکونومی فولادغرب بهترین جایگزین برای ورق شیروانی و عایق پشم شیشه است؟

زیرا که ساندویچ پانل اکونومی فولادغرب؛ ماهیت هر دو مصالح را در خود دارد و می‌تواند با وزن کمتر و قیمت مناسب‌تر، کیفیت و عمر بیشتری داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.