خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۰۷۶۷

سرانه مصرف گوشت در ایران نصف شد!

سرانه مصرف گوشت در ایران نصف شد!

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران گفته است: بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته نشان می‌دهد که طی یک دهه اخیر، سرانه مصرف برخی از اقلام خوراکی از جمله محصولات پروتئینی در کشور، کاهش هشداردهنده‌ای داشته که حاکی از کوچک شدن سفره خانوار ایرانی طی ۱۰ سال گذشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افت شدید سرانه مصرف اقلام خوراکی خانوار ایرانی در یک دهه گذشته قابل مشاهده است.

در این مورد کاوه زرگران، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران گفته است: بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته نشان می‌دهد که طی یک دهه اخیر، سرانه مصرف برخی از اقلام خوراکی از جمله محصولات پروتئینی در کشور، کاهش هشداردهنده‌ای داشته که حاکی از کوچک شدن سفره خانوار ایرانی طی ۱۰ سال گذشته است.

طبق گزارش روابط عمومی اتاق تهران، وی ادامه داد: داده‌های مرکز آمار که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که سرانه مصرف آبزیان طی یک دهه اخیر کاهش ۵۰ درصدی داشته به طوری که از ۴ کیلوگرم در سال ۱۳۹۰ به ۲ کیلوگرم در سال ۹۹ کاهش یافته است. به گفته وی، سرانه مصرف گوشت قرمز نیز طی این مدت با کاهش ۴۶ درصدی مواجه شده و از ۱۳ کیلوگرم در سال ۱۳۹۰ به ۷ کیلوگرم در سال گذشته کاهش یافته است.

او اضافه کرد: سرانه مصرف قند و شکر طی یک دهه اخیر به میزان ۳۳ درصد کاهش یافته و از ۲۴ کیلوگرم در سال ۱۳۹۰ به ۱۶ کیلوگرم در سال ۹۹ رسیده است.

وی تصریح کرد: سرانه مصرف برنج در سال ۱۳۹۰ که ۴۴ کیلوگرم بود به ۳۳ کیلوگرم در سال گذشته کاهش یافته و افت سرانه مصرف ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد و سرانه مصرف لبنیات نیز طی این مدت با افت ۱۷ درصدی مواجه شده و سرانه مصرف این محصولات برای خانوار ایرانی در حالی طی سال ۱۳۹۰ معادل ۱۲۷ کیلوگرم بود که این میزان به ۱۰۶ کیلوگرم در سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

به گفته زرگران افت شدید سرانه مصرف این اقلام زنگ خطر جدی را برای امنیت غذایی کشور به صدا درآورده است.

آخرین اخبار تجارت‌نیوز را از کانال تلگرامی آن دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ق ر

    سه نفر هستیم ماهانه هرنفر ۳ کیلو گوشت قرمز مصرف میکنیم و مهمان و فرزندان دیگه هم هستند و حداقل ۷ کیلو مصرف سالیانه پایین‌تر است ایا دلال‌ها و رانت‌خوارن راضی هستند

    • ناشناس

      یعنی هر ماه ۹ کیلو گوشت میخورید؟
      این چه ربطی به موضوع بحث داره؟؟

  • ناشناس

    قیمت ارزاق ودارو ودرمان وپوشاک را ارزان کنید مردم تحت فشارند دستمان خالی است هرچه داشیم در بورس با فریبکاری از ما دزدید . ما ملک وطلای زن وبچه را فروخته وبه شما اعتماد کرده بودیم الان کل سرمایه وآرامش ما ازبین رفته تمامی سرمایه گذارییها از ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد کرده ولی مردم را با وعده سود بیشتر به بورس کشانده ونزدیک به ۶۰در صد از اصل سرمایه ملت را دزدید .به اعتماد ما خیانت کردید گوشت از پارسال گوشت ۳۰ هزار تومانی به ۱۵۰ هزار تومان رسیده . لوبیا ولپه وکمترین ارزاق ۶ برابر قیمت شده مسکن دوبرابر شده مصالح ساختمان ولواز خانگی ۵برابر افزایش قیمت داشته.طلا سه برابر شده . ولی سهام بورسی که قرار بود سود بشتری بدهد وبه ملت کمک کند ۶۰ درصد ریزش کرده . به مردم لطمه زدید مردم را غارت کردید به مردم خیانت کردید . مردم دیگر از ظلم وستم ودزدی شما به ستوه آمده اند . ضرر مردم را یکجا به حساب مردم واریز کنید واین ننگ وبی آبرویی را جبران کنید. عدالت را برقرار کنید ما بخدا به آخر خط رسیده ایم قادر به تامین مخارج نیستیم ما را درک کنید . اول ضرر ما را یکجا یا بصورت نقدی ویا با اهداء سهام جبران کنید . کل ملت دلسر د شده اند. دست از ظلم وستم بردارید .بخدا ملت را ماُیوس کرده اید . ملت را درک کنید . ما که با شما دشمنی نداریم . ما به شما اعتماد کردیم . چرا خیانت کردید چرا ازملت خواستید ملک وطلا وسایر سرمایه ها را بفروشند ووارد بورس کنند . شما که وعده صیانت داده بودید . کمی وجدان وغیرت داشته باشید .سرمایه ما را بر گردانید . واین ننگ وبی آبرویی را جبران کنید از مردم دلجویی کنید ما ناراضی هستیم . حق الناس به گردنت است . از حق خودمان نخواهیم گذشت . در مرحله اول ضرر افرادی که پارسال با حیله ونیرنگ به بورس کشاندید را جبران کنید ما که بورس باز نبودیم به شما اعتماد کردیم . دیگر هیچ موقع به شما اعتماد نخواهیم کرد چون سیرت وباطن خودتان را به مردم نشان دادید ما سود نخواستیم.فقط اصل سرمایه مارا بدهید . به خدا واگذارتان کردیم . هیچ ظلمی روی زمین نخواهد ماند .

  • مهدی

    مسئولان نجومی بگیر از این صحبتها چیزی نمیفهمید چون در غیر این صورت در این ۲سه سال اوضاع رو درست میکردند.بزودی مردم گرسنه و فقیر قیام خواهند کرد و بی کفایتی مسئولان کشور رو به دره بدبختی پرتاب خواهد کرد.

  • ناشناس

    من این مطلب رو نمی فهمم ک نوشته نصف شد…
    مصرف گوشت قرمز من و خونواده ام صفر هس .نصف شدن مال ما نی
    خخخخ

    • ناشناس

      ب ولله راس میگین تازگیا مرغم رفت رده ی گوشت قرمز دیگه اونم نمیشه گرفت

  • سعید

    داداش گوشت چیه؛ تو جیب جا میشه

  • ناشناس

    اره مردم‌دارند از گشنگی میمیرندشما به فکر افغانها باشید که خبر مرگشون چیکار میکنند راهشون بدین ایران تا گندبزنن توی ایران

  • ناشناس

    فقط یادمه دوران کودکی گوشت میچسبوندیم به بخاری نفتی بعد می‌پخت و میخوردم

  • ناشناس

    نظری ندارم اگه واقعا اون دنیایی باشه باید جواب پس بده باعثش

  • تارا

    فقط زنگ به صدا درمیاد ، کسی نیست بشنوه ، خداقا کمک مون کن

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه مسولین رو