کد مطلب: ۳۷۸۲۳۶

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

سفرهای هوایی در تابستان گران می‌شوند؟

سفرهای هوایی در تابستان گران می‌شوند؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید: قیمت بلیت هواپیما متناسب با عرضه، تقاضا و زمان خرید و نوع پرواز متفاوت است. با این شیوه برای بلیت هواپیما سقف قیمت نداریم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت بلیت هواپیما در تابستان گران نخواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای سفرهای مختلف کلاس نرخی تعیین کرده‌اند. در حقیقت قیمت هر پرواز داخلی و خارجی دامنه حداقلی و حداکثری دارد که براساس آن قیمت سفرها مشخص می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما متناسب با عرضه، تقاضا و زمان خرید و نوع پرواز متفاوت است. با این شیوه برای بلیت هواپیما سقف قیمت نداریم. باید عنوان کرد که قیمت بلیت هواپیما در تابستان نرخ ثابتی ندارد. ممکن است قیمت بلیت مشهد بنا به میزان تقاضای اندک، امروز حدود 400 تومان باشد اما در بازه زمانی دیگر این بلیت به قیمت 500 هزار تومان هم برسد.

او افزود: برای هر کلاس پرواز 10 تا 15 نرخ تعریف شده که شرکت‌های هواپیمایی متناسب با زمان و میزان تقاضا بلیت هر پرواز را در نهایت بین دو تا سه نرخ عرضه می‌کنند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا وجود نرخ‌های متفاوت پرواز منجر به هرج و مرج نمی‌شود؟ گفت: قیمت بلیت هواپیما از چهارچوب نرخی که تعیین شده خارج نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.