کد مطلب: ۵۱۴۶۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سفر به شهرهای قرمز با هزینه ۲ برابری!

سفر به شهرهای قرمز با هزینه ۲ برابری!

اگرچه فرمانداری تهران می‌گوید مجوزی برای تردد برون شهری صادر نمی‌شود اما در جاده‌ها هنوز تعدادی از خودروهای شخصی است که به سمت شهرهای منع تردد در حال حرکت هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه محدودیت‌های کرونایی ادامه دارد اما هنوز برخی به ضرورت آن پی نبرده‌اند و راهی برای دور زدن آن پیدا می‌کنند. یکی از این محدودیت‌ها هم سفر به شهرهای مسافرپذیری است که سفر به آنها ممنوع است. اما کافی است تعطیلاتی پیش بیاید و سری به جاده‌ها بزنید تا با انبوه خودروهای شخصی و غیرشخصی مواجه شوید.

مجوز تردد صادر نمی‌شود

ایمان قربانی، مشاور فرماندار تهران و رئیس روابط عمومی فرمانداری تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: «به توصیه ستاد مقابله با کرونا از اوایل بهمن ماه دیگر هیچگونه مجوز ترددی از سوی فرمانداری صادر نشده است. تا پیش از این هم برای سفرهای ضروری و دو روزه مجوز صادر می‌شد.»

او با تاکید بر اینکه مردم تا جایی که ممکن است سفرهای خود را لغو کنند، ادامه می‌دهد: «اگر هم خیلی ضروری است می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند که به مجوز هم نیازی ندارد.»

قربانی می‌گوید: «سایت مجوز تردد هم بسته است و امکان درخواست مجوز نیست. تردد خودروها در چنین شرایطی شامل جریمه می‌شود.»

گفته‌های مشاور فرماندار تهران در حالی است که شلوغی‌های جاده‌ها از خودروهای شخصی به گونه‌ای است که انگار نه از ممنوعیت خبری است نه از جریمه. این شلوغی‌ها به اندازه‌ای است که گاهی ترافیک سنگین ایجاد می‌کند و جاده‌ها ساعت‌ها قفل می‌شود.

سفر به شهرهای منع تردد با هزینه دو برابر!

سفر بدون مجوز با وسایل نقلیه در حالی است که پرواز به سمت شهرهای تردد ممنوع از جمله استان‌های شمالی یا کم است یا بدون پرواز. در همین حال برخی از مسافران می‌گویند تاکسی‌داران به قیمت دو برابر یا دربست آنها را جابه جا می‌کنند.

یکی از مسافران شهرهای شمالی به تجارت‌نیوز می‌گوید: «در روزهای تعطیل از طریق تاکسی به رامسر رفتم اما راننده تاکسی گفت روز تعطیل است و باید ۲۰ درصد بیشتر پرداخت کنی و پول عوارضی را هم خودت بدهی.»

یکی دیگر از مسافران می‌گوید: «اگرچه قبل از حرکت با تعاونی هماهنگی کردم اما کمی قبل از حرکت گفتند ماشین نداریم. راننده از مشتری دیگری پول بیشتری گرفته و سفر را کنسل کرده است.»

کم بودن پروازها و الزامی نبودن تست کرونا برای سفر با تاکسی باعث شده مسافران بیشتری از تاکسی‌ استفاده کنند. این در حالی است که تعطیلات نوروز هم در پیش است و احتمالا مسافران بیشتری از تاکسی‌ها استفاده کنند. موضوعی که نگرانی برای شیوع کرونا را نیز بیشتر می‌کند.

احمدرضا عامری، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: «استفاده از اتوبوس و تاکسی در دوران کرونا بیش از پیش شده است. هیچ تعاونی یا تاکسی‌داری حق ندارد سفرها را لغو کند یا پول بیشتری بگیرد. نرخ سفرها هم مشخص و مصوب است و نباید بیشتر از آن بگیرند.»

او می‌گوید: «اگر کسی چنین کاری کند بی‌اخلاقی کرده و مسافران هم می‌توانند آن را از طریق اتحادیه تاکسی‌دارها پیگیری کنند.» این در حالی است که مسافران می‌گویند سفر با تاکسی نه بلیت دارد و نه هر گونه برگه‌ای که بتوان از آن به عنوان مدرک استفاده کرد که بعدها در پروسه شکایت بتوان از آن استفاده کرد. برای همین است که رانندگان تاکسی دو برابر کرایه معمول را دریافت می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا م

    پلیس فقط میخواهد جریمه بیشتری بگیرد می باست مطلقا سفرهای غیر ضروری را ممنوع کنند حتی با جریمه 1000 برابری
    تا زنجیره کرونا قطع شود

  • ناشناس

    خودرو شخصی که از اتوبوس بهتر و کم خطر تره اینا همش بهانی که پول بگیرم وگرنه نه کسی بره به شهر دیگه با اتوبوس کرونا منتقل نمیشه؟ چی فرض کردین ما رو

  • ناشناس

    پروردگارااین کشوررادرپناه خودت حفظکن وبه مسولین احساس دلسوزی بده آمین یاربعل عالمین

  • ناشناس

    واقعا یک بار فقط یک بار با مردم صحبت کنید نه اینکه تریبون دستتون باشه بگین وبرین نه رودرو چه فرض کردین من با ماشین شخصی برم کرونا منتقل میشه! ولی با اتوبوس برم منتقل نمیشه؟ با ماشین خودم خودمون یک خانواده هستیم ولی اتوبوس 35 نفر از 30 خانواده هستن ما مردم خوبی داریم

  • ناشناس

    کدوم خری گفته سفر با ماشین شخصی باعث پخش شدن کرونا میشه ولی سفر با اتوبوس و قطار و هواپیما اشکالی نداره

  • ناشناس

    واکسن معتبر وارد کنید،سفر با خودروی شخصی کم خطر تر از اتوبوس و تاکسی هست

  • ناشناس

    ما بعد از 15سال میخوایم بریم زیارت امام رضا نمیشه میگن ممنوعه در صورتی که کل فامیل با قطار و هواپیما رفتن چطور این همه جمعیت کرونا ندارن اما با ماشین شخصی نمیشه خدا ازشون نگذره