کد مطلب: ۵۸۷۸۴۵

سفر معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا به ایران

سفر معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا به ایران

معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده است، با معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد. اتحادیه اروپا سفر مورا به ایران را حیاتی اعلام کرده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انریکه مورا معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا، با علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار قرار است درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی از جمله روابط ایران و اتحادیه اروپایی، موضوع افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه گفت‌وگو کنند ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

سفر مورا به ایران مثل همیشه نیست

شب گذشته، دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی امروز در یادداشتی عنوان کردند که سفر دبیرکل سیاسی و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، «حیاتی» است.

دیپلمات‌هایی از انگلیس، آلمان و فرانسه روز چهارشنبه در یادداشتی با اشاره به سفر انریکه مورا، دبیرکل سیاسی و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، نوشتند: این بازدید در زمان مهمی رخ می‌دهد که مذاکرات وین درخصوص بازگشت کامل به برجام تقریبا به مدت چهار ماه توسط ایران تعلیق شده است.

در ادامه این یادداشت در مورد سفر مورا به ایران آمده است: از آن زمان، شرایط در حوزه هسته‌ای در حال بدتر و بدتر شدن است. به همین دلیل این بازدید از نگاه ما همان «کسب‌وکار مرسوم» نیست و یک بازدید حیاتی در این بحران تلقی می‌شود.

آنه کلر لگندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز در یک کنفرانس خبری آنلاین درباره سفر مورا به ایران به خبرنگاران گفته بود: ایران با سرباز زدن از مذاکره، شرایطی را ایجاد می‌کند که باعث پیچیدگی بازگشت به برجام می‌شود؛ بنابراین توافق در مرحله‌ای بحرانی قرار دارد و سفر مورا به تهران در لحظه‌ای حیاتی برای آینده توافق هسته‌ای رخ می‌دهد ( ایسنا ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.