کد مطلب: ۵۰۵۲۴۷

سیگنال مهم از آمریکا به بازار ارز

سقوط قیمت دلار چقدر جدی است؟ / دلار در دوره بایدن چقدر می‌شود؟

سقوط قیمت دلار چقدر جدی است؟ / دلار در دوره بایدن چقدر می‌شود؟

همزمان با تایید آرای الکترال جو بایدن در کنگره و رئیس جمهور شدن او در آمریکا، ارزش دلار نزدیک به کمترین سطح حدود سه سال قبل قرار گرفته است. در بازار داخل نیز کاهش قیمت شروع شده است. آیا سقوط قیمت دلار جدی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با تایید آرای الکترال جو بایدن در کنگره و رئیس جمهور شدن او در آمریکا، رویترز گزارش داده که ارزش دلار نزدیک به کمترین سطح حدود سه سال قبل قرار گرفته است.

در بازار داخل نیز کاهش قیمت شروع شده است. طبق آخرین گزارش‌ها قیمت دلار نقدی در بازار امروز به ۲۶۱۰۰ تومان رسیده اما در بازار دلار فردایی شنیده‌ها و اعلام‌ها در کانال‌های تلگرامی حاکی از کاهش قیمت تا ۲۵۵۰۰ تومان است. با این حال برخی نیز پیش‌بینی می‌کنند حتی قیمت دلار از این کانال‌ هم کمتر شود.

پیش از این، امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در گفتگوی لایو با تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده که با توجه به اتفاقاتی از جمله بازگشت آمریکا به برجام قیمت دلار ممکن است تا ۱۸ هزار تومان هم کاهش یابد.

او گفته است که محدوده مقاومتی دلار ابتدا ۲۲ هزار تومان است که اگر از آن عبور کند به ۲۰ هزار تومان می‌رسد و محدوده مقاومتی بعدی آن ۱۸ هزار تومان است که امکان دارد قیمت دلار تا این نرخ کاهش پیدا کند.

احمد مجتهد، رئیس سابق پژوهشکده پولی و بانکی، هم مدتی پیش، پیش‌بینی کرده بود که دلار ممکن است تا ۱۸ هزار تومان هم پایین بیاید اما تصور دلار در کانال‌های پایین‌تر را تصوری غیر واقعی خوانده بود.

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

به گفته وی، بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از ۲۰ هزار تومان را ندارد و در نتیجه اتفاقات مثبت می‌تواند ریزش قیمت‌ها در این محدوده را رقم بزند.(خبرآنلاین)

مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگویی با تجارت‌نیوز خطاب به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز را داشتند توصیه کرده بود که ریسک دلار ۲۰ هزار تومانی را بپذیرند.

علاوه بر این دو، بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز به ایسنا گفته بود: به نظر من اگر ترامپ برنده شود، هرچند دلار در این محدوده باقی خواهد ماند اما شرایط سیاسی سخت‌تر می‌شود و باید دید گزینه ایران برای انتخابات سال آینده خودش چیست ولی چنانچه بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، دلار واکنش هیجانی خواهد داشت و ممکن است تا ۱۰ هزار تومان(و رسیدن به ۲۰ هزار تومان) ریزش داشته باشد.

آخرین قیمت دلار را در صفحه اختصاصی قیمت دلار تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یعقوب

    اقتصاد سه تا کشور به هیچ شرایطی بهتر نمیشه بدتر هم میشه. کره شمالی ونزوئلا و حسن روحانی

  • ناشناس

    اگر قیمت دلار یا کلا ارز بخواد بیاد پایین باید از نظر اقتصادی هم شرایطش مهیا بشه وگرنه هر اقدامی برای پایین نگه داشتنش ( همانطور که در این چند سال اتفاق افتاده )…..ضمنا خیلی دلتون به بایدن خوش نکنید اونم از حالا داره حرفای ترامپ تکرار می‌کنه ( یعنی آوردن مثلا ساخت موشک

  • ناشناس

    دلار زیر 20000 تومان یعنی کار بورس تمام و دلار از این حد 24000 پایینتر خود دولتو بانکها متضرر خواهند شد مردم در کل رو هوان بهترین سرمایه گزاری در حال حاضر ملک و طلا می باشد

  • محمد

    دولت نخواهد گذاشت نرخ دلار کاهش یابد زیرا درآمد آن از طریق فروش دلار و پولشوئی می‌باشد اگر چنین نبود که تاکنون نمی‌توانست بودجه اش را تامین کند و دستمزد کارمندان خود را بپردازد .

  • زهرا

    ای بابا زندگی و سرمایه مردم رو از بین بردید با این کارشناسی های الکی و د ر و غ تون فقط خدا جوابتون رو بده

  • زهرا

    سرمایه گذاری مسکن چی بنده خدا وقتی باید قیمت مسکن تا ۴۰درصد قیمتها کاهش پیدا کنه و این همه حباب داره برو سایتها رو بخون چقدر الکی قیمت مسکن بالاست

  • ناشناس

    همه فقط راجع به دلار حرف می زنند .در حالی که اقلام خوراکی و مصرفی لوازم خانگی زمین و مسکن به شدت افزایش یافته ، هر وقت قیمت مسکن نصف شد قیمت خودرو نصف شد من خوشحال میشم وگرنه وقتی دلار پایین میاد ولی قیمت ها بالاتر میره که پایین نمیاد چه فایده

  • مسلم

    فقط اینو میدونم اگ دلار پایین بیاد خیلیا ضررهای کلانی میکنن وخیلیام ب آرزوهاشون میرسن

    • ناشناس

      به درک ما که داریم با قیمت دلار میسوزیم

  • مسلم

    برا بدبخت بیچاره‌ها هیچ فرقی نداره فقط واسه دلالانی ک دستشون تو کاره خوبه

  • تابش

    سلام
    تو این نوسانات سرمایه مردم عادی از بین رفت و جامعه بهشتی برای دلالان و مافیاها شد.
    و نمی دونم از این به بعد مشکلات روی هم انباشته مثل مسکن ، خودرو ، و بیکاری به کجا خواهد رسید.