کد مطلب: ۴۶۰۴۵۳

سنگ‌های پرطرفدار و پرفروش سال ۹۹ در روز صنعت و معدن اعلام شد!

سنگ‌های پرطرفدار و پرفروش سال ۹۹ در روز صنعت و معدن اعلام شد!

با اتمام دوران قرنطینه بازار سنگ جانی دوباره گرفت و چرخ حمل و نقل سنگ در کارخانه‌ها به جریان افتاد، اکنون بهترین زمان برای خرید سنگ‌های ساختمانی است زیرا قیمت‌ها کاهش یافته و همه سعی در فروش سنگ‌های تولید شده و کاهش انبار‌های خود می‌باشند.

هرساله در چنین روزهایی گزارش‌هایی از اتحادیه‌های صنعت و معدن در رابطه با فروش، صادرات و روند رو به رشد مصالح ساختمانی انتشار می‌شود. شاید برای شما هم که می‌خواهید برای ساختمان یا نمای شرکت خود تصمیم به خرید مصالح ساختمانی بکنید، تحلیل و مقایسه و میزان فروش این مصالح در سال ۹۸ تا ۹۹ مورد اهمیت واقع شود.

در این شرایط آیا خرید سنگ ساختمانی کار عاقلانه‌ایست؟

بسیاری از معادن سنگ کشور در سال ۹۹-۹۸ در پی روند صعودی دلار و بیماری کووید۱۹ تصمیم به توقف تولید کرده‌اند زیرا که نیز صادرات آنها در ورود خروج و شرایط مرزها به خاطر این بیماری با مشکل مواجه شد.

با اتمام دوران قرنطینه این بازار جانی دوباره گرفت و چرخ حمل و نقل سنگ در کارخانه‌ها به جریان افتاد، اکنون بهترین زمان برای خرید سنگ‌های ساختمانی است زیرا قیمت‌ها کاهش یافته و همه سعی در فروش سنگ‌های تولید شده و کاهش انبار‌های خود می‌باشند و از طرفی تقاضا ی کم این محصول در شرایط بیماری قیمت سنگ‌های ساختمانی را متعادل کرده است.

معرفی پرفروش‌ترین‌های صنعت و معدن ایران!

IMG 20200704 091329

سنگ مرمریت:

از سنگ‌های دگرگونی است که از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده است. کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است. از این سنگ به صورت گسترده‌ای برای مجسمه‌سازی استفاده شده است. نمای بنای تاج محل از سنگ مرمر است، این سنگ در بناهای زیارتی و حرم‌های امامان نیز استفاده می‌شود. سنگ مرمر معمولی در بازارهای جهانی به نام اُنیکس مشهور است. از ویژگی‌های برجسته سنگ مرمر، عبور نور است.

در امور ساختمانی هم برای مصارف خارجی و هم نمای داخلی ساختمان‌ها مانند پله‌ها، کف، ستون، دیوار و نمای بیرونی و غیره به‌کارگرفته می شود.

سنگ تراورتن:

سنگ تراورتن نوعی سنگ تزئینی است که در دسته سنگ‌های آهکی متخلخل قرار می‌گیرد. این سنگ‌ها در حقیقت از رسوبات چشمه‌های آب گرم به جا مانده‌اند و حفره‌های روی سنگ‌ها نیز ناشی از گازهای محبوس در همین آب‌های گرم هستند.

تنوع رنگی و الگویی بالای سنگ‌های تراورتن آن‌ها را به انتخابی ایده‌‌آل و گسترده برای طراحی نماهای ساختمان‌ها، دیوارها و کف استخرها، کف‌پوش‌ها و سنگ‌فرش‌ها تبدیل کرده است. ضمن این‌که میزان تخلخل و کیفیت سنگ‌ها نیز تنوع بسیاری دارد، دست علاقه‌مندان را برای انتخاب باز گذاشته است ، عمده معادن این سنگ در اصفهان است و این شهر سهم عمده ای در تولید تراورتن کشور دارد.

سنگ گرانیت:

IMG 20200704 091412

سنگ گرانیت یک سنگ طبیعی از دل زمین است که انواع و رنگ‌های گوناگونی دارد از جمله معروف‌ترین سنگ‌های گرانیتی موجود در ایران می‌توان به سنگ گرانیت مروارید اشاره کرد که معادن این سنگ در خراسان به وفور دیده می‌شود، سنگ گرانیت به رنگ‌های، سفید خاکستری، قرمز، سفید، سیاه، صورتی، سبز و آبی یافت می‌شود، انواع و کاربردهای آن به شرح زیر است:

  • سنگ بولارد (مانع ترافیکی): کاربرد آن در معابر و سطح شهر می باشد.
  • سنگ جدول : کاربرد در جداول ساختمانی و جدول معابر شهری
  • سنگ گرانیت طولی: کاربرد نمای ساختمان‌ها
  • سنگ حکمی: کاربرد کفپوش‌های ساختمان و پارکینگ‌ها
  • سنگ پله: مناسب برای پله‌های ساختمان
  • سنگ کوبیک : مناسب سنگفرش حیاط و خیابان‌ها

تقاضای بیشتر سود بیشتر ! یک خرید هوشمندانه

اگر خریدار عمده ی محصولات ساختمانی باشید یا یک مدیر پروژه، بزرگ بهترین موقع برای خرید مصالح است. برای پروژه‌های شهری سنگ گرانیت مروارید بهترین گزینه موجود است چرا که این سنگ در لیست پرفروش‌ترین سنگ‌های ساختمانی و از نظر قیمت ارزان‌تر از سنگ‌های دیگر است همچنین مقاومت بالای این سنگ در برابر سرما، گرما، مواد شیمیاییژ یخ زدگی و ضربه‌های ناگهانی زیاد می‌باشد.

با توجه به توضیحات بازار خرید و فروش سنگ در ایران اکنون با خرید این سنگ در بازار فعلی سهم بیشتری از سود یک سنگ را نصیب خود کنید. شما نیز می‌توانید از مشاوره طراحی سنگ گرانیت مروارید شهریار بهره ببرید. ما در کنار شما هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.