کد مطلب: ۲۸۱۸۴۵

در آغاز هفته‌ای پر از اطلاعات مهم مالی

سهام آسیایی در انتظار نتایج اجلاس بانک‌های مرکزی افت کرد

سهام آسیایی در انتظار نتایج اجلاس بانک‌های مرکزی افت کرد

در آغاز هفته پرکاری که مملو از اجلاس بانک‌های مرکزی جهان، اعلام درآمد شرکت‌ها و به‌روز رسانی میزان تورم و اشتغال آمریکا است، سهام آسیایی افت کردند، اما ارزهای مهم تغییر چندانی نداشتند.

روز دوشنبه، در آغاز هفته پرکاری که مملو از اجلاس بانک‌های مرکزی جهان ، اعلام درآمد شرکت‌ها و به‌روزرسانی میزان تورم و اشتغال آمریکا است، سهام آسیایی افت کردند، اما ارزهای مهم در محدوده قیمت‌های همیشگی خود تبادل شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،سهام تکنولوژی و انرژی منجر به افت ۰.۷ درصدی نیکی ژاپن شدند. سهام تکنولوژی در کاهش ۰.۲ درصدی سهام کره‌جنوبی هم نقش داشتند.

گسترده‌ترین شااخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن، ۰.۵ درصد پایین آمد.

شاخص غول‌های تکنولوژی چین، سی‌اس‌آی۳۰۰ هم ۰.۳ درصد افت کرد.

این هفته بیش از ۱۴۰ شرکت تحت شاخص اس‌اندپی۵۰۰، درآمدهای رب سالانه خود را اعلام می‌کنند، که این شامل شرکت اپل هم می‌باشد.

روز سه‌شنبه و چهارشنبه، اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا برگزار می‌شود و انتظار می‌رود درحالی‌که چشم‌انداز خود برای افزایش تدریجی نرخ بهره را تایید می‌کند، در این جلسه تغییری در نرخ خود ندهد.

بازارها کاملا منتظر یک افزایش نرخ بهره دیگر در ماه سپتامبر و یک اقدام دیگر در آخر سال هستند.

جلسه سیاست‌گذاری بانک ژاپن هم سه‌شنبه به پایان می‌رسد و تصمیمات این بانک درباره اوراق قرضه و سود آنها، تاثیر مهمی بر بازار خواهد گذاشت.

تنها احتمال چنین تغییری باعث شد که نرخ ین در هفته گذشته بالاتر بیاید و دلار از قله ۱۱۳.۱۸ ین خود به نرخ ۱۱۱.۱۳ ین افت کند.

در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان، دلار در نرخ ۹۴.۷۳۳ واحد، تبادل شد. دلار اخیرا بارها تلاش کرد از نرخ مقاومت ۹۵.۶۵۲ واحد عبور کند، که موفق نشد.

منطقه یوروهم مشکلات مخصوص به خود را دارد؛ بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که نرخ بهره خود را تا نیمه دوم سال آینده بالا نمی‌برد.

روز دوشنبه، یورو بدون تغییر و در نرخ ۱.۱۶۵۴ دلار ثابت ماند. یورو بین نرخ حمایت ۱.۱۵۷۰ و نرخ مقاومت ۱.۱۷۵۰، باقی مانده است.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.