خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۴۴۹۱

رکوردشکنی آمازون در تاریخ بازار سهام آمریکا

رکوردشکنی آمازون در تاریخ بازار سهام آمریکا

پس از انتشار درآمدهای سه ماهه آخر آمازون، سهام این کمپانی و ارزش بازار آن به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و در تاریخ بورس آمریکا بی‌سابقه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام کمپانی آمازون روز جمعه ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد و ۱۹۱ میلیارد دلار به ارزش بازار افزود. پس اینکه گزارش درآمدهای سه ماهه آخر این غول تجارت آنلاین منتشر شد این اتفاق افتاد. تاکنون در تاریخ بازار سهام آمریکا در طی یک روز چنین افزایش ارزشی اتفاق نیفتاده بود. دقیقا روز قبل از آن سهام پلتفرم‌های متا رکورد کاهش ارزش بازار را در تاریخ بورس آمریکا شکسته بودند. یعنی ۲۵۱ میلیارد دلار کاهش ارزش بازار! در واقع آمازون آنچه را متا از بازار گرفت به آن بازگرداند.

به نقل از بلومبرگ ، آمازون رکود کمپانی اپل را نیز در هفته گذشته پشت سر گذاشت. اپل هفته گذشته پس از انتشار گزارش درآمدهای خود حدود ۱۷۹ میلیارد دلار به ارزش بازار افزوده بود. رکورد جهانی افزایش یک روزه ارزش بازار در دست کمپانی پترو چین است که در نوامبر سال ۲۰۰۷، ۵۹۷ میلیارد دلار به ارزش بازار اضافه کرده بود.

آمازون قیمت عضویت در آمازون پرایم را افزایش داده بود و نگرانی‌هایی در خصوص تاثیر این افزایش قیمت بر فروش و سوددهی آمازون وجود داشت. انتظار می‌رفت درآمد آمازون کاهش پیدا کرده باشد اما گزارش درآمد سه ماهه آخر سال آمازون از حد انتظارات بالاتر رفت.

درآمدهای متا نگرانی‌ها را در خصوص درآمد سایر شرکت‌های فناوری برانگیخت. از این جهت روز پنج شنبه با ۷٫۸ درصد کاهش در سهام آمازون بدترین روز این کمپانی از مارس ۲۰۲۰ محسوب می‌شد که ۱۱۰ میلیارد دلار از ارزش بازار آن کم کرد. با وجود افزایش قیمت روز جمعه، قیمت سهام این کمپانی به میزانی که در روز هجدهم ژانویه معامله می‌شد رسید. همچنین از قیمت آن در ماه جولای ۲۰۲۱ هم ۱۶ درصد کمتر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.