کد مطلب: ۱۹۴۵۰۴

سهم ناچیز ایران از تجارت غذای حلال

سهم ناچیز ایران از تجارت غذای حلال

رئیس اتاق ایران گفت: در حالی‌که تجارت غذای حلال در دنیا رو به گسترش است، اما ایران از این تجارت سهم بالایی ندارد که امیدواریم با تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت این بخش هم فعال‌تر شود.

غلامحسین شافعی امروز در نشست صبحانه کاری اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران که با حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت برگزار شد، ضمن تبریک روز پرستار گفت: مهم‌ترین سرمایه هر کشوری سرمایه نیروی انسانی آن کشور است و شاید تاثیرگذارترین موضوع مهم بر مسائل انسانی مساله بهداشت، درمان و تغذیه باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتاق بازرگانی ایران به اقدامات وزارت بهداشت و توجه به طبقات فرو‌دست جامعه تشکر کرد و گفت: بخش خصوصی و بخش مردمی مخصوصا فعالان اقتصادی در طول سال‌های گذشته براساس مسولیت اجتماعی در بخش درمان کارهای قابل توجهی انجام داده‌اند و نمونه آن تشکیل موسسات نیکوکاری است که در جهت بهره‌وری بیشتر نیازمند تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت است.

شافعی اظهار داشت: همچنین در بخش غذا و صنایع غذایی به دلیل موقعیت‌های قابل توجه کشورمان از پتانسیل خوبی برای فعالیت‌های برون مرزی برخوردار هستیم و در بخش صنایع غذایی هم از این پتانسیل خوب برخوردار هستیم.

وی به بخش گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در بخش پزشکی در حال به دست آوردن نقاط مطلوب هستیم و کشورهای اطراف ایران هم نیازمند استفاده از این ظرفیت کشورمان هستند، بنابراین لازم است که این بخش با همکاری وزارت بهداشت و بخش خصوصی توسعه یابد.

شافعی به تجارت غذای حلال اشاره کرد و گفت: در حالی که این تجارت در دنیا رو به گسترش است اما ایران از تجارت در این سهم بالایی ندارد که امیدواریم با تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت این بخش هم فعال‌تر شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.