کد مطلب: ۲۷۳۷۶۷

سهم ۶۰ درصدی بندر امیرآباد از صادرات استان‌های شمالی

سهم ۶۰ درصدی بندر امیرآباد از صادرات استان‌های شمالی

عضو کمیسیون شوارها و امور داخلی مجلس با اعلام این‌که ۶۰ درصد صادرات استان‌های شمالی از بندر امیرآباد انجام می‌شود، گفت: چرا با وجود تولیدات بالا، کشور در زمینه تجارت ضعیف است.

علی اصغر یوسف نژاد در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر با بیان این‌که 60 درصد صادرات استان‌های شمالی کشور از بندر امیرآباد انجام می‌شود اظهار کرد: اما متاسفانه از ظرفیت این بندر به طور کامل استفاده نشده و لازم است مسائل ترانزیتی و حمل و نقل ریلی در آن اصلاح شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با تاکید بر ضرورت اهمیت برندسازی در تجارت خارجی، تصریح کرد: استان‌های شمالی کشور از نظر ساختاری بسیاری قوی‌ هستند و تولیدات ما برای رفع نیازهای آسیای میانه مثال زدنی است اما پرسشی‌ که در این جا مطرح می‌شود این است چرا با وجود تولیدات بالا، ما در زمینه تجارت ضعیف هستیم؟ مسئله این است که تجارت مربوط به یک دستگاه نیست. مجلس، وزارت خارجه و سایر مجموعه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.

وی ایجاد زبان مشترک بین ایران و کشورهای همسایه و رسیدن به تفاهم برای رفع نیازهای طرفین را ضروری دانست و افزود: می‌توان فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک با کشورهای حاشیه خزر را شروع کرد.

زبان تجاری، شناسایی توانایی و تفاهم دوجانبه بین کشورها از مهم‌ترین نکاتی است که در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.