کد مطلب: ۴۲۴۵۸۱

سکه دوباره گران شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۲۹

سکه دوباره گران شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/10/29

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و 881 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییری نداشت و در رقم 1557 دلار در هر اونس ثابت ماند.

اگرچه طلا از بالاترین رکورد هفت سال گذشته که در نخستین هفته سال ۲۰۱۹ به آن صعود کرده بود، عقب‌نشینی کرده اما بر اساس پیش‌بینی یک شرکت پالایش فلزات ارزشمند، سرمایه‌گذاران می‌توانند همچنان منتظر بالا رفتن قیمت‌ها باشند.

به گزارش ایسنا، گروه MKS PAMP در گزارش خود از دورنمای سال ۲۰۲۰ بازار طلا اعلام کرد که همچنان در سال میلادی جاری به طلا، نقره و پالادیم خوشبین مانده است. طلا همچنان فلز امن برای سرمایه‌گذارانی خواهد بود که در شرایط نوسان و ابهام بازار، متقاضی پناهگاه مطمئن دارایی می‌شوند.

طبق پیش‌بینی تحلیلگران گروه MKS PAMP، قیمت هر اونس طلا در سال میلادی جاری تا مرز ۱۷۸۰ دلار صعود خواهد کرد و میانگین آن به ۱۶۳۶ دلار می‌رسد. در این بین انتظار می‌رود طلا از سطح حمایتی ۱۵۲۰ دلار پایین‌تر نرود.

عوامل مهمی که از قیمت طلا پشتیبانی می‌کنند مسائل ژئوپلیتیکی و سیاسی هستند. تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به دقت دنبال می‌شوند و یکی از عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم ممکن است نوسانات بیشتری را برای قیمت فلزات ارزشمند و دلار آمریکا ایجاد کند. عامل دیگری که از بالا ماندن قیمت طلا حمایت می‌کند، سیاست تسهیلی بانکهای مرکزی در فضای رشد اقتصادی اندک است.

این دورنما در حالی منتشر شده که قیمت طلا فعلا در محدوده ۱۵۵۰ دلار حمایت شده است.

تحلیلگران این شرکت انتظار دارند بانکهای مرکزی همچنان خریدار بزرگ طلا باشند.

همچنین با وجود این که نقره در سال ۲۰۲۰ زیر سایه طلا خواهد ماند اما تحلیلگران گروه MKS PAMP انتظار دارند قیمت هر اونس نقره تا مرز ۲۱ دلار صعود کند و میانگین قیمت آن در سال میلادی جاری ۱۸ دلار و ۶۲ سنت باشد.

در میان فلزات گروه پلاتین هم تحلیلگران بی‌نهایت به پالادیوم خوشبین هستند و احتمال اندکی برای نزول قیمت قائل هستند زیرا همزمان با کاهش عرضه، تقاضای قوی برای این فلز ارزشمند وجود دارد. طبق پیش‌بینی تحلیلگران گروه MKS PAMP، میانگین قیمت هر اونس پالادیم امسال به ۲۲۸۸ دلار خواهد رسید و هر گونه تصحیح قیمت این فلز موقتی خواهد بود و با هجوم برای خرید مواجه می‌شود.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، اما این تحلیلگران درباره پلاتین اندکی محتاطتر هستند زیرا بازار این فلز همچنان با اشباع عرضه دست و پنجه نرم می‌کند و انتظار دارند قیمت هر اونس پلاتین به ۱۰۸۰ دلار صعود کرده و میانگین قیمت آن ۹۸۱ دلار باشد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز یکشنبه 29 دی ساعت 18 با 41 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 13,090 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12 هزار و 900 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز یکشنبه 29 دی ساعت 18 با 139 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 14,511 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14 هزار و 500 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 400 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 830 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 881 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 497 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 470 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 470 هزار تومان و 930 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اوس مرتضی

    وقتی قیمت جهانی ثابت است؟ وقتی سکه گران میشود یعنی این وسط یک دلال وواسطه وکار چاق کن هست؟ که قیمت رابرای بازار تایین میکنه دردولت هم اورزه نداره جلوشا بگیره تو صنعت ماشین هم همینطوره.