کد مطلب: ۷۳۱۰۳۶

سیاست ساخت مسکن در شهرهای جدید

سیاست ساخت مسکن در شهرهای جدید

ساخت مسکن دولتی در دولت سیزدهم در شرایط متفاوتی قرار دارد، اما این در حالی است که خوشبختانه عملیات ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید به خوبی پیش می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا به اینجا سالانه یک میلیون مسکن ملی ساخته نشده و این طرح با چالش‌هایی روبه‌رو است. حالا معاون وزیر راه و مدیرعامل شهرهای جدید وعده می‌دهد که قرار است 600 هزار واحد برای مجموعه شهرهای جدید ساخته شود. باید دید آیا وعده ساخت 4 میلیون و 600 هزار واحد مسکن دولت سیزدهم عملیاتی می‌شود ؟

به نقل از تحلیل بازار، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه بازدید از شهر جدید ایوانکی و روند ساخت نهضت ملی مسکن ، بیان کرد: در راستای تعهدات نهضت ملی مسکن و ساخت چهار میلیون مسکن طی دولت سیزدهم بالغ بر 600 هزار واحد در مجموعه شهرهای جدید تعریف شده است.

جعفری با بیان اینکه ساخت این میزان مسکن با توجه به الگوی جدید که در حوزه سیاست الگوی زیست و مقوله سکونت در شهرهای جدید دنبال می‌شود، افزود: سیاست جدید وزارت راه مبنی بر ساخت خانه با تعداد واحد و تراکم پایین است.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه به سمت ساخت خانه‌های ویلایی در نهضت ملی مسکن حرکت کرده است، بیان کرد: تلاش داریم تا بتوانیم خانه‌های یک طبقه و حیاط‌دار با ظرفیت متناسب با ذائقه فرهنگ ایرانی و اسلامی و نگاهی که در حوزه شهرهای توسعه یافته داریم، بسازیم.

جعفری با بیان اینکه تمام تلاش وزارت راه در این سیاست جدید آن است که شهرهای جدید مانند ایوانکی با نگاه مبتنی بر سنت‌ها در کنار هوشمندسازی و جلوگیری از اتلاف انرژی، توسعه متوازن و … شکل بگیرد، ابراز کرد: خوشبختانه عملیات ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید به خوبی پیش می‌رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت خدوم وانقلابی درپی رفع دغدغه محرومان وعده 4000000 میلیون مسکن رامحقق می سازد تا همه بدانند سیدمحرومان نگران بی خانمان هاست

    • ناشناس

      فقط یک رویاست.با حرف زدن درست نمیشه
      طبال توخالی