کد مطلب: ۴۹۰۸۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا بورس دوباره منفی شد؟

چرا بورس دوباره منفی شد؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز بیش از 3 هزار واحد رشد کرد، اما چرا رشد بازار سهام پایدار نیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات آخرین روز از هفته سوم آبان شاخص کل به دلیل افزایش تقاضا در کلیت بازار سهام بیش از 3 هزار واحد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات بازار سهام عرضه بیشتر شد و شاخص کل بازار سهام روندی نزولی پیدا کرد و منفی شد. اما چرا شاخص کل بازار سهام بعد از روند صعودی دوباره منفی شد؟

برخی از کارشناسان معتقدند در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام عرضه زیاد نیست اما با شروع معاملات و مثبت شدن بازار سهام عرضه زیادتر می‌شود و در نهایت شاخص کل بعد از صعود دوباره روندی نزولی پیدا می‌کند.

بازار 21 ابان

بازار سهام فروشنده زیادی ندارد اما از طرفی هم خریدار نیز ندارد تا روند صعودی بازار سهام پایدار بماند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای بانکی روندی نزولی دارند در صورتی که پیش‌بینی می‌شد روند این نمادها با پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا صعودی خواهد شد، همچنین به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات بازار سهام اکثر نمادها که با شروع بازار روندی صعودی پیدا کرده بودند به دلیل فشار عرضه روندی نزولی پیدا کنند.

گشایش 21 ابان

به نظر می‌رسد روند بازار سهام امروز متعادل باشد و مانند دیروز ریزش زیادی نداشته باشد.

همچنین نمادهای پالایشی در ادامه روند نزولی خود امروز نیز روندی نزولی دارند.

همچنین حقوقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نمادهای حکشتی، خگستر و خودرو در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا نوبت وپویا و پیزد شده
    فعلا دارن منفی های کوچیک بهش میزنن
    حالا کی قراره ببندنشو بعد چند روز با یه منفی ۴۰ یا ۵۰ درصدی بازش کنن خدا میدونه
    کاری که با خیلی از سهما انجام دادن

  • ناشناس

    وقتی یک سهم از نقطه اوجش بیش از ۷۰ درصد افت میکنه، طرفدارای سهامداری کردن چی میگن! وایسیم که ۷۰ درصد ضررمون جبران شه؟! یا توقع دارید سود هم ببریم؟!
    بهتره دنبال یه شغل دیگه باشید.

  • مسعود

    آقای روحانی سهامدار با هزار امید و به دعوت شما به بازار بورس آمد. ما انتظار نداریم هر روز بورس مثبت باشه و ریسک بازار رو قبول داریم ولی آیا این ریزش از شاخص دو میلیون تا حالا و سکوت دولت قابل توجیه است؟ بسیاری از مردم قشر ضعیف جامعه هستند که توی بازار بورس اومدن ما از شما انتظار بهبود بازار رو در اسرع وقت داریم
    بگذارید خاطره خوش از دولت شما بر جای بماند
    یا حق

  • عباد

    فکرکنم دولت سرس جای دیگه مشغوله یادش رفته صندوق پالایشی فروخته اگه یادش بود سهم های صندوق رو اینقدر نمیذاشت منفی بشه شتران تموم شده چیزی ازش نمونده

  • ساسان

    اصلادرست نیست ازصندوق توسعه پول بیادتوبورس
    هرکس اومده براسودبی دردسربایدپای ضررش بشینه
    اون پول براهمه مردمه نه بورسی ها

    • ناشناس

      اولا درصد بسیاری از مردم کد بورسی دارن و یک درصد از سرمایه صندوق توسعه ملی با این افراد کد بورسی می رسد.
      ثانیا خود دولت بودجه اش را با فریب مردم با دعوت به دست آورده و اگر مردم وارد بورس نمی شدند دولت برای تامین کسری بودجش باید مستقیما از صندوق توسعه ملی بر می داشت.
      ثالثا دولت که نمی خواهد به افراد کد بورسی صدقه بدهد اگر دولت ۱۰۰۰ دلار وارد صندوق کند از آن طرف ۳۰۰۰ دلار سور خواهد برد و این خودش یک نوع سرمایه گذاری است.
      فرض کنید یک نفر با مشکل مالی برخورد کرده اگر شما زمین سیصد میلونی آن را با قرض کردن از این وآن صد میلون بخرید به او صدقه دهید. در واقع شما برای آینده خودت سرمایه گداری کردید.

    • مشاور

      پول صندوق توسعه خوبه که بیاد توبورس ”
      اولا پیشرفت بورس چرخه تولید وصنعت را در راه توسعه وپیشرفت درامر تکنولوژی و بروز بودن راه میندازه ”دوما این امر موجبات اقتصاد روان و ازبین رفتن بیکاری جوانان ورنگین شدن سفره مردم را فراهم می‌کند سوما ۱۶ میلیون نفر سرمایه گذاری که سرمایه دسترنج خود را در اختیار سازمان بورس گذاشتن اینها بیگانه نیستن که از همین مردم هستن که با صداقت اومدن جلو و حقشان سود بردن هست و اینکه سودده بودن سهام موجب تداوم وثبات سرمایه گذاری مفید میشود و جلوی تورم را میگیرد و اینکه سودده بودن سهام خودش نشانه پیشبرد صنعت واقتصاد ودر نهایت رفاه اجتمایی است برعکس سرمایه گذاری در امر دلار و مسکن که با تشدید تورم مردم را بدبخت میکنه و مفسدان اقتصادی را فربه

    • مشاور

      کاملا درسته بجای آنکه پول صندوق راکد بمونه وارد چرخه اقتصادی میشه وبا بازار گردانی بیشتر از همه خودش صاحب سود میشه بازار سرمایه هم به تعادل میرسه

  • ناشناس

    همیشه مردم،، باید کارها را به کار دانش بسپرند، تا چوبش را نخورند.

  • ناشناس

    تا دست مافیا از بورس قطع نگردد.بازار بورس قابل اعتماد نیست و دستوریه.

  • ناشناس

    بستگی به دولت بعدی امریکا هم داره یه ذره.
    سوگند بخوره دوماه دیگه یکم بهتر میشه اینور بورس تون

  • ناشناس

    تو روخدا من سهام باهزار بدبختی ووام خریدم اما بازم موندم اما میخام از کسانی که خیلی وقته توبورسن بگن تا حالا بورس مثل الان بوده بعد دوباره خوب بشه دوس ندارم سهاممو به مفتبدم

  • ناشناس

    انشالله همه چیز درست بشه