کد مطلب: ۵۹۳۳۹۵

خبر مهم برای مجردهای متقاضی مسکن / تا زمان تحویل باید ازدواج کنند

خبر مهم برای مجردهای متقاضی مسکن / تا زمان تحویل باید ازدواج کنند

امکان ثبت نام برای افراد مجرد بالای ۱۸ سال احتمالا در هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد اما گفته می‌شود این افراد تا زمان تحویل واحد باید ازدواج کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنطور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده پیشنهاد فراهم شدن امکان ثبت‌نام تمامی افراد مجرد بالای ۱۸ سال در طرح جهش تولید و تامین مسکن به دولت ارائه شده که رییس‌جمهور نیز با آن موافق است و احتمالا دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد. البته گفته می‌شود تا زمان تکمیل خانه‌ها که احتمالا حدود دو سال طول می‌کشد مجردهایی که نام‌نویسی کرده‌اند باید ازدواج کرده باشند.

اما در حال حاضر چهار گروه از افراد مجرد امکان ثبت نام در طرح جهش تولید و تامین مسکن را دارند. گروه اول مردان مجردی هستند که قبلا ازدواج کرده و اکنون مجردِ سرپرست خانوار تعریف می‌شوند. اگر آقا و خانمی مجرد اما سرپرست خانوار باشد می‌تواند در این طرح شرکت کند به این معنی که قبلا ازدواج داشته و اکنون با فرزندان خود زندگی می‌کند.

همچنین معلولین جسمی حرکتی با ۲۰ سال سن اعم از مرد و زن می‌توانند در این طرح شرکت کنند. نخبگان علمی با تایید بنیاد ملی نخبگان هم می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آنها وجود ندارد.

استثنایی هم وجود دارد و آن اینکه خانم‌هایی که ازدواج نکردند اما ۳۵ سال آنها تمام شده است نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند اما این استثنا شامل حال مردان نمی‌شود.

ممکن است افراد مجردی که خارج از شمول چهارگانه قرار دارند و برای ثبت نام در طرح جهش تولید و تامین مسکن اقدام می‌کنند با خطای سیستم مواجه نشوند اما تا زمانی که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی شکل اجرایی و قانونی به خود نگیرد طبیعتا امکان دعوت از این افراد در مراحل بعدی وجود ندارد.

از روز گذشته عملیات اجرایی واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن با هدف از احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی به طور رسمی در استان‌ها تحت نظر استانداران به عنوان روسای شورای مسکن استان‌ها آغاز شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم چهارمین همایش ملی پدافند شهری، ضمن اعلام این خبر از ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها به بخش مسکن که ذیل طرح جهش تولید و تامین مسکن قرار می‌گیرد خبر داد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م

    من ۳۱ سالمه و تا الان که ۳۱ سالم شده فقط درس خوندم و فوق لیسانس گرفتم که بتونم شغلی داشته باشم ولی الان بیکار خونه نشین شدم.محالم هست ازدواج کنم.وقتی شرایط ازدواج ندارم و نمیخامم ازدواج کنم خونه واسه چمه.ی جایی پیدا میشه شبا توش بخابیم.حالا میخاید یه عده آدم بدبخت مثل خودم رو به طمع خونه وادار کنید ازدواج کنن که از این بدبختر بشن.مسکن مفت هم بدید شرط ازدواج باشه مبارک از ما بهتر باشه.تنهایی یجوری سر میکنیم.بهتر از اینه ی نفرو با هزار امید و آرزو بدبخت کنیم

  • سیدجوادمحودزاده

    سلام‌‌بنده‌درقم‌زندگی‌میکنم.وسرپرست‌خانواده‌پنج‌نفری‌هستم‌‌میخام‌ثبت‌نام‌بکنم‌‌امکان‌‌ثبت‌نام‌در‌استان‌قم‌وجود‌ندارد‌شهر‌مجاور‌هم‌باید.پنج‌سال‌سابقه‌زندگی‌داشته‌‌باشیم‌‌پس‌تکلیف‌من‌مستا‌جر‌قمی‌چیست‌،؟

  • سیدجوادمحودزاده

    فقط‌خواهش‌میکنم‌راجب‌مستأجرهای‌قمی‌‌یک‌فکری‌بکنید‌‌اولا‌میگن‌شهر.مجاور‌وقتی‌بنده‌شغلم‌‌محل‌کارم‌در‌شهر‌قم‌میباشد‌‌چگونه‌میتوانم‌‌برم‌‌در‌شهرهای‌مجاور‌چگونه‌سرکار.خود.‌حاظر‌بشوم‌‌دوم‌پنج‌سال‌سابقه‌زندگی‌در‌شهر‌مورد‌نظر‌‌از‌بنده‌میخواهند‌چگونه‌میشود،؟

  • محسن

    زن مجرد بالای ۳۵ سال خونه به چه دردش میخوره وقتی پسره سنش نزدیک ۴۰ سال و نمیتواند ازدواج کند پسره باید شرایطش مناسب باشه تا بتونه خاستگاری زن بالای ۳۵ سال بره پس قانونم بزارید زن بالای ۳۵ سال که خونه بهش میدید یک باره بیاد خاستگاری پسره و و اقا پسرم بره بچه بزاد براش یکباره پرت زدید با این طرحتون

  • سحر

    از خدامونه شوهر کنیم تو. پیدا کن خخخخخ

    • ناشناس

      حتمآ تا خواستگار میاد ازش خونه و ماشین میخوای

    • ناشناس

      ???

    • محسن

      به نظرمن خانم سحر میشه ازدواج کرد من خودم مجردم
      اما ماها می‌ترسیم تواین شرایط بد جامعه از نون خونه بابامون هم بیفتیم
      لعنت به اونایی که چنین شرایطی واسه ما جوونها درست کردن

  • ناشناس

    احسنت این بهترین طرح است با ابعاد مثبت فراوان

  • ناشناس

    ای یک گام بلند است اثرات خوب فراوانی دارد

  • ناشناس

    نگفتید خانه وسایل داره

  • ناشناس

    واقعا اگه این کار رو بکنند باعث میشه خیلی از جوان ها ازدواج کنند

  • Sahar

    خیلی جالبه، خونه میدن تا ازدواج کنیم? خوب پولم نگیرید، پولشو می گیرید، تازه شرطم می ذارید? آخه دوساله میشه ازدواج کرد. صحبت یه عمر زندگیه، همینطوری آمار طلاق بالا هست، بیشترش نکنید جوانها پول مهریه و طاقت افسردگی بعدشو ندارن.
    تازه میگن بچه دوم و سوم بیارید. با کدوم پول عزیزان
    قابل توجه اون آقایانی که میگن، بچه بیارید. خودتون شکمتون سیره، دو تا بچه یا ۳ تا دارید. الان نمیشه شکم و خرج یه بچه رو داد. تا به دنیا بیاد یه گونی پول باید خرج کرد?