کد مطلب: ۴۳۷۲۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرایط دریافت بسته حمایتی چیست؟ / آغاز ثبت نام بسته حمایتی از فردا

شرایط دریافت بسته حمایتی چیست؟ / آغاز ثبت نام بسته حمایتی از فردا

دولت قرار است از مشاغلی که با شیوع کرونا آسیب دیده‌اند در قالب یارانه و بسته خرید کالا غیرنقدی حمایت کند، برای پرداخت تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی متقاضیان باید از فردا یکشنبه 25 اسفند ماه ثبت‌نام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از آزادراه شهید همت در استان البرز اظهار کرد: کسانی که شغل خاصی برای تامین درآمد ثابت ندارند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده‌اند که تا پایان اسفند ماه جاری یک بسته حمایتی اختصاص یافته و به آنان مبالغی پرداخت خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرده است که بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر تا پایان اسفند ماه توزیع خواهد شد.

وی پیش از این اظهار کرده بود، برای بیکاری مشاغلی مثل دست‌فروشان نیز مقرر شد حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه به منظور پرداخت بیمه‌های بیکاری و ارائه تسهیلات به این افراد تخصیص یابد.

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی از سه بسته حمایتی خبر داده است.

در این خبر رئیس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داده که نخستین بسته حمایتی تا پیش از پایان اسفند ماه در اختیار افراد مشمول قرار گیرد، دو بسته حمایتی دیگر نیز در ابتدای سال آتی، در اختیار مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت.

همچنین برآورد می‌شود سه میلیون خانوار ایرانی مشمول دریافت این بسته‌های حمایتی شوند.

براساس گزارش ایسنا از جزئیات این بسته حمایتی ، به خانواده‌های یک نفره 200 هزار تومان؛ دو نفره، 300 هزار تومان؛ سه نفره، 400 هزار تومان؛ چهار نفره، 500 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 600 هزار تومان تعلق می‌گیرد که در هفته جاری واریز می‌شود.

پرداخت تسهیلات نیز یکی دیگر از سیاست‌های حمایتی دولت برای کمک به اقشار آسیب‌دیده در دوره شیوع کرونا است.

بر این اساس شناسایی چهار میلیون خانوار دارای شغل شغل موقت که به علت شیوع کرونا و کسادی بازار شب عید با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا بین یک تا دو میلیون تومان اعتبار غیرنقدی خرید کالا به صورت قرض‌الحسنه با بهره چهار درصد و بدون ضامن برای این قشرها در نظر گرفته شده است.

مشاغلی که تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی را دریافت می‌کنند شامل کارگران ساختمانی، کارگران روزمزد، کارگران رستوران‌ها، دستفروش‌ها یا حتی رانندگان تاکسی که قرار شده برای آن‌ها طرح خرید اعتباری و به تناسب افراد خانوار در نظر گرفته شود؛ به نحوی که برای خانوار یک نفره یک میلیون و دو نفر به بالا تا دو میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

برای پرداخت این تسهیلات باید در ابتدا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اصناف و اتحادیه‌ها افراد مشمول را شناسایی کند؛ از این رو از یکشنبه ۲۵ اسفند سامانه ثبت‌نام متقاضیان آغاز می‌شود. با توجه به اینکه باید در ابتدا این افراد ثبت‌نام و شناسایی شوند، مسئولان سازمان برنامه و بودجه می‌گویند تا انتهای اسفند یا هفته ابتدایی فروردین بسته‌های حمایتی این گروه پرداخت خواهد شد.

مدت بازپرداخت این وجوه که با نرخ سود چهار درصد تخصیص داده می‌شود، 27 ماهه است.

جلسه روز یکشنبه کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا به ریاست دکتر روحانی تشکیل خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نعمت سلیمی

    سلام من بادو فرزنددختروخانمم توی یک اتاق خونه پدرش زندگی میکنم ازبرج98.10تاالان بیکارم نه بسته حمایتی نه سبد کالایی به من نرسید باید به کی بگم که پولنون هم ندارم شرمنده زن وبچه ام

  • سمیه

    چرا بسته حمایتی به ما تعلق نمیگیره من دوتا دختر کوچیک دارم مستاجرم کرایه ۶۰۰میدم از پس خرج ها بر نمیاین شوهرم کارگره

  • بی کس

    چی بگم کدوم عدالت من با دوتا بچه با درآمد ماهی یک ملیون هستم کدوم بسته حمایتی نه حساب بانکی دارم نه خونه نه ماشین اونموقع میگن کمک میکنیم کدوم کمک همش دروغ میگن

  • حامداحمدی

    چراماگیرمون نمیاد

  • ناشناس

    سلام این کمکهای دولتی ب کی میرسه من وپسرم ک تحت پوشش کمیته امداد هستیم باحقوق ماهی ۲۷۰هزار تومان داریم نابودمیشیم ن خونه داریم ن کسب وکاری چرا کسی بدادما زنان بی سرپرست نمیرسه

  • ناشناس

    چرامن که نه درآمددرست حسابی ندارم و۹گرو۱۰۰ام هست کمک۵۰۰تومنی که قراربودبدن ندادن ولی به اونی که۲تاخونه۱ماشین وماهی ۴/۵میلیون حقوق زدن براش آیاکسی میتونه جواب بده آیابدبختی وفلاکت فقط مال مامردم کم درآمدهست؟آیابخاطراینکه بچه ازت چیزی نخوادیابخاطرکرایه خونه وووووهزاران کوفت وزهرماردیگه شب فقط من ساعت۱/۵میرم وصبح۶من میزنم بیرون ؟آیاکسی معنی نداری وروسیاهی پیش زن وبچه رومیدونه آیاکسی میفهمه۸ماه نتونی۱کیلوگوشت واسه خونه نخری یعنی چی؟متاسفم بخاطرنفسهایی که نمیدانم برای چی میکشم ومتاسفم بخاطراینکه زندگی میکنم.

  • خسرو حیدری دستنایی

    مگه نظر ما بدبخت و بیچاره ها مهمه ما با پنج نفرچیکار کنم اگه از کرونا نمیریم از گشنه ای میمیریم قدیمیا میگن سیر از گشنه خبر نداره سوار از پیاده

  • مهردادضیایی

    چراگفتندبه636پیامک دهیدولی شامل مانشد

  • سیدحسن میری عبدالله ابادی

    سلام علیکم چه بنویسم که مسئولین به داد ما طبقه کارگرساده و روزمزد رسیدگی کنند من در چند سایت در ثبت نظرات نظر خودم رو دادم اما یه جواب یا خبری برای من نیامد1من کارگرنصاب ایزوگام بودم که بعد 4سال برای کارفرما بخاط کشیده شدن رباط دستم خونه نشین شدم که پزشک قانونی گفت اگر چندروز دیگه کار میکردی دستت فلج میشد که بخاطر نداشتن بیمه خرج و مخارج بیمارستان زیاد شد و حمایتی ازطرف کارفرما نشد حالا در سن 41سالگی خونه نشین شدم با خانواده5نفری شما بگید خواهشا به تقاضای من رسیدگی کنید تکلیف من چیه

  • ناشناس

    شمارو بخدا ما مددجویان بهزیستی رو هم در نطر بکیرید که پای. به هیچ جارو نداریم ۹