کد مطلب: ۳۲۰۱۲۳

شروط استخدام جدید در سال ۹۸

شروط استخدام جدید در سال ۹۸

دولت در قالب ضوابط تدوین بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده که پاداش پایان خدمت کارکنان حداکثر تا ۷ برابر حقوق و مزایای موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری باشد.

بررسی یکی از بخش‌های هزینه‌ای ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور نشان می‌دهد که دولت تصمیم گرفته در سال آینده استخدام رسمی و پیمانی را تنها در قالب تاییدیه سازمان برنامه و بودجه به رسمیت بشناسد.

به گزارش تجارت‌نیوز،به این منظور در ضوابط پیش‎بینی شده آمده است: استخدام رسمی و پیمانی در کلیه دستگاه‎های اجرایی موضوع ماده (۱) قانون برنامه ششم توسعه کشور صرفا با رعایت قوانین و مقررات مربوطه پیش‎بینی می‎شود. اخذ تاییدیه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تامین بار مالی قبل از صدور شماره استخدامی ضروری است.

همچنین دولت در خصوص سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان پیش‎بینی کرد که در بودجه سال ۱۳۹۸ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال جاری (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال ۱۳۹۷) پیش‎بینی نمایند.

در عین حال، دستگاه‎های اجرایی مجازند سرانه کمک‎های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان را حداکثر معادل اعتبار سرانه سال ۱۳۹۷ (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال ۱۳۹۷) و پاداش یکماهه معادل یک ماه حقوق و مزایای کارکنان را از محل صرفه جویی اعتبارات پیش‎بینی نمایند.

دستگاه های اجرایی مکلفند اعتبار پاداش پایان خدمت کارکنان خود را حداکثر تا ۷ برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در ازاء هر سال خدمت تا سقف ۳۰ سال، مانده مرخصی پرداخت نشده بازنشستگان در سال ۱۳۹۸ و مطالبات بازنشستگان سنوات قبل خود را در سقف اعتبار خود پیش‎بینی نمایند.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.