کد مطلب: ۴۲۴۰۱۵

لیست شرکت‌های بورسی که افزایش سرمایه دارند

لیست شرکت‌های بورسی که افزایش سرمایه دارند

این روزها خبر افزایش سرمایه شرکت‌ها علی‌الخصوص از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها با استقبال ویژه سرمایه‌گذاران مواجه می‌شود. در این گزارش لیست نمادهایی که به طور رسمی پیشنهاد افزایش سرمایه‌ خود را وارد سامانه کدال کرده‌اند ارائه می‌شود.

این روزها خبر افزایش سرمایه شرکت‌ها علی‌الخصوص از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها با استقبال ویژه سرمایه‌گذاران مواجه می‌شود. انتشار شایعات در این خصوص به تلاطم قیمت‌ها در برخی از سهم‌ها منجر شده‌است و تحرکات زیاد خرید و فروش را به همراه داشته است. در این گزارش لیست نمادهایی که به طور رسمی پیشنهاد افزایش سرمایه‌ خود را وارد سامانه کدال کرده‌اند ارائه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قبل از ارائه جدول افزایش سرمایه شرکت‌ها ، لازم است به این نکته اشاره شود که لزوما قرار نیست پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت عینا محقق شود. در این راستا ابتدا مدارک درخواست افزایش سرمایه از سوی حسابرس مستقل بررسی شده و سپس سازمان نظر نهایی را در این خصوص ابلاغ می‌کند و ممکن است افزایش سرمایه محقق شده با آن چیزی که پیشنهاد می‌شود کاملا متفاوت باشد.

در مواردی نیز تحت شرایط متفاوتی نظیر عدم موافقت حسابرس، سازمان یا هیات‌مدیره افزایش سرمایه پیشنهادی به طور کل مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد یا ساختار افزایش سرمایه تغییراتی را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال پیشنهاد افزایش سرمایه از 1500 مییارد تومان به 2700 میلیارد تومان (معادل 80 درصد) نماد «هرمز» به هیات‌مدیره از محل سود انباشته بود که در نهایت با افزایش سرمایه 67 درصدی آن موافقت شد و سرمایه فولاد هرمزگان از این محل به 2500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به عنوان یک نمونه دیگر، شرکت مس شهید باهنر که در روزهای ابتدایی آبان امسال پیشنهاد افزایش سرمایه 1087 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در سامانه کدال ارائه کرد و به همین دلیل رشد قیمتی معناداری را در بازه زمانی کوتاه به ثبت رساند، پس از کش و قوس‌های فراوان و توقف نماد جهت بررسی‌های بیشتر در نهایت با گزارش شفاف‌سازی که در آن عنوان عدم موافقت هیات‌مدیره و سهامدار عمده برای افزایش سرمایه ذکر شده بود، شاهد توقف این پروسه بودیم.

نکته یاد شده و مثال‌های مربوط به آن به این جهت عنوان شد که درصد افزایش سرمایه پیشنهادی به عنوان ملاک قطعی برای سرمایه‌گذاران به حساب نیاید و در این خصوص ملاحظات لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است این جدول براساس بیشترین به کمترین درصد افزایش پیشنهادی توسط هیات‌مدیره مرتب شده‌است. در نهایت ذکر این نکته ضروری‌ست که افزایش سرمایه از محل آورده نقدی مستلزم انتشار و خرید و فروش حق تقدم سهام در بازه زمانی تعیین شده است. در این گزارش لیست نمادهایی که به طور رسمی پیشنهاد افزایش سرمایه‌ خود را از تاریخ یک آبان سال جاری وارد سامانه کدال کرده‌اند، ارائه می‌شود.

90876543

منبع: دنیای بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • reza

    باسلام
    لطفا در متن گزارشتون لطفا به ذکر عنوان “سال جاری ” اکتفا نکنید و نام سال رو قید کنید چون معلوم نیست مخاطب چه سالی به این مطلب دسترسی پیدا میکنه. به طورمثال به جای قید عنوان آبان ماه سال جاری، بهتره بگین آبانماه سال 1398.
    باتشکر

  • ناشناس

    سلام کاش تاریخ درخواست افزایش سرمایه هم داخل لیست لحاظ میکردید/؟؟؟

  • ناشناس

    سلام. ممنون از مطالب خوبتون اما ایکاش برای بیان تاریخ بصورت واضح و شفات تاریخ رو قید بکنید توی مطالب .
    با سپاس

  • ناشناس

    این صرفا یک نظر و یا یک شایعه است و قابل اتکا نیست
    چون منبع و تاریخ آن مشخص نیست

  • جواد

    خوب میشه حساب باز کرد رو این جدول