کد مطلب: ۴۰۱۶۶۱

مشتریان از خودروسازان شکایت کردند

مشتریان از خودروسازان شکایت کردند

حدود ۴۰نفر از مشتریانی که اقدام به ثبت‌نام خودروهای داخلی کرده و موفق به دریافت نشده‌اند، شکایات خود از خودروسازان را به شورای رقابت ارسال کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهایی که شورای رقابت به دنبال در اختیار گرفتن دوباره قیمت‌گذاری خودروهای داخلی است، تعدادی از مشتریان شکایات خود درباره بدعهدی خودروسازان در تحویل محصولات ثبت نامی را به این شورا ارجاع داده‌اند.

یک منبع آگاه گفت: در جلسه هفته گذشته شورای رقابت، اعضای شورا به بررسی شکایت تعدادی از مشتریان پرداختند و قرار شد پیگیری‌های لازم در راستای رفع مشکل آنها انجام شود.

وی افزود: حدود ۴۰نفر از مشتریانی که اقدام به ثبت‌نام خودروهای داخلی کرده و موفق به دریافت نشده‌اند، شکایات خود از خودروسازان را به شورا ارسال کرده بودند.

این منبع آگاه تاکید کرد: البته مرجع اصلی بررسی شکایات خودرویی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات است، با این حال شورای رقابت نیز در صورت ارسال شکایات مردمی، به این موضوع ورود می‌کند.

وی این را هم گفت که در جلسه موردنظر صحبتی درباره بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو نشده است.

اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که گفته می‌شود شورای رقابت تلاش‌هایی را برای بازگشت به پروسه قیمت‌گذاری خودرو آغاز کرده و حتی مکاتباتی نیز در این مورد با دولت انجام داده است.

شورای رقابت سال گذشته همین روزها با تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شد.

با وجود اعتراض مسئولان شورای رقابت، تغییری در تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه ایجاد نشد و چندی بعد، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افسار قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را در دست گرفتند. حالا شورای رقابت تصمیم گرفته بار دیگر و با استناد به انحصاری بودن بازار خودرو، به قیمت‌گذاری برگردد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خريدار واقعي

    اين چه وضعشه اعلام ميكنند كه هر 3 ماه يكبار قيمت كارخونه بازبيني مي شه ؟ البته بايد بازبيني بشه ولي اين بار به نفع خريدار . چون در قيمت گذاري تابستان دلار 26000 بود و قيمتها را خيلي بالا بردند الان دلار پايين آمده و قيمت كارخانه را بايد پايين بياورند.

  • ناشناس

    سال قبل کویییک 30 میلیون ثبت نام کردم که موقع تحویل 30 میلیون دیگه بدم حالا بعد از 9 ماه باید 100 میلیون پرداخت کنم از کجا باید بیارم چرا کسی پاسخگو نیست اصلا کسی هست

  • راننده بي نوا

    با توجه به كاهش قيمت دلار چرا قيمت كارخانه خودرو را پايين نمي آوريد ؟ اين چه بي انصافي و ظلمي است كه درحق مردم كشور خودتان روا مي داريد

  • بنده خدا

    خدا از باغث و باني گراني قيمت كارخانه ايران خودرو و سايپا نگذرد . تا به حال كه براي افزايش قيمت فصلي بهانه شان دلار بود حال ببينم فصل زمستان با توجه به كاهش دلارو كاهش شديد قيمت بازار آيا قيمت كارخانه را كاهش مي دهند؟

  • ياسي

    سلام اگر دلتان به خال مردمي كه با اين تورم زندگيشان را از دست دادند مي سوزد قيمت كارخانه 3 ماه خودرو زمستان را پايين بياوريد.

  • ناشناس

    سلام چرا قیمت خورو 3 ماهه زمستان 99 را پایین نیاوردند؟ برای بالا بردن قیمت منتظر جرقه هستند ولی برای پایین آوردن قیمت با اینکه دلار حدود 4 الی 5 هزار تومان ارزانتر شده هیچ تغییری در قیمتها ندادند. چرا؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    سلام شما را به جان عزیزانتون قسم می دهیم که قیمت محصولات ایران خودرو سه ماهه زمستان 99 را با توجه به پایین بودن دلار پایین بیاورید . 3 دوره خیلی زیاد بالا رفته خودتون را جای ما بگذارید بعد از یکسال انتظار نمی تونیم انصراف بدیم . از طرف دیگر هم بقیه پولش را نداریم. کمی وجدان و انصاف داشته باشید. با تشکر

  • ناشناس

    سلام شما را به جان عزیزانتون قسم می دهیم که قیمت محصولات ایران خودرو سه ماهه زمستان 99 را با توجه به پایین بودن دلار پایین بیاورید . 3 دوره خیلی زیاد بالا رفته خودتون را جای ما بگذارید بعد از یکسال انتظار نمی تونیم انصراف بدیم . از طرف دیگر هم بقیه پولش را نداریم. کمی وجدان و انصاف داشته باشید. ما نمی خواهیم به بهانه افزایش تولید قیمت را بالا ببرید لطفاً به تعهدات قبلی عمل کنید زیرا زمانیکه ماثبت نام کردیم حتی صحبت از افزایش فصلی هم نبود.

  • ناشناس

    سلام اگرجناب شیوا سخنرانی 20 آبان خود را بخاطر داشته باشند که فرمودند با کاهش دلار صد در صد قیمت کارخانه ایران خودرو و سایپا کاهش پیدا می کند . حال این گوی و این میدان ببینیم با این کاهش زیاد دلار قیمت بهمن 99 چه می شود ؟؟؟

  • ثبت نام كنندگان

    واقعاٌ شرم آوره با این افزایش بی رویه قیمت کارخانه در سال 99 با توجه به کاهش دلار در زمستان 99 حال به حای اینکه قیمت کارخانه را پایین بیاورند برای ثابت نگهداشتن قیمت هم اعتراض دارند . و میگویند تا آخر بهمن قرعه کشی باید حذف شود و قیمتها طوری باشد که هم مصرف کننده و هم تولید کننده راضی باشد . خیالتون راحت مصرف کننده اصلا راضی نیست و تولید کننده هم به اندازه کافی بالا برده . لطفاٌ رحم داشته باشید و خودروی ما را که یکساله ثبت نام کردیم و تا حالا کلی متضرر شدیم را با توجه به کاهش دلار که در فصلهای پیش بالا بردید حالا لطفاٌ پایین آورده و تحویل دهید و بیش از این با روح و روان و زندگیمان بازی نکنید .