کد مطلب: ۲۰۳۹۸۵

رئیس اوپک:

شیل آمریکا مانع برنامه اوپک نخواهد شد

شیل آمریکا مانع برنامه اوپک نخواهد شد

رئیس اوپک اعلام کرد: افزایش تولید نفت شیل آمریکا اختلال بزرگی در تلاش‌های تولیدکنندگان نفت برای حذف مازاد عرضه ایجاد نخواهد کرد.

رئیس اوپک اعلام کرد: افزایش تولید نفت شیل آمریکا اختلال بزرگی در تلاش‌های تولیدکنندگان نفت برای حذف مازاد عرضه ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی و رئیس فعلی اوپک در مصاحبه با بلومبرگ در دوبی اظهار کرد: با در نظر گرفتن تقاضای قوی و پایبندی تولیدکنندگان به تعهدشان برای محدود کردن عرضه، بازار باید امسال تعادل مجدد خود را بازیابد. بخیت الرشیدی، همتای کویتی وی گفت: انتظار دارد مصرف نفت جهان امسال ۱.۶ میلیون بشکه در روز رشد کرده و تولید بیشتر از سوی ذخایر شیل آمریکا را جذب کند.

المزروعی گفت: انتظارات بر این است که شیل در سال ۲۰۱۸ قویتر ظاهر شود اما با توجه به همه عوامل، تصور نمی‌کنم عامل مختل کننده بزرگی برای بازار باشد.

قیمت نفت پس از ثبت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی دو سال اخیر در هفته گذشته، روز دوشنبه افزایش یافت اما رشد قیمت‌ها به دلیل نگرانی‌ها نسبت به هجوم رشد عرضه نفت شیل آمریکا محدود شده است. طبق آماری که روز جمعه از سوی شرکت بیکرهیوز منتشر شد، شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته ۲۶ دکل حفاری اضافه کرده و شمار دکل‌های حفاری را به ۷۹۱ حلقه رساندند که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۱۵ است. همچنین تولید هفتگی آمریکا برای نخستین بار به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود کرده و دولت این کشور انتظار دارد میزان تولید تا اواخر امسال به ۱۱ میلیون بشکه در روز صعود کند.

چنین افزایشی تلاش‌های اوپک و متحدانش برای حمایت از قیمت‌ها از طریق محدود کردن را پیچیده می‌سازد. اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان در نوامبر سال گذشته موافقت کردند محدودیت تولید را تا پایان امسال ادامه دهند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.