کد مطلب: ۴۱۹۲۱۰

صادرات فرش ایران با وجود تحریم‌ها ادامه دارد

صادرات فرش ایران با وجود تحریم‌ها ادامه دارد

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: تحریم‌ها مانع صادرات فرش ایران به خارج نشده‌اند و مشتریان خارجی همچنان طالب این محصول هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرشته دست‌پاک افزود: صادرات فرش و فروش آن به مشتریان خارجی از مبادی مختلف در حال انجام است و تحریم‌ها در این خصوص تاثیر چندانی نداشته‌اند.

وی یادآور شد: سالانه ۲ میلیون بافنده حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف را در کشور تولید می‌کنند.

این مسئول گفت: ۶۰۰ هزار بافنده تا سال ۹۲ درکشور بیمه شدند اما متاسفانه پس از این سال به دلیل مشکلات اقتصادی تعداد بیمه‌شدگان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از برند جهانی فرش دستباف ایرانی در بهمن ماه سال جاری در اکسپو ایران رونمایی می‌شود، تصریح کرد: این حرکت می‌تواند فرش دستباف ایرانی را از هرگونه آسیبی مصون نگه دارد.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه عرضه اینترنتی فرش دستباف تاثیر بسیار زیادی در فروش بازار خارجی دارد، اظهار کرد: با همکاری سازمان توسعه تجارت الکترونیک، فضایی را مهیا کردیم تا فرش دستباف به صورت اینترنتی نیز به فروش برسد.

وی با اشاره به اینکه فرش جزو یکی از سه کالای استراتژیک کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با تمام قوا از برندهای فرش دستباف استان‌ها از جمله قزوین حمایت می‌کنیم.

دستپاک با اشاره به اینکه فرش دستبافت تنها کالایی است که پیمان‌سپاری ارزی نمی‌شود، گفت: پیمان‌سپاری ارزی در کشور یک‌ساله شده و این موضوع به صادرکنندگان کمک می‌کند که با کمترین دغدغه، اقدام به صادرات فرش کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مواد اولیه فرش دستباف از بازارهای خارجی وارد کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلات واردات ابریشم از چین و ازبکستان و پشم از استرالیا و نیوزلند را به حداقل ممکن رساندیم.

رییس مرکز فرش ایران همچنین گفت: تلاش می‌کنیم تا فرش‌هایی که نیاز به مرمت دارند به جای اینکه به ترکیه بروند، به زودی وارد کشور شده و در داخل مرمت شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.