کد مطلب: ۱۱۸۷۳۱

صادرات فولاد از واردات پیشی گرفت

صادرات فولاد از واردات پیشی گرفت

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: با ادامه روند فعلی پیش بینی می شود امسال میزان تولید فولاد به ۱۸ میلیون تن و صادرات آن به ۶ میلیون تن برسد. به گزارش  ایمیدرو، عبدالمجید شریفی با بیان اینکه در سال های اخیر تولید فولاد ایران نسبت به کشورهای خاورمیانه بیشتر بوده است، افزود: از سال

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: با ادامه روند فعلی پیش بینی می شود امسال میزان تولید فولاد به ۱۸ میلیون تن و صادرات آن به ۶ میلیون تن برسد.
به گزارش ایمیدرو، عبدالمجید شریفی با بیان اینکه در سال های اخیر تولید فولاد ایران نسبت به کشورهای خاورمیانه بیشتر بوده است، افزود: از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ صادرات ایران روندی افزایشی داشته و در برنامه چشم انداز (حداقل) ۱۵ میلیون تن صادرات فولاد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در سال جاری میزان صادرات فولاد نسبت به واردات پیشی گرفته است که امیدواریم با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، مهار خام فروشی و تبدیل سنگ آهن به فولاد ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.

شریفی با بیان اینکه بعد از برجام ارتباط بیشتری با کشورهای جهان و شرکت های خارجی برقرار شده است، گفت: در شرایط فعلی ظرفیت تولید فولاد ۲۸.۸ میلیون تن، چدن ۳.۷ میلیون تن، آهن اسفنجی ۲۴ میلیون تن، گندله ۳۲ میلیون تن و کنسانتره ۴۴ میلیون است.

وی به برنامه های توسعه این صنعت هم اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید فولاد تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵ میلیون تن می رسد و با توجه به اینکه اکنون ظرفیت ۲۸.۸ میلیون تنی داریم، باید ظرفیت فولاد ۲۶ میلیون تن دیگر افزایش یابد ضمن اینکه به همین نسبت باید به ظرفیت گندله و کنسانتره افزوده شود.

شریفی مکان یابی برای اجرای طرح های جدید فولادی را حائز اهمیت خواند و گفت: از این پس طرح های توسعه فولاد باید در ۲ نقطه شامل منطقه ویژه معدنی خلیج فارس و منطقه آزاد چابهار اجرایی شود به این دلیل که این مناطق کشور دسترسی به آب دارند.

وی اظهار کرد: شرکت های داخلی و خارجی در صورت تمایل به سرمایه گذاری در صنعت فولاد ایران می توانند از طریق مذاکره با ایمیدرو یا شرکت ملی فولاد ایران اقدام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.