کد مطلب: ۳۶۳۷۵۴

صادرات ۸.۲ میلیارد دلار کالای معدنی در ۱۱ ماهه امسال

صادرات ۸.۲ میلیارد دلار کالای معدنی در 11 ماهه امسال

ارزش صادرات محصولات معدنی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار اعلام شده است.

ارزش صادرات محصولات معدنی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار اعلام شده است. این بخش سهم ۲۱ درصدی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه ۹۷، افزون بر ۵۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تن انواع محصولات معدنی صادر شد که ارزش آن به ۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۶۰ هزار دلار رسید. این در حالی است که میزان صادرات وزنی این محصولات، ۶ درصد کاهش یافت.

رشد ۱۷ درصدی ارزش صادرات فولاد

صادرات زنجیره فولاد در ۱۱ ماه سال ۹۷ با ۱۷ درصد رشد به ۳ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار رسید. در مدت یاد شده، میزان صادرات زنجیره فولاد با رشد یک درصدی به ۸ میلیون و ۴۴۵ هزار تن افزایش یافت و در صدر صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی قرار گرفت.

همچنین طی این مدت، ۷۸۳ میلیون و ۶۶۰ هزار دلار زنجیره مس و محصولات پایین‌دستی، ۳۹۸ میلیون و ۴۸۰ هزار دلار زنجیره سیمان، ۴۸۵ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کنسانتره سنگ آهن، ۳۱۶ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط، ۲۱۸ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار زنجیره روی و ۱۱۸ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار زنجیره سرب صادر شد.

طی ۱۱ ماه نخست سال گذشته، همچنین ۷۰ میلیون و ۴۸۰ هزار دلار زغال سنگ و کک، ۵۰ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار زنجیره کروم، ۲۸ میلیون و ۲۰ هزار دلار زنجیره مولیبدن، ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار انواع سفال، آجر، کاشی و سرامیک، ۱۵۰ هزار دلار پودر آلومینا و محصولات مرتبط، ۲۳۰ هزار دلار زنجیره تیتان، ۱۴۰ هزار دلار آنتیموان، ۱۵۰ هزار دلار فلزات و سنگ‌های گرانبها، ۴۰ هزار دلار میکا، ۲۰ هزار دلار نیکل و محصولات و همچنین یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار سایر معادن و صنایع معدنی صادر شد.

کاهش ۳۹ درصدی واردات

در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۷، بیش از ۳ میلیون و ۳۷۶ هزار تن انواع محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش ۳ میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار وارد شد که حاکی از کاهش ۳۹ درصدی میزان تناژ و کاهش ۳۳ درصدی ارزش محصولات است.

در مدت یاد شده، بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار زنجیره فولاد و محصولات فولادی، ۱۵ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار مس و محصولات پایین دستی، ۱۹۹ میلیون و ۶۰ هزار دلار زنجیره آلومینیوم و محصولات و ۱۹۶ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار زغال سنگ و کک وارد کشور شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.