کد مطلب: ۴۷۱۸۵۱

با توجه به این نکات در هزینه تعمیر لوازم خانگی‌تان صرفه‌جویی کنید!

با توجه به این نکات در هزینه تعمیر لوازم خانگی‌تان صرفه‌جویی کنید!

برای پیشگری از خرابی‌های احتمالی، سرویس لوازم خانگی بسیار مهم و پر اهمیت است و همچنین دانستن زمان مناسب برای سرویس کردن دستگاه بسیار مهم است چون اگر دیر اقدام به سرویس کردن دستگاه کنید، احتمال خرابی بیشتر بسیار زیادتر می‌شود.

تمامی وسایل برقی که ما در طول روز استفاده می‌کنیم، امکان دارد که روزی خراب شود و یا از کار بیفتد و این موضوع ربط زیادی به نوع برند آن ندارد و امکان دارد که برای هر یک از برندهای مختلف این اتفاق بیفتد و با اینکه از وسیله‌تان به خوبی نگهداری کرده باشید، باز هم امکان خرابی در آن وجود دارد فقط با مراقبت و برند خوب احتمال خرابی کمتر می‌شود.

برای پیشگری از خرابی‌های احتمالی، سرویس لوازم خانگی بسیار مهم و پر اهمیت است و همچنین دانستن زمان مناسب برای سرویس کردن دستگاه بسیار مهم است چون اگر دیر اقدام به سرویس کردن دستگاه کنید، احتمال خرابی بیشتر بسیار زیادتر می‌شود.

ما در این مطلب قصد داریم که زمان مناسب برای سرویس کردن یک دستگاه را به شما بگوییم که از خرابی‌ها و هزینه‌های احتمالی پیشگیری کنید و عمر دستگاهتان را نیز بالا ببرید.

همه ما وقتی که یک دستگاه تماما خراب می شود به فکر تعمیر آن می‌افتیم و به نشانه‌های موجود در خرابی دستگاه توجهی نمی‌کنیم و این کار بسیار اشتباه است! به دلیل اینکه به اضافه‌ی هزینه و زمانی که باید برای تعمیر آن بگذارید، باعث فشار آمدن به دستگاه شده و عمر آن کاهش پیدا می‌کند، با سرویس به موقع لوازم خانگی با هزینه‌ی کمتر و مناسب‌تر دستگاهتان را همیشه سالم داشته باشید.

وسایلی مانند یخچال و فریزر که کلا به برق وصل هستند و کولر گازی‌ها که هم در تابستان و هم در زمستان در بیشتر ساعت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین وسایلی مانند لباسشویی، جارو برقی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز و وسایل دیگر که در طول هفته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر در معرض خرابی هستند.

برای این‌گونه وسایل پر استفاده باید سالی یک بار هزینه‌ای را کنار بگذارید تا بعضی از قطعات آنها تعویض شود تا دیگر نیازی به تعمیرات با هزینه‌های بالاتر نباشد، پس با کنار گذاشتن هزینه کمتر و سپردن دستگاه به یک تعمیرگاه معتبر عمر دستگاهتان را بالا ببرید که یکی از بهترین تعمیرکاران لوازم خانگی در تهران دکتر آچار می‌باشد که سرویس لوازم خانگی‌تان را پیشنهاد می‌دهیم به این شرکت معتبر بسپارید.

6trfgvc

به سرویس شدن دستگاه‌هایتان مانند پیشگیری از یک بیماری و نه یک هزینه‌ی اضافی نگاه کنید و باعث می‌شود که بیشتر به موضوع سرویس کردن دستگاهتان توجه کنید، همچنین توجه کنید زمان هر یک از دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است، مثلا دستگاهی مانند یخچال اگر دو سال یک بار هم چک و سرویس شود موردی ندارد ولی ماشین ظرفشویی و کولر گازی سالی یک بار حتما به سرویس شدن نیاز دارد.

البته احتمال دارد به هر دلیلی قبل از یک سال دستگاه نیاز به سرویس شدن داشته باشد که شما می‌توانید با اطلاع به تعمیرکار و چک کردن دستگاه توسط او بفهمید که زمان سرویس دستگاه چه زمانی است.

مشکلات و ارورهای زیادی برای دستگاه‌ها پیش می‌آید که یکی از آن‌ها روشن نشدن دستگاه است، دیگر مشکلاتی که می‌توان به آن اشاره کرد، روشن شدن و کار نکردن دستگاه، ارورهای مکرر، خرابی دوشاخه، خرابی پریز و… که خرابی دستگاه‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

مثلا احتمال دارد که خرابی یخچال مربوط به ترموستات آن باشد، یا در ماشین لباسشویی احتمال دارد که خرابی از پارگی یا سوراخ شدن لاستیک دور درب آن باشد، یا مثلا در کولر گازی احتمال دارد که به دلیل خرابی کلید اصلی دستگاه روشن نشود و دستگاه‌های دیگر…

اما مواردی که در آن بالا گفته شد، به طور کلی برای تمامی وسایل برقی به وجود می‌آید و بهتر است که قبل از هرچیزی، موارد کوچک را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم اگر موردی بود که خودمان هم می‌توانستیم آن را حل کنیم به سادگی تعمیر و از دستگاه استفاده می‌کردیم.

7yutfg

مشکلات کلی‌تر در لوازم خانگی‌های مختلف

مشکلات رایج یخچال

  1. برق دادن بدنه یخچال: به دلایلی مانند عیبی در سیم‌های رابط، اتصال بدنه سر پیچ لامپ درون یخچال، اتصال بدنه ترموستات یا موتور، نصب نادرست سیم‌کارت
  2. داغ کردن موتور یخچال: که این داغی تا 70 درجه طبیعی است و مشکل‌ساز نیست اما بیشتر از آن باعث خرابی دستگاه می‌شود.
  3. عدم خنک کردن یخچال: دلایل متفاوتی باعث خنک نکردن یخچال می‌شود که یکی از آنها می‌تواند شارژ دستگاه باشد.
  4. روشن شدن چراغ تصفیه: با روشن شدن این چراغ در یخچال‌های ساید باید فیلتر آن تعویض گردد و تا آب به آب معدنی تبدیل شود.
  5. برفک زدن داخل یخچال
  6. کار نکردن یخ‌ساز

مشکلات رایج ماشین لباسشویی

  1. تخلیه نکردن آب کثیف از مخزن: فیلتر پمپ آب کثیف، پمپ آب و شیلنگ باید بررسی شود.
  2. کار نکردن دور تند: خرابی تایمر یا خازن، خرابی یا سوختگی سیم‌ها و یا تنطیمات صفحه کلید بهم خورده است.
  3. داشتن برق اما عدم کار کردن ماشین لباسشویی
  4. بیش از حد پر شدن مخزن دستگاه
  5. نشتی آب از دستگاه
  6. گرم نشدن آب خزن

مشکلات رایج ماشین لباسشویی

  1. سر و صدای زیاد: پمپ دستگاه و دستگاه‌های آب‌پاش چک شود و قبل از روشن کردن به چینش ظروف دقت شود.
  2. روشن نشدن دستگاه: قفل درب، پریز و دوشاخه و یا میکروسوئیچ درب مورد بررسی قرار بگیرد.
  3. بوی بد در مزخزن
  4. خالی نشدن مخزن
  5. نشتی آب

مشکلات رایج اجاق گاز

  1. زرد بودن شعله: باید فاصله نازل تا لوله رابط به ‌هم خورده آن تنظیم شود.
  2. دود کردن شعله: نازل چک شود و در صورت نیاز تعویض شود
  3. بلند بودن شعله اجاق گاز: باید توسط فردی متخصص کم شوند.
  4. ثابت نماندن فر در درجه حرارت مشخص
  5. خاموش شدن پیلوت اجاق گاز

منبع مقاله

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    عالی