کد مطلب: ۱۶۱۲۹۱

صرف هزار میلیارد تومان در راه‌های شمال

صرف هزار میلیارد تومان در راه‌های شمال

در سال 1395، بالغ بر هزار میلیارد تومان تقریبا ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی راه‌سازی کشور در شمال کشور هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۰درصد اعتبارات عمرانی کشور در راه‌های شمال هزینه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی ساری با اشاره به این‌که در ابتدای دولت یازدهم برنامه‌ای برای سامان‌دهی محورهای منتهی به شمال کشور در مازندران، گیلان و گلستان در نظر گرفته شد، افزود: روند سامان‌دهی راه‌های شمال کشور پیشرفت خوبی داشت و اعتبارات خوبی نیز در این زمینه صرف شده است.

وی با بیان این‌که در سال 1395، بالغ بر هزار میلیارد تومان تقریبا ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی راه‌سازی کشور در شمال کشور هزینه شده است، اعداد اعتبارات نیز در این زمینه مشخص شد، ۶۰۰ میلیارد تومان در آزادراه تهران شمال، ۱۰۰ میلیارد تومان در محور فیروزکوه، ۱۲۰ میلیارد تومان در هراز و در محور منتهی به گیلان ۱۲۰میلیارد تومان برای آزادراه قزوین رشت هزینه شده است.

حجم عملیات عمرانی زیادی است و با توان موجود قابل اتمام نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که به عنوان مثال در محور هراز ۱۷ تونل وجود دارد که اتمام آن‌ها، نیازمند اعتبارات بسیاری است، گفت: برای تمام محورهای شمال به ویژه مازندران برنامه وجود دارد و با تخصیص اعتبار به اتمام می‌رسد.

وی با بیان این‌که اولویت پروژه‌های راه‌سازی در مازندران، ابتدا محور فیروزکوه بود که رو به اتمام است، افزود: با رفع معارض ۵ کیلومتر باقی‌مانده محور فیروزکوه تعیین وضعیت می‌شود.

خادمی با تاکید بر این‌که اتمام محور هراز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: محور هراز طی برنامه دو تا سه‌ساله به اتمام می‌رسد. قطعه دوم آزادراه تهران شمال نیز اعتبار تامین شده است و اجرایی می‌شود.

وی گفت: در محورهای مازندران تراکم تردد بالاست و همه مردم کشور از این محورها استفاده می‌کنند، لذا باید برنامه خاص داشته باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.