کد مطلب: ۳۰۰۶۳۰

صفر کردن صادرات نفت ایران غیرممکن است

صفر کردن صادرات نفت ایران غیرممکن است

نماینده ایران در اوپک گفت: حذف کامل صادرات نفت ایران برای آمریکا دشوار خواهد بود زیرا بازار نفت دچار محدودیت عرضه است و تولیدکنندگان رقیب نمی‌توانند این کسری را جبران کنند.

واشنگتن با هدف تحریم قرار دادن صادرات نفت ایران از نوامبر، درصدد به صفر رساندن صادرات نفت ایران است و سایر تولیدکنندگان مانند عربستان، دیگر اعضای اوپک و روسیه را تشویق می‌کند نفت بیشتری برای جبران عرضه کمتر از سوی ایران تولید کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با این حال نگرانی بازار نسبت به تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر عرضه، سقوط تولید ونزوئلا و اختلالات عرضه در نقاط دیگر باعث شد قیمت نفت هفته گذشته به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کند که بالاترین قیمت از ماه مه بود.

حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک به رویترز گفت: کمبود عرضه به معنای آن است که آمریکا قادر نخواهد بود به هدفش برای صفر کردن صادرات ایران دست پیدا کند.

وی گفت: ظرفیت تولید شناور در جای دیگری وجود ندارد.

یک مشاور باسابقه وزارت انرژی عربستان سعودی نیز ماه گذشته اظهار کرده بود که تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعید است صادرات نفت این کشور را به کلی متوقف کند.

تحت فشار دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا برای کاهش قیمت نفت، اوپک و متحدانش شامل روسیه در ژوئن موافقت کرد تولیدشان را مجموعا یه میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

در حالی که اوپک تولیدش را از آن زمان افزایش داده اما عربستان سعودی نفت کمتری از میزانی که وعده داده بود، به بازار عرضه کرده است. کاظم پور نسبت به اینکه سایر تولیدکنندگان بتوانند نفت بیشتری عرضه کنند، ابراز بدبینی کرد.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.