کد مطلب: ۷۵۵۹۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش نماینده زاهدان به مرگ یک زن در صف نفت: اطلاعی ندارم!

واکنش نماینده زاهدان به مرگ یک زن در صف نفت: اطلاعی ندارم!

روز پنج‌شنبه، 6 بهمن 1401، فوت یک زن در «فنوج» استان سیستان و بلوچستان خبرساز شد. گرچه نزدیکان این فرد فوت او را ناشی از استرس ناشی از مشاهده صف دریافت سهمیه نفت و سپس سکته قلبی عنوان می‌کنند، اما روایت دولتی بر بیماری قلبی پیشین این زن حکایت دارد. یه دنبال پیگیری تجازت‌نیوز از نمایندگان این استان، حسينعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس، گفت: «اطلاعی از این موضوع ندارم، کسی به من خبر نداد.»!

به گزارش تجارت‌نیوز ، ششم بهمن ماه خبر فوت یک زن حدودا ۵۳ ساله در «فنوج» استان سیستان و بلوچستان منتشر شد. به گفته یکی از نزدیکان متوفی علت این حادثه «سکته قلبی» است که در صف نفت اتفاق افتاد. گویی فرد متوفی سه روز برای دریافت سهمیه نفت به مرکز توزیع نفت مراجعه کرده بود، اما در نهایت موفق به دریافت سهمیه‌ نشد. در آخرین روز نیز استرس ناشی از مشاهده صف طولانی دریافت نفت منجر به سکته و در نهایت مرگ او شد.

در گزارشی که روزنامه اعتماد در رابطه با این اتفاق منتشر کرد، برادر متوفی علت مرگ را سکته ناشی از استرس و سرما دانست. البته او عمل قلب این زن را که حدود هشت سال پیش انجام شده است تائید کرد، اما علت مرگ هرچه باشد، نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که مردم سیستان و بلوچستان ساعات و حتی روزهای زیادی را باید در صف‌های متعدد طی کنند. تا جایی که برخی کارشناسان پیشنهاد تشکیل وزارت صف برای این استان و شهرهای هم‌جوار آن را پیشنهاد داده‌اند.

این موضوع حالا دیگر صدای اعتراض مسئولان را هم درآورده است! عطاالله شه‌بخش، معاون امنیتی و سیاسی فرماندار فنوج، در مورد این خبر گفت: یکی از مشکلات شهرستان فنوج کمبود مراکز عرضه سوخت است. این کمبود باعث می‌شود عرضه سوخت به کندی انجام شود.

او نیز تائید کرد که ششم بهمن ماه یک زن فنوجی که برای دریافت سهمیه نفت به یکی از جایگاه‌ها مراجعه کرده بود بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

نماینده سیستان و بلوچستان: کسی به من خبر نداد!

تجارت‌نیوز ماجرای زنی که در صف نفت جان باخت را از نماینده استان سیستان و بلوچستان پیگیری کرد. حسينعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس، در این باره به تجارت‌نیوز گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم!

او در پاسخ به این سوال که شما به عنوان نماینده استان سیستان و بلوچستان چطور از این حادثه‌ اطلاع ندارید؟ توضیح داد: اینکه نماینده هستم دلیل ندارد از همه موضوع‌ها خبردار شوم. بقیه باید این موضوع را به من خبر می‌دادند.

ازدحام جمعیت علت مرگ نبود!

محمد سرگزی، نماینده زابل در مجلس، نیز به تجارت‌نیوز گفت: طی صحبت‌هایی که با مدیرکل پزشک قانونی استان صورت گرفت مشخص شد که این خانم از قبل عارضه قلبی داشته است و مرگ او به دلیل وجود ازدحام و عوامل دیگری که ذکر کردند نبوده است.

او درباره مشکلات ناشی از تامین نفت در این استان تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان با مشکلات عدیده‌ای برای تامین سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند. تنها پاسخی هم که وزارت نفت می‌دهد این است که ناوگان‌های حمل نفت کافی نیستند.

زمستان سخت اروپا در ایران جان می‌گیرد

در روزهایی که هنوز توده‌های هوای سرد وارد کشور نشده بودند، مسئولان کشور با اسم رمز زمستان سخت برای اروپا خط و نشان می‌کشیدند. اما حالا این زمستان سخت در ایران جان می‌گیرد. در پیش از این بیشتر ترکیدگی کپسول‌های گاز یا استنشاق مونوکسید کربن علت بیشتر مرگ‌ها بر اثر گازگرفتی یا انفجار بود، اما اکنون علل جدیدی برای مرگ در کشور پیدا می‌شود.

حتی اتکا به ذخایر گازی و نفتی که ایران را در رده بزرگ‌ترین کشورهای دارنده ذخایر انرژی قرار داده، باعث نشده که مسئولان تصمیم درستی برای برچیدن صف‌های تأمین نیازهای اولیه اتخاذ و از دهه 60 عبور کنند. این صف‌ها هر چه به سمت شهرهای مرزی حرکت می‌کنیم طول و عرض بیشتری پیدا می‌کنند.

نمایندگانی هم که به هر شکلی به مجلس راه یافته‌اند به جای اینکه صدای مردم خود باشند، مدام انگشت اتهام خود را به سمت دیگران می‌گیرند. نمونه عینی این ماجرا را می‌توان در مساله فوت یک زن در صف نفت دانست که نماینده سیستان و بلوچستان اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و نماینده‌ای دیگر سعی بر طبیعی جلوه‌دادن این اتفاق دارد.

اینجا نه کشوری محروم است و نه دهه شصت. نه جنگی رخ داده و نه خبری از بلایای طبیعی است. ولی مردمان آن باید در محرومیت و به سبک دهه 60 جنگ‌زده روزها و ساعت‌ها در صف بایستند تا شاید بتوانند نیازهای اولیه خود را تأمین کنند.

تفاوتی هم ندارد که زمستان باشد یا تابستان. به هر حال بهانه‌ای برای صف بستن مردم پیدا می‌شود. حالا دیگر صف‌ها آن‌قدر طولانی شده‌اند که استرس‌های منجر به سکته و درنهایت مرگ را به دنبال دارند.

ماجرا هم به اینکه مردم این منطقه مجبور به استفاده از نفت هستند ختم نمی‌شود و در بعضی شهرهای این استان مانند زابل حتی همین سهمیه هم به درستی توزیع نمی‌شود. برخی شهروندان به تجارت‌نیوز می‌گویند: حدود یک ماه است که نفت به این مناطق نرسیده و کپسول‌های گاز نیز غالباً در بازار سیاه توزیع می‌شوند. بنابراین تنها راه گرمایشی برای مردم استفاده از پتو است.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه خبر جولان تورم در سیستان و بلوچستان را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نا شناس

    عطار هفت شهر عشق را گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم، آقای نماینده، آقایان!

    • فاطیما

      خوش به حال اون زن که مرد واز این زندگی راحت شد وبدا به حال مسئولین که دراین دنیا و ان دنیا باید جواب گوی خدا وخانواده اش باشند

  • ناشناس

    در شهرستان زابل یک خیابان درست آسفالت نیست و کوچه ها خاکی هست حتی شهرداری کوچه ها رو شن ریزی نمی‌کنه.