کد مطلب: ۲۶۹۵۹۹

صندوق پول چهارمین قسط وام ۱۲ میلیارد دلاری مصر را پرداخت کرد

صندوق پول چهارمین قسط وام ۱۲ میلیارد دلاری مصر را پرداخت کرد

صندوق بین‌المللی پول چهارمین قسط از وام ۱۲ میلیارد دلاری مصر را با پرداخت ۲ میلیارد دلار تصویب کرد.

صندوق بین‌المللی پول پرداخت چهارمین قسط از وام ۱۲ میلیارد دلاری ۳ ساله مصر را تصویب کرد و مجموع پرداختی‌های خود را به مصر به کمی بیشتر از ۸ میلیارد دلار رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،در همین حال صندوق بین‌المللی پول در راستای وام ۱۲ میلیارد دلاری تایید شده مصر در نوامبر ۲۰۱۶ میلادی، پرداخت ۲ میلیارد دلار به برنامه اصلاحات اقتصادی قاهره را تایید کرد.

البته از نوامبر ۲۰۱۶ میلادی به بعد، مصر اقدامات ریاضتی سختی را اعمال کرده و شروع به کنار گذاشتن یارانه در بسیاری از بخش‌های خدماتی و طیف وسیعی از کالاها کرده است. مصر در ماه جاری میلادی قیمت سوخت را تا ۵۰ درصد افزایش داده و قیمت برق را تقریبا تا ۲۵ درصد بالا برده است؛ ضمن اینکه با انتشار پوند مصر از سوی مقامات این کشور و نیز اتخاذ مالیات بر ارزش افزوده، قیمت‌های مصرف کننده به شدت افزایش یافته است.

در همین حال بحران پولی منجر به افزایش کسری بودجه به ۱۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال مالیاتی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی شد. دولت مصر اعلام کرد قطع یارانه ضروری است و تایید کرد که این موضوع باعث افزایش قابل توجه کرایه تاکسی می‌شود.

البته صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد مصر در حال شروع بهره بردن از اصلاحات است و برآورد کرد که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی به ۵.۲ درصد جهش خواهد زد؛ ضمن اینکه نرخ تورم مصر تا پایان سال جاری میلادی به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت؛ این در حالی است که نرخ تورم مصر در سال گذشته میلادی ۳۳ درصد ثبت شده بود.

بر پایه این گزارش، از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد به دنبال سقوط دولت حسنی مبارک، اقتصاد این کشور روند نزولی به خود گرفته و درحال حاضر ۲۸ تا ۴۰ درصد از مصری ها زیر خط فقر زندگی می کنند و این رقم در مناطقی روستایی نزدیک به ۵۰ درصد است.

منبع:خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.