کد مطلب: ۵۸۳۴۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز واکنش‌ها به طرح تعویض کولرهای گازی / مردم نگران چیستند؟

آغاز واکنش‌ها به طرح تعویض کولرهای گازی / مردم نگران چیستند؟

بعد از وعده اعطای وام برای ساخت پنل خورشیدی، حالا شرکت توانیر به مشترکان گفته که قرار است از سال بعد، گولرهای گازی پرمصرف آ‌ن‌ها را با کولر گازی کم مصرف تعویض کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خاموشی‌های بهار و تابستان سال ۱۴۰۰، باعث شد که شرکت توانیر پیشنهاد طرح اهدای کولز گازی رایگان را با شورای اقتصاد در میان بگذارد. بر اساس این طرح قرار است که مشترکان جنوب کشور، کولرهای گازی خود را با کولرهای گازی نو، معاوضه کنند.

با اجرای این طرح، تقریبا ۱۶۰۰ مگاوات برق در زمان اوج مصرف کاهش پیدا می‌کند. تجارت‌نیوز هم روز پیش گزارشی در همین باره منتشر کرد و حالا، برخی از نظرات مخاطبان را می‌خوانیم:

«دولت که ضرر نمی‌ده شما هم یه کولر گازی نو با مصرف خیلی کمتر و بازدهی بیشتر تحویل می‌گیرین»

«این طرح پارسال توسط وزیر نیرو از صدا و سیما بابت صرفه جویی در مصرف گاز و منابع طبیعی ارائه شد. وزیری که نمی‌دونه گاز کولر ربطی به گاز شهری نداره کولر گازی اینورتر کم مصرف برای جنوب کشور جواب نمی‌ده به خاطر رطوبت هوا و داشتن بورد بیرونی کمتر از ۶ماه باعث اتصالی در مدار بورد شده»

«طرف یخچالش دوساله پیش به خاطر نوسان برق سوخته هنوز اداره برق بهش خسارت نداده بعد میان کولر گازی رایگان میدن»

«این هم یک وعده سرخرمن دیگه اداره برق برای تعویض کولرها»

«با گران کردن بدون اطلاع برق جیب مردم را نزنند کولر گازی کم مصرف پیشکششان»

«اگر از دم قسط کولر گازی مناسب بده خوبه»

«کولر گازی نمی‌خواد بده پول برق رو ده برابر نکنه ما سه چهار روز کولر گازی روشن کردیم قبض برق ما ششصد تومن اومده»

«این طرح کارشناسی شده نیست دمای اهواز و ابادان به ۶۵ درجه سانتیگراد می‌رسه و هیچ کولری جز اوجنرال و سوپرا رادیات چهارلول با کمپرسور پیستونی نمی‌تونه جوابگوی سرمایش منازل باشه»

«کولر پنجره ای دسته دوم ده میلیونه کولر دوتیکه ۱۹ میلیون»

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش « نحوه محاسبه قبض برق تغییر کرد! » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    والا ما خسارتمون رو که وسایلمون به خاطر قطعی برق سوخته ندادن الان فکر چی هستند بعد کولر گازی کم مصرف جواب نمیده شما باید نیروگاه بسازید و این همه سوخت فسیلی داریم استفاده کنیم حتی به عنوان صادرات بعد هم این همه کویر داذیم میتونیم برق یک سوم کره زمین رو بدیم باید پنل نصب کنید پنل خوذشیدی

  • حسین راد

    باسلام
    در خوزستان تنها کولرهای کنتال و اجنرال و میتسوبیشی جوابگوی آب و هوای منطقه می باشند.و این طرح وزارت محترم نیرو میبایست روی این کولرها متمرکز باشد.

  • رضا

    دیر اعلام کردی تابستون تموم شده فعلا???

  • عارف

    پنل خورشیدی تو مناطق آفتابی و سرد جواب میده مثل شرق ایران و افغانستان.
    گرما تولید برق خورشیدی رو کم میکنه.

  • مرادنژاد

    لطفا بفرمایید اینقدر که سخاوت مند هستید
    خسارتی که به مردم در این برق رفتنها زده اید پرداخت کنید ، کولر گازی مجانی پیشکش
    کامپیوتر و پکیچ خانواده سوخته در این ایام تابستون

  • ناشناس

    اگرکولرگازی مناسب اب وهوای استان خوزستان رابدهندحاضریم نیم بها به صورت قسطی هم بخریم ولی اگرکولرگازی نامناسب وباکیفیت ساخت پایین بدهندبدردهیچی نمی خوره.

  • بیطرف

    این طرح قبلا توسط سازمان بهره وری (سابا) در دو استان هرمزگان و گیلان با کلی هزینه انجام شد و متاسفانه شکست خورد و الان دوستان توانیر می خواهند راه اشتباه قبل را تکرار کنند.
    کاش سری به ارشیو گزارشات سابا می زدند و نتایج ان را مطالعه می کردند( هر چند برخی از مدیران قبلی سابا الان در توانیر هستند) بعد دنبال این طرحهای شکست خورده می رفتند و شاید هم از محل خرید کولرها باید منتظر اتفاقاتی باشیم که هوشیاری نهادهای نظارتی را طلب می کند.

  • ناشناس

    از لحاظ فنی ممکنه اما با این بیماری فساد و اختلاس و رانت و….. در کشور محاله مثل صنایع دیگر خودرو و ساختمان و….. ابتدا موشها را بگیرید بعد اقدام شود همه جواب خواهد داد ……. من یادم نمیره دلار شدیدا داشت افت میکرد سخنگوی دولت گفت بیشتر از مثلا این نمی‌گذاریم افت کند ظاهراً 50% بالای قیمت خریدش بود …… فساد نمی‌گذارد

  • ناشناس

    مازندران هم بدون کولر گازی نمیشه زندگی کرد وحشتناکه هوای گرم اینجا خب اینم خوبه ولی اگر انجام بشه جامعه هر روز بزرگتر میشه تعداد مشترکین بیشتر باید تولید بیشتر بشه اینا نمیخوان هزینه ی تولید بدن خب با این ظرفیت تولید خب کم میارن همه چیز دیجیتالی شده از طرق پنل ها میتونند کشورهای دیگه روی سد هاشونپنل نصب میکنند که هم اب بخار نشه وهم برق تولید کنند اینا فقط حرفند همین