کد مطلب: ۵۷۹۱۲۴

سرانجام طرح مسکن کارگری چه شد؟

سرانجام طرح مسکن کارگری چه شد؟

طرح مسکن کارگری با این توجیه به مرحله اجرا رسید که مشکل مسکن کارگران رفع شود و کارگران صنعتی، در اطراف شهرک‌های محل کار خود صاحب خانه شوند. اما آیا کارگران سرانجام صاحبخانه شدند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در این مورد توضیح داد: درباره موضوع مسکن کارگری، بیش از یک سال است که اتاق تعاون مسئولیت اجرای مسکن کارگری را در سطح کشور در ۱۵ استان کشور به عهده گرفته است.

وی ادامه داد: طرح مسکن کارگری با این توجیه انجام شد که در ابتدا مشکل مسکن کارگران تا حد ممکن رفع شود، در مرحله دوم کارگرانی که در عرصه تولید خدمت می کنند و محل کار آن‌ها شرکت‌های صنعتی است، حتی الامکان مسکن‌هایی در نزدیکی شهرک‌های صنعتی احداث شود که رفت و آمد این عزیزان راحت‌تر صورت گیرد.

عبداللهی گفت: با همین توجیه این پروژه آغاز شد و الان قریب به ۱۵ استان به صورت قطعی اراضی مربوط به این پروژه‌ها شناسایی شده و وزارت راه و شهر سازی به ویژه معاونت مسکن کمک‌های خوبی را صورت داده است.

رئیس اتاق تعاون ایران در پایان خبر داد:در استان قزوین بیش از دو ماه است که طرح مسکن کارگری به مرحله اجرایی رسیده است. در استان تهران و سایر استان‌ها نیز به تدریج کار شروع خواهد شد. آن چیزی که مقداری کار را با تاخیر روبه رو کرد، تغییر و جابه‌جایی دولت بود که طبیعی بود در این فرصت مقداری کار‌ها کند شد، ولی با استقرار دولت جدید و وزیر راه و شهر سازی جدید امیدواریم که این پروژه سرعت لازم را بگیرد و حداکثر تا ماه آینده در بسیاری از استان‌ها کار اجرایی طرح مسکن کارگری را بتوانیم آغاز کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

(عکس تزئینی است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.